Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej..

Kanske någon här kan hjälpa mig. Folk talar om en ny bana i skellefteå, jag gissar att det är Drive center lr vad dom heter.. Har dom några bandagar i sommar? eller erbjuder dom inte den sortens grej utan endast utbildning?

Vilka banor är närmst annars? Kemora?

Skellefteå Drive Center i Fällfors är inte i drift än, vi hoppas att det blir under hösten. Annars är det Kemora, Mo i Rana och Mittsverige som gäller. Jag kan rekommendera Mittsverige 13-14 aug när SMC kör två dagars kurs där. Mycket skoj och lärorikt:tummenupp

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Var å kika på mittsverige i veckan, den blir bara risigare och risigare, snart är det inte bara tjälskott på banan utan man får nog väjja för grästuvor oxå... mycket trist! :död

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Har Polisen nån slags trafikvecka eller liknande? Har både sett dom och haft flera polare som blivit stannade här i dagarna, blev själv stannad nu ikväll då jag var ute med motarden. Dom var dock riktigt snälla för jag kom för fort, har slicks fram, inte lagliga blinkers, inga speglar och så ingen regskylt. Fick ingen böter för nått och så påpekade dom hur glada dom var att jag stannade när dom vinkade in mig, dom hade tydligen problem med att folk inte vill stanna när dom vinkar in hojåkare till sidan... :D

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Har Polisen nån slags trafikvecka eller liknande? Har både sett dom och haft flera polare som blivit stannade här i dagarna, blev själv stannad nu ikväll då jag var ute med motarden. Dom var dock riktigt snälla för jag kom för fort, har slicks fram, inte lagliga blinkers, inga speglar och så ingen regskylt. Fick ingen böter för nått och så påpekade dom hur glada dom var att jag stannade när dom vinkade in mig, dom hade tydligen problem med att folk inte vill stanna när dom vinkar in hojåkare till sidan... :D

Det hade trafikvecka förra veckan, då var det poliser i varenda gathörn...:)
Fick du ingen böter så skall du köoa en lott...:tungan

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Var å kika på mittsverige i veckan, den blir bara risigare och risigare, snart är det inte bara tjälskott på banan utan man får nog väjja för grästuvor oxå... mycket trist! :död

Va kass. Har bokat in mig på SVMC den 13-14 på mittsverige banan, aldrig kört på den tidigare. Hade stora förhoppningar:död

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Va kass. Har bokat in mig på SVMC den 13-14 på mittsverige banan, aldrig kört på den tidigare. Hade stora förhoppningar:död

Jag körde där i höstas och jag har kompisar som kört där under våren. Jag tyckte den var skitfin och polarna sa då ingeting om att den hade blivit dålig? Visst, jämfört med Kemora så är den ju sämre men jämfört med Gälleråsen så är den som ett salsgolv...:)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Nån som är sugen på att dra igång onsdagskörningen ikväll? Vädret kan man ju inte klaga på iaf :tummenupp

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Om nån ska ut och åka på fredag så hojta till så hakar jag gärna på.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Fick ingen böter för nått och så påpekade dom hur glada dom var att jag stannade när dom vinkade in mig, dom hade tydligen problem med att folk inte vill stanna när dom vinkar in hojåkare till sidan... :D

Har fått samma kommentar för ett antal år sen när jag blev stoppad på min kraschkåps försedda R6a som inte hade många rätt.
Dom var riktigt trevliga och var mest intresserade av raceprylarna som satt på hojen innan dom vinkade av mig och bad mig köra lungt.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Har fått samma kommentar för ett antal år sen när jag blev stoppad på min kraschkåps försedda R6a som inte hade många rätt.
Dom var riktigt trevliga och var mest intresserade av raceprylarna som satt på hojen innan dom vinkade av mig och bad mig köra lungt.

Jo den ena av dom två poliserna som stannade mig började också prata massa om motarden. Undrade över hur serviceintervallerna va och hur mycket effekt det var i den, då sa jag att det är inte nån vidare farthoj så nån större effekt är det inte. Men det visste han, "En sån där ska man inte köra fort med utan mer vara i stan och busa runt på bakhjulet med" :D Han tyckte även att Acra-systemet var ett mycket bra val för skönt ljud:tummenupp

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
Hej alla lulebor
Det är så att jag sommarjobbar med Forza Italia och började snacka hojar, iaf fick han mig att bli intresserad av smcs kemora kurs den 18 juli. Det jag undrar är om nån annan härifrån ska dit och råkar ha en plats över i bil/släp. Har inte tillgång till varken eller och vore bra om det kunde vara fixat innan jag anmäler mig.
Så har du en plats över kan du väl skicka iväg ett pm eller skriva här i tråden

Vore bra med snabbt svar så inte sista platserna hinner försvinna

Tack på förhand /Pinhead

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Japp!
Jag har plats i bil och släp!

Hej alla lulebor
Det är så att jag sommarjobbar med Forza Italia och började snacka hojar, iaf fick han mig att bli intresserad av smcs kemora kurs den 18 juli. Det jag undrar är om nån annan härifrån ska dit och råkar ha en plats över i bil/släp. Har inte tillgång till varken eller och vore bra om det kunde vara fixat innan jag anmäler mig.
Så har du en plats över kan du väl skicka iväg ett pm eller skriva här i tråden

Vore bra med snabbt svar så inte sista platserna hinner försvinna

Tack på förhand /Pinhead

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Hur många kommer haka med på onsdagens körning? Om nu vädret tillåter vill säga...

Som vanligt är det samling på OK-center kl 18.30 som gäller, var där eller var fyrkantig!!!

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Får c om man kommer förbi OK idag vid 18:30.. Ska försöka hinna med. Annars får ni ha en go runda.. Bakhjul & Knäskrap på hedenrakan vi vill ha!

ThomasS.R1

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Hoj
04 Yamaha R1
Till Mittsverigebanan 20/6-21/6

Är det någon mer än jag, här uppifrån som tänker dra ner till mittsverigebanan nu till veckan?
Isf kanske en gemensam road trip neröver kan samordnas, more the merrier :tummenupp

Själv blir det bil och släp neröver utifall olyckan skulle vara framme :crash

För dom som har semester att ta ut kan jag meddela att det fortfarande enligt hemsidan (banåkning.nu) verkar finnas gott om platser kvar :yoparty

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Än så länge är vi ca 10 pers som kommer till onsdagskörningen ikväll :tummenupp
Ifjol var vi ju upp mot 20 pers ibland, hade varit kul om de blev samma fina intresse i år ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0