Sporthoj Luleå

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Jag har faktiskt inte hört något ifrån Urban på ett tag, brukar varva lite extra innan jag far hemifrån för att få honom att kränga iväg en av skotrarna mot en hoj ist.

Han har pratat om att försöka o få låna din "supersport" o komma o köra med mig en sväng. Om det skulle gå o ordna kan man säkert trigga han ang ett hoj köp:tummenupp

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Jag vet inte men det känns inte som att jag behöver skylla på något alls, är ganska nöjd med hur jag lyckats vingla runt den på banan, men man måste ju få inbilla sig att det blir en förbättring, annars har man ju ingen press på sig att köra snabbare än förra året :)
Vad har du att skylla på från förra året ? :nicka

Jag är rätt nöjd om jag tar mig in i skinnstället i år utan att silvertejpa en korsett först. Sen att lyckas köra ett varv på en bana i samma skinnställ är rena Triss vinsten. :tummenupp

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Han har köpt en likadan som dig fast en 750.. Brukar alltid ta bil å släp dit. känns
som lättare att få hem skrotet då om man gått ikull....
Frikörningarna brukar oftast vara på måndagar, vet inte riktigt när vi åker dit.

Du kan ju finska:) www.kemora.fi

haha..jo det har du mkt rätt i :D
Jobbar mkt hela nästa vecka som sagt, men jag hör av mig när jag kommer upp till byn så ser vi ju om ni varit eller inte =)

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Jag är rätt nöjd om jag tar mig in i skinnstället i år utan att silvertejpa en korsett först. Sen att lyckas köra ett varv på en bana i samma skinnställ är rena Triss vinsten. :tummenupp

He he! Ser att du har samma problem med "krympande" skinnställ som jag har:D
Förstår inte varför man INTE kan tillverka skinnställ som inte krymper under vintern:rolleyes:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag spontankörde lite idag och hämnade i Öjebyn och tänkte att jag kör hem via Lillpite->Älvsbyn->Boden->Luleå. Jag tror aldrig jag kört på en så kass väg som den mellan Lillpite och Älvsbyn. Först dålig beläggning, sedan grus och sedan en asfalterad väg som var sämre än den grusade. :huvet

Kör alltså INTE den här vägsträckan. Man vill bara döda någon efter ett tag. :mad:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag spontankörde lite idag och hämnade i Öjebyn och tänkte att jag kör hem via Lillpite->Älvsbyn->Boden->Luleå. Jag tror aldrig jag kört på en så kass väg som den mellan Lillpite och Älvsbyn. Först dålig beläggning, sedan grus och sedan en asfalterad väg som var sämre än den grusade. :huvet

Kör alltså INTE den här vägsträckan. Man vill bara döda någon efter ett tag. :mad:

Hehe..hade behövt läsa ditt inlägg innan. Kan inte annat än hålla med dig.

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1 -05
Sådär.. Då var premiärturen avklarad..
fixade uppkörningen idag. Skruvade på sista bitarna på hojen. ställde på och försäkrade (aj vad dyrt :O )

Tog En liten vända upp till Boden via Avan. Givetvis så skulle ju en mekartabbe dyka upp på vägen hem. Tappade oljepluggen på Bodenvägen :( Förhoppningsvis lyckas man få tag på en ny innan helgen

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Tur i oturen att inget värre hände än att du var tvungen att stanna. :crash

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Nån som ska med på en repa nu? Eller är alla på beachen och dricker bira

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300

Jag har åxså provat den:mad: Kan nog vara Sveriges sämsta

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hmmm, varför luktar min sporthojströja "DOKTOR-DÖD" när jag har varit ute och kört lite(11h) bland alla knott, myggor, flugor, blindingar och bromsar!? :va :gnissla :D

Hahaha...tänkte på det efter min långrepa igår. Kände fan stanken fast jag satt på hojen i 130. Och dom där fågeljävlarna..2 småfåglar i skallen inom en månad..är ju som att få en puck i skallen av lidas :näsblod

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Ja doften (som påminner lite om fisk) är påtaglig när man varit ute på en längre myggdödarrepa. Nån som har några bra tips angående att pilla lös de små eländena från ställ och hjälm, tycker man får gnugga så in i helsike :confused: :gnissla

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hahaha...tänkte på det efter min långrepa igår. Kände fan stanken fast jag satt på hojen i 130. Och dom där fågeljävlarna..2 småfåglar i skallen inom en månad..är ju som att få en puck i skallen av lidas :näsblod
Fåglar hatar mig, och jag hatar dom. Fått en pippi i benet just under knäskyddet och får ducka vilt för dom vart jag åker. Sen sket dom rakt ner i instrumenten när jag stod å beundrade min nyinköpta hoj, men värst var kamikazefågeln som dök mot mitt huvud, vek undan å sket. När man blir träffad snett nedanför hjälmen av en laddning i 140 far det överallt. Stänkte ner jackan å upp under hjälmen så jag fick åka dom 5 milen hem med odören under näsan..

För lite fågeljakt i det här landet! :huvet

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Fåglar hatar mig, och jag hatar dom. Fått en pippi i benet just under knäskyddet och får ducka vilt för dom vart jag åker. Sen sket dom rakt ner i instrumenten när jag stod å beundrade min nyinköpta hoj, men värst var kamikazefågeln som dök mot mitt huvud, vek undan å sket. När man blir träffad snett nedanför hjälmen av en laddning i 140 far det överallt. Stänkte ner jackan å upp under hjälmen så jag fick åka dom 5 milen hem med odören under näsan..

För lite fågeljakt i det här landet! :huvet

:rofl kamikazefågel..haha.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Såg att det är nån som krockat med en traktor vid örarna :/ Nån som vet hur det gick?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Har varit borta från Luleå i två år men kommit tillbaka nu och köpt mig en hoj. Dock har varenda kompis jag då körde med sålt sina cyklar, så nu står jag här ensam och körkåt. Är det nån/några som brukar fara på lite svängar när vädret tillåter? Hade gärna hakat på då isf...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln