Sporthoj Luleå

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Är det nån här som har tänkt sig till Race i Norrs vårträff i Piteå på lördag? Utställning på dagen, cruising och fällfors race senare på kvällen.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Som ny med MC i Norrland får man kanske ta och titta inom, så man ser konkurrensen man har på vägarna :)

Vi skall köra utbildning i bromsning, kurvteknik, körgård och ljuga vid vägkanten...:) Garanterat skoj!

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Vilka ska och provköra hojjar och käka korv på Lindroths imorn då?

Mig kommer ni träffa på där iaf, jag gillar både korv och provtebba cyklar. Framförallt korv :tummenupp

M.Fredriksson

Nattuggla
Gick med
17 Feb 2011
Hoj
Bmw S1000r 2016
Kanske man hinner förbi där en vända imorgon på eftermiddan, annars får man ta det på Söndag. Visst hade dom öppet till 16?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag har tänkt dit imorn. Kommer dock färdas tillsammans med min gode far i bil för att spara på bensinpengar. :)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Dåligt med liv i Luletråden tycker jag, kan ju dock kanske bero på att vi haft 5 plusgrader som varmast nu sen påskhelgen :mad: Men nu har det ju börjat bli varmare så kanske vi ska börja dra igång lite körningar snart?

Jag har ju även köpt en motard så är det nå motard-folk som hänger här så hakar jag gärna på för lite sån styrning också :tummenupp

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Jag var ute och luftade en sväng idag, riktigt härligt med lite värme nu äntligen.
Tror jag såg en skymt av dig förra helgen i stan. Vi får ragga ihop någe fler folk med motard och åka lite :)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Jag var ute och luftade en sväng idag, riktigt härligt med lite värme nu äntligen.
Tror jag såg en skymt av dig förra helgen i stan. Vi får ragga ihop någe fler folk med motard och åka lite :)

Jo de får vi absolut göra, är det många som kör motard i Lule nu?

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Kan jag väl inte påstå. Vet en som kör fs650 men annars verkar det dåligt.. Tycker man ser någon då och då iaf.. När börjar onsdagskörningarna föresten? Nu börjar det ju vara bra temp ute :)

M.Fredriksson

Nattuggla
Gick med
17 Feb 2011
Hoj
Bmw S1000r 2016
Läste just på nsd.se att det hade varit en mc-olycka i stan idag. En tjej i 20-års åldern som väjt för en cyklist och lagt omkull. Hoppas att hon klarade sig utan allvarligare skador och att hon snart är uppe på hojjen igen.

En kul grej däremot är att länets hojåkare har vaknat upp på allvar. Har sett hur mycket hojjar som helst under helgen, även utländska mc-turister. Åhh vad man längtar till semestern...

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Läste just på nsd.se att det hade varit en mc-olycka i stan idag. En tjej i 20-års åldern som väjt för en cyklist och lagt omkull. Hoppas att hon klarade sig utan allvarligare skador och att hon snart är uppe på hojjen igen.

En kul grej däremot är att länets hojåkare har vaknat upp på allvar. Har sett hur mycket hojjar som helst under helgen, även utländska mc-turister. Åhh vad man längtar till semestern...

Tror att hon klarade sig ganska bra, körde förbi korsningen där för ca två timmar sen och då var hon där och kikade på olyckplatsen.

Tror även jag såg dig vid malmuddsviadukten, är väl bara du som kör S1000RR i Luleå? Jag och en polare passerade på bägge mina hojjar, en svart gixxer och en svart KTM motard.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag har kört Vespan till jobbet ett par veckor nu.
Vinka om ni ser är mörkblå Yamaha Cygnus 125 mellan Svartöstan och Sunderbyn ;)

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Hej..

Kanske någon här kan hjälpa mig. Folk talar om en ny bana i skellefteå, jag gissar att det är Drive center lr vad dom heter.. Har dom några bandagar i sommar? eller erbjuder dom inte den sortens grej utan endast utbildning?

Vilka banor är närmst annars? Kemora?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...