Vi tycker uppenbarligen precis motsatserna.håller inte riktigt med säljare, sportcyklar är skitsköna att köra landsväg med, även om man inte håller 150, dock är det lätt att farten drar iväg lite när man ligger där bakom kåpan o inte känner vinden.
Stadskörning går bra pga bra balans i cyklarna men har kass svängradie när det är trångt på parkeringar o dylikt.
Men när det gäller små kurviga vägar så är en hoj där man sitter mer upprätt roligare o mitt tycke iaf men det är ju en fråga om smak.
köp det du trivs med bara, alla trivs inte på en gixxer eller en duke, därför det säljs.. ähum.. guldvingar
Jag fick jäkligt ont i armbågarna av sporthojssittställningen men det beror nog på vinkeln av styret som inte passade mig, kändes som jag hade reumatism.
Som tidigare har påpekats så är CBR 600f -99 en väldigt trevlig maskin. Bra chassi med pigg motor för en billig peng. Var min första hoj, köpte den efter 2 veckor från att jag tog kortet. Köpte den 50 mil från där jag bor och sträck körde den hem utan problem(tankade så klart också). Enda problemet är vid riktigt höga hastigheter(240+) så skyddar inte kåpan huvudet och efter 10 mil så känns det i nacken.
Ja jag vet, jag får ont i knän, rygg och handlederna av att köra 20 mil i sträck.Vet någon här hur en CBR 900 är om det ska köras längre sträckor?
Vet någon här hur en CBR 900 är om det ska köras längre sträckor?
Hallå..
Tacksam för alla svar och påpekningar om skillnaden.
Har nu bestämt mig för att det blir en Suzuki GSXF 650 -08.
Vet någon här hur en CBR 900 är om det ska köras längre sträckor?
Mycket bra val av hoj. Grattis
lägg in bilder när du får hem skönheten sen.
20 mil på en sporthoj är en enkel match, 40 mil likaså. Det är när du även dag två ska göra 20-40 mil, och dag tre...och fyra....
Om det är nån som är trött på sin sporthoj så är min laståsna tillsalu
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |