Sporthoj Luleå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dessutom... - eventuellt tar jag med grabben för lite övningskörning:gnissla Men jag hinner väl ikapp Er. Någon gång. :)

Du läser väl på anvisningarna om kortegekörning? Barasåatt...

Glöm inte att det är samling utanför Granec, dvs inte det vanliga stället...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
1:a majrundan - tänkte hoppa över vänta på avfärd från Boden och åka direkt till Älvsbyn köpa lite käk och se tåget rulla in - om det är någon som känner för det är det bara haka på - bra eller anus vad säger ni......

Jag tänkte göra som vanligt och bara åka med till Boden. Det är inte skoj att köra kortege men just den sträckan kan man stå ut med bara för att se hela kalaset:)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Mmm. Reservplan eller -plats? Finns det inte en matvarubutik (Willys) där i närheten?

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jojo, till slut hittade vi ju fram ändå:) Tack för skojig körning idag, nu får det bli MotoGP till dessert!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Jojo, till slut hittade vi ju fram ändå:) Tack för skojig körning idag, nu får det bli MotoGP till dessert!

Var tog herrskapet vägen när alla samlades i Boden? Jag var på väg till er men fick skamset se på när ni försvann i fjärran...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Men snälla Du, Du skulle ha pinglat - vi åkte och tog ett långfika på Retro café vid A8-området med sedvanlig seriös diskussionsstund där Hoppe som vanligt skämde ut sig som märkesfanatiker medan jag och Niklas intog en heeelt neutral hållning...

Såg Du oss i korsningen? Körde Du hoj eller rastade Du valpen?

Jag passerade för övrigt 100-milagränsen för gatåka denna säsong idag. Undrar om det hänt tidigare - 100 mil innan internationalen klingat ut över nejderna?

Var tog herrskapet vägen när alla samlades i Boden? Jag var på väg till er men fick skamset se på när ni försvann i fjärran...

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Jo jag tänkte ringa men satt fast i smeten av hojar, såg er i korsningen.
Valpen fick stanna hemma, husse körde hoj!
Körde med tåget genom stan men vek av i heden.

100 mil är starkt jobbat! Kan nästan tro att du kör touring?:tummenupp
Om det blir varmt nån av de närmsta helgerna så kanske jag tar en sväng ner mot Pite, hör av mig i så fall.
Ses vi nästa helg på avskrapningen? Såg att det skulle vara nån form av öppet hus hos handlarna i lule, typiskt att det ska krocka...

Men snälla Du, Du skulle ha pinglat - vi åkte och tog ett långfika på Retro café vid A8-området med sedvanlig seriös diskussionsstund där Hoppe som vanligt skämde ut sig som märkesfanatiker medan jag och Niklas intog en heeelt neutral hållning...

Såg Du oss i korsningen? Körde Du hoj eller rastade Du valpen?

Jag passerade för övrigt 100-milagränsen för gatåka denna säsong idag. Undrar om det hänt tidigare - 100 mil innan internationalen klingat ut över nejderna?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

Va, jag nådde bara 90 mil idag!:) Då har jag ändå kört i tre veckor... Dags för 100 mila nu!

Det var bättre förr när man var ung och orkade. -96 så köpte jag en ny cykel, hämtade den en fredag, på måndagen lämnade jag den för 100-mila... vi bodde på hojarna på den tiden:)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tydligen var vi 788 hojar enligt www.svmc.se !

@Hank - visst blir det barskrapning till helgen på Hedenbasen:) Touring ja, fjolårsdäcket har numera lite mönster kvar på vänstersidan, i övrigt är det rätt blankt.

SMC skulle visst delta hos handlarna, vi får se till att dom skickar de intressantaste hojarna till Hedenbasen då:)

@Niklas - mmm, idag gäller kvalitet före kvantitet. På många plan... Är det det som kallas "tröst för ett tigerhjärta"? ;)

Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Idag var en bra dag! hojåkning med trevliga vänner, och så Roffe då. Stor skräll inträffade idag: Roffe kom i tid till mötesplatsen imorse. Strax före 9 sa han och 08.59 gled han in på Statoil. Första gången i tid, Grattis!

@Roffe Du neutral?! Skulle inte tro det va. I sedvanlig ordning får man gråta sig till sömns efter att ha blivit utsatt för din systematiska mobbing av mig och min maskin

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Idag var en bra dag! hojåkning med trevliga vänner, och så Roffe då. Stor skräll inträffade idag: Roffe kom i tid till mötesplatsen imorse. Strax före 9 sa han och 08.59 gled han in på Statoil. Första gången i tid, Grattis!

@Roffe Du neutral?! Skulle inte tro det va. I sedvanlig ordning får man gråta sig till sömns efter att ha blivit utsatt för din systematiska mobbing av mig och min maskin

Äsch, Roffe är bara avis...:)

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Synd

Synd att man missade den rundan. Har bott i luleå i 1 år men inte skickat upp min hojj ifrån skåne försen i fredags.. så den befinner sig någonstans mellan (dvs ngn stans i sverige:))...

Några bra tips på rundor att köra sporthoj på i luleå trakten? i bästa fall lämnar schenker av den hos mig imorgon, tisdag... Ber för sol!:Bugar

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Synd att man missade den rundan. Har bott i luleå i 1 år men inte skickat upp min hojj ifrån skåne försen i fredags.. så den befinner sig någonstans mellan (dvs ngn stans i sverige:))...

Några bra tips på rundor att köra sporthoj på i luleå trakten? i bästa fall lämnar schenker av den hos mig imorgon, tisdag... Ber för sol!:Bugar

Det är ju bara att skriva här att du samlas någonstans, typ OK Center och en tid. Alltid dyker det upp någon:)

Vi körde Bensbyn, Persön, Smedsbyn, Boden, Avan, Gäddvik Luleå igår, fast tvärtom...:) Det är rutt A1...

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Det var bättre förr när man var ung och orkade. -96 så köpte jag en ny cykel, hämtade den en fredag, på måndagen lämnade jag den för 100-mila... vi bodde på hojarna på den tiden:)

När jag lämnade in hojen på service så undrade dom om jag körde Taxi med hojen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0