Sporthoj Luleå

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Brännbollsyran

Är det nån härifrån som ska ner på Brännbollsyran i helgen? Ska ju tydligen bli snuskigt bra väder så jag och Danne hade tänkt blåsa ner dit på lördag med Rettorna:tummenupp

Är det nån fler som ska dit eller är sugen kan vi kanske köra i samlad trupp...?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Vill bara påminna om att det är galet mycke poliser ute nu, tror det har med deras kampanjvecka att göra. Tog en liten sväng igår och såg en civilhoj, en civilbuss som stoppat en bilist, en piket som stoppat en annan + ett antal polisbilar/piketer och civilare som snurrade runt stan.

S-man

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
En grön 06:a
poliser i luleå

Hörde någon nämna det varit en polisjakt där en mc jagades av tre bilar igår, en civil, en piket och en vanlig målad, tycker detta står i strid med det jag själv hört från poliser samt det som sagts i media, att jaga mc i höga farter skulle beivras från polis ledning. Nån som har nån egen erfarenhet från polisens i luleås agerande i år.

-> "dn-L" var det en civil pan european (om det nu stavas så?) eller vad var det för civil cykel?

Vill även tillägga att jag tycker det är ok att de som kör som idioter i stan får sig på skallen, men utanför stan...där kör man väl lagom fort som de sa i uppdrag granskning i veckan (ang. bogesundsvägen)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Att det är mycket poliser ute nu kan ju också ha en del med cruisingen som rullar runt stan i helgen. Åkte just genom stan och det är mycket poliser i farten men de är hyfsat fokuserade på de som snurrar runt i bilarna i centrum.

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Hörde någon nämna det varit en polisjakt där en mc jagades av tre bilar igår, en civil, en piket och en vanlig målad, tycker detta står i strid med det jag själv hört från poliser samt det som sagts i media, att jaga mc i höga farter skulle beivras från polis ledning. Nån som har nån egen erfarenhet från polisens i luleås agerande i år.

-> "dn-L" var det en civil pan european (om det nu stavas så?) eller vad var det för civil cykel?

Vill även tillägga att jag tycker det är ok att de som kör som idioter i stan får sig på skallen, men utanför stan...där kör man väl lagom fort som de sa i uppdrag granskning i veckan (ang. bogesundsvägen)

Dom jagar dig tills du stannar eller kör ifrån dom. Såg även att dom har nån civil mc som var ute och brände idag så se upp.

oj såg nu att du redan skrivit det :huvet

Last edited:

S-man

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
En grön 06:a
Nu gäller det väl bara att bli varm i kläderna så man racear ifrån eventuella blåljus, idag lär dock alla poliser i den här stan vara lediga efter att ha varit ute hela natten :nicka så så snart det blir lite svalare så man kan krypa i skinnet utan att flyta bort så blir det väl att åka ut...

Ang. helekoptern som jag själv glömde nämna i tidigare inlägg känns det lite osportsligt att ha den mot sig, man har inte sett den så mycket tidigare sommrar som man redan hunnit se den i år, hörde dock att den använts för att jaga moppar i Sunderbyn.

Så se upp (i dubbelbemärkelse) för poliser och dåliga vägar, och sväng när vägen gör det. :hojsmilie

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Va fan kostar den där fladderkoptern att ha uppe egentligen? Säkerligen ett resultat av snutens överbudget genom fortkörningsböter.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Undrade vi också när vi såg att den låg uppe konstant igår.
Då sa en att det kostar inte polisen något extra att ha den i luften, utan dom hyr den av ett företag och betalar samma summa oavsett om den står på marken eller är uppe i det blå. Fast vet inte riktigt hur det går ihop, den måste ju sluka bensin...

ja juste, en sak till... tappade körkortet i helgen! :D
uppkörning för A imorgon, fast fick ställa in. Lägger nog ut hojen på blocket ikväll, köper en cykel eller något istället.. yes yes

Last edited:

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Undrade vi också när vi såg att den låg uppe konstant igår.
Då sa en att det kostar inte polisen något extra att ha den i luften, utan dom hyr den av ett företag och betalar samma summa oavsett om den står på marken eller är uppe i det blå. Fast vet inte riktigt hur det går ihop, den måste ju sluka bensin...

ja juste, en sak till... tappade körkortet i helgen! :D
uppkörning för A imorgon, fast fick ställa in. Lägger nog ut hojen på blocket ikväll, köper en cykel eller något istället.. yes yes

fan så surt vad hände?

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
fan så surt vad hände?

Inte så mycket egentligen, körde för fort helt enkelt... med bil.
Civil polisbil, såg dom inte förens de låg alldeles bakom och blinkade in mig.

Som jag förstod det hade min hastighet räknats ut genom att dom "låst" på mig och sedan räknade en dator ut hur fort jag körde genom att se hur lång tid det tog för dom att komma ikapp, därav var dom typ osynliga tills det var försent.

Körde om en släpvagn, tror det var då jag gick över gränsen för att tappa kortet... behöver kortet i jobbet så erkände mig inte skyldig utan blir kallad till tingsrätten snart, så får jag påpeka det och se hur det går.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Är ju en del här i tråden som kör 690... fotade den här nyss, nån av er? :tungan

117fryd.jpg

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Är det någon vänlig individ som har ett kopplingshandtag med behållaren att låna ut till mig i ca en vecka? tror det mesta passar.
please! jag har ingen koppling så jag kan inte köra och har abstinens som fan:huvet

Edit: kan köpa det också! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept