Jag har varit med på flera streetrace ute på heden, Alla har varit olagliga ja, Men det har skötts bra med avspärrning samt släckare. Dom flesta har tagit det lungt på väg dit och tillbaka, Finns alltid rötägg sam brassar på.
Bilar har eldats vid andra tillfällen på hedenbasen OCH ute på bodens skufält OCH på en P-ficka i smedsbyn OCH ute i skogen mm mm mm
Jag skyller basens stängning på "puckon", oavsett om de kör bil eller hoj.
Det är väl sammanfattningen av det hela som skapat stängningen. Vissa få rötägg brassar på bland bilarna på väg till och från, precis som du säger, vissa rötägg tänder på bilar, både på basen och runtomkring, vissa rötägg kör i dubbla hastigheten på vägen till och från basen (säger du själv att du gör?).
Lägger du sedan på ett antal olagliga streetrace så är det ju inte så konstigt, då MÅSTE myndigheterna reagera.
Förra gången basens stängdes var det bland annat för att vissa puckon körde som blådårar till och från basen. Det som hände på basen struntade de bofasta i, det hörs inte så mycket ner till dem, men busandet på vägen bland ungar och hästar reagerar de på.
Det är precis som vanligt, några få puckon och rötägg förstör för oss andra...
Roffe behöver du inte hoppa på, både han och jag och de vi kör tillsammans med är VÄLDIGT noga med att köra sakta och försiktigt på vägarna runt basen just för att inte reta någon, vi har pratat mycket om det i våran grupp och det har funkat bra i flera år. Om alla kunde köra på det sättet så hade inte basen stängts, så enkelt är det.