Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ska du ner på UMCC:s körning på midlanda nästa helg?
Skulle vara kul att träffas och köra lite bana :tummenupp

Jag är bra sugen men jag var där förra helgen, plus att jag måste ladda inför Anderstorp och Falkenberg efter midsommar...

(Ladda=Snickra på verandan...)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag är bra sugen men jag var där förra helgen, plus att jag måste ladda inför Anderstorp och Falkenberg efter midsommar...

(Ladda=Snickra på verandan...)
Jag var där i igår och förrgår, men det är klart du ska köra!
Ladda går alltid att göra senare ;)

Edit: Det finns alltid folk som behöver duktiga instruktörer på banan :7peta

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag var där i igår och förrgår, men det är klart du ska köra!
Ladda går alltid att göra senare ;)

Edit: Det finns alltid folk som behöver duktiga instruktörer på banan :7peta

Sen finns det ju dom som faktiskt lär sej nåt också...:tummenupp

axelsson_vpg

Guest
tjenare , luleå tråden har ja då inte sett förr!!

är i behov av tips på schysta vägar att pressa kurvor i, har ni några bra på lager förutom smedsbyn via boden? :va

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

är i behov av tips på schysta vägar att pressa kurvor i, har ni några bra på lager förutom smedsbyn via boden? :va

Ärligt talat näe. Du kan köra Smedsbyn som sagt, Avan-Selet-Klöverträsk (guppig som f-n) Boden mot Älsvbyn och då svänger du av mot Brännberg (heter det så?) Ja, det var väl ungefär det...:) Däremot om du gillar grus så finns det massor av vägar, även grusväg skyltade med 90km/h:tummenupp

Edit: Från Ersnäs mot Mörön och vidare mot Piteåhållet fast det är mer för Motarder eller möjligtvis streetfighterstuk. En sporthojs körställnig blir lite jobbig där...

axelsson_vpg

Guest
hmmm jag ska prova alla dom där vägarna nån dag då alltså....! tackar tackar!

hur är RC8an att köra föresten? anser den vara ruggit fet iallfall! :yoparty

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
hmmm jag ska prova alla dom där vägarna nån dag då alltså....! tackar tackar!

hur är RC8an att köra föresten? anser den vara ruggit fet iallfall! :yoparty

Jag finner mej ofta i garaget, sittade på en stol och bara betraktar underverket. Det är fett grym!
Körmässigt så är det en racehoj med lyse. Stenhård men känslig fjädring med fantastisk feedback. Man kan svänga var som helst, hur som helst och när som helst. Det är som en lätt 600:a att köra. Motormässigt så känns den lite slö jämfört med ZX10:an jag hade förut, vilket ju inte är så konstigt:) En V-twin går ju väldigt lugnt i motorn.
Men efter förra helgens bandagar så vet jag att det inte är några som helst problem att hänga på R1/Gixxer 1000. Sen kommer bromsningen och då är det bara att bromsa förbi och om. Gaffeln och bromsarna är suveräna så det är bara ett nöje att bromsa sent:)

Annars så köpte jag den för att det är den enda sporthoj som jag sitter bra på, efter att ha höjt bakramen till högsta läget så sitter jag kungligt. Inga onda knän här längre...:tummenupp

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Ärligt talat näe. Du kan köra Smedsbyn som sagt, Avan-Selet-Klöverträsk (guppig som f-n) Boden mot Älsvbyn och då svänger du av mot Brännberg (heter det så?) Ja, det var väl ungefär det...:) Däremot om du gillar grus så finns det massor av vägar, även grusväg skyltade med 90km/h:tummenupp

Edit: Från Ersnäs mot Mörön och vidare mot Piteåhållet fast det är mer för Motarder eller möjligtvis streetfighterstuk. En sporthojs körställnig blir lite jobbig där...

Ersnäs-Mörön-Rosvik var senast jag körde den (för nån vecka sen) uppgrävd i princip hela vägen så med asfaltshoj är den ingen höjdare just nu. Men kanske kan bli när de är klara med vägarbetet...

P.S. Kul att få dig som märkeskollega, Niklas! D.S.

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04

Personligen rekommenderar jag den korta slingan där man tar av E4 mot Sundom och kör vidare mot Råneå. Det var den klart bästa vägen senaste tiden tycker jag. Boden via Smedsbyn och Flarken har dassat ihop rejält, och samma med Klöverträsk över Avan tyvärr.

Se upp för rullgrus, då det brukar finnas. Totalt sett är det dock den bästa vägen, så se upp så att du inte blir för entusiastisk.

Den solklart bästa lösningen är ju förstås att anmäla dig till SMC-kursen 4 dagar på Kemora. Då får du åka riktigt fin kurvig väg! Bättre kvalitetsmil är nog svårt att få!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Ja, jävlar grabbar! Då har man MC-kort också! :yoparty
Nu vill jag ha torra vägar och solsken!

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Tackar, tackar!

Ja, jag har insett att jag är långt ifrån fulländad. Så jag ska försöka hålla igen lite. :näsblod

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA