Sporthoj Piteå

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
usch vad trevligt det lät... Iofs så äår vädret bättre här uppe än det varit tidigare under veckan och idag har faktiskt jag också sett solen. Den gick dock i moln när jag drog upp rullgardinerna :p. men det är väl en 10 varma här uppe också, så det verkar ju gå åt rätt håll iallafall =)

//Robert

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Kultur-tur söndag 22/5

Kamrater och mötesdeltagare! På allmän begäran kommer undertecknad och min så kallade vän Roffe anordna säsongens första irrfärd runt Västerbottens inland nu på söndag. Vår ständige kulturminister Gurkis har uttryckt önskemål om tunnbrödsbakning, systrarna Bengtssons knypplings-utställning, kvarnstenen i Bäckåsa, prova-på-akvarellmålning i Långbortiliden samt bofinks-museet i Bastuträsk. Vi får väl se hur mycket vi hinner med, det är ju åtminstone en Trajja med på turen :tungan

Alla oavsett hojtyp är välkomna till en kul dag med trevliga människor (ja och så Roffe då). Man behöver inte vara orolig att det racetempo som gäller och att man ska hamna på efterkälken, vi väntar in varandra. Visserligen har vi vid ett tillfälle tappat bort ett antal deltagare med kulturminister Gurkis i spetsen, men det kan bara tillskrivas Gurkis sanslöst dåligt lokalsinne samt allt för stor iver hos honom att hinna se så mycket kultur som möjligt. :krama

Samling sker på ICA/Shell i Jävre kl. 10.30 för att först inmundiga ett stycke mjukglass som enligt säkra källor är fantastiskt god. Källan till detta påstående kör en trecylindrig njurmoppe och har enligt uppgift från ICA Sverige en betryggande ledning i antalet ätna mjukglassar hittills denna säsong.

Räknar med att återvända till Jävre/Piteå vid 16-tiden. Naturligtvis fritt att avvika hemåt tidigare under dagen om tidsbrist finnes.

Vädret ser ju enligt alla prognosmakare riktigt lovade ut. Skulle det nu bli pissväder så ställer vi in. Detta meddelas i så fall i denna tråd senast kl 09.00 på söndagmorgon.

Välkomna!

Reiseleiter Hoppe

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Får se om jag hakar på. Livet är hårt för dom som delar hoj. :(

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
återigen är jag i fel kommun och jobbar när det händer nåt skoj :S
Hoppas ni får en trevlig dag och kör försiktigt =)

//Robert

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ah, med reiseleiter und Panzerfahrer Hoppe i närheten kan tempot aldrig bli högt:) Däremot kan ju våra ömtåliga vänner från Luleå med öknamnen Foliehatten och Vattenspindeln tänkas anmäla förhinder då dom förmodligen sitter med hojarna på släpet på väg upp mot Tommens Kemora-körning denna dag.

Så synd då! :mad:

Viktor - Du får väl skruva ihop Din supersucka en gång för alla och börja rasta öket i form - en oljedroppe här och var har ingen dött av:luttradtrajjaägare

Hör av Er - finns större intresse för lördagen kan väl också det gå an. Så länge jag slipper trötta ut hörselgångarna med obersturmbannfuhrerns malande alldeles ensam...:mattias:jisses

:)

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Obersturmbannfuhrer kan inte lördag, andra vänner kräver min närvaro då. Sen så är det stor risk för regn under lördagen.

Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Ja, en annan är ju hett villebråd på vänner-fronten, blir lätt så när man är snygg, smart, snäll och ödmjuk. Hatten och spindeln får väl haka på nästa gång. Jag planerar att hitta på något nästa helg oxå om vädret tillåter. Ska ta och damma av de röda speedosarna och dansa soldansen, har ju funkat förr. :tungan

Vänner...? Nåja, söndag får det bli. Vem bryr sig om småkryp och extremister?

:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ja spindelmannen och undertecknad befinner sig i bilen på väg till Kemora då så hoppas ni får en fin dagstur. Vi skall själva bara köra fyra dagsturer på raken på banan...
Det blir säkert skittråkigt för oss... NOT!!!!:banana:D

/Foliehatten

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Åh, Du din... Jag ska bara säga att... Du kan dra dit... Och hoppas att...:mad:

Suck:( Vad är väl en bal på slottet...

Äh, go tur på Er, och glöm inte att skicka en idolbild från Turkin peppuriin:tummenupp

...Det blir säkert skittråkigt för oss... NOT!!!!:banana:D

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Inte ska du vara avis Roffe, det kommer säkert att regna någon dag o så...vilket iofs sparar lite däck... plus att man får vila så man inte blir så trött de andra tre dagarna som vi kör till åtta på kvällen...

Men det är lugnt, jag skall tänka på dig när vi sitter i bastun och tar en bärs och funderar på nästa dags körning... till åtta på kvällen...

Vi kommer kanske att hinna köra drygt ca 350 varv på banan, det ger ca 100 mil i bra tempo, på våldskurvig väg, bara totalnjutning...

...så det blir säkert skittrist...

:tungan:)

Åh, Du din... Jag ska bara säga att... Du kan dra dit... Och hoppas att...:mad:

Suck:( Vad är väl en bal på slottet...

Äh, go tur på Er, och glöm inte att skicka en idolbild från Turkin peppuriin:tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ingen som råkar ha en besiktningstid som ligger å skräpar här i veckan? Gärna runt lunchtid... :gnissla

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Visst har jag fixat fint väder! Hoppe + röda speedos + dans = SOL!
Syns 10.30!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån som är ledig / har semester och vill haka på ner till Umeå och provköra Bumsar och Italienare på Fredag? Dom har provkörning på Twowheels mellan 10 och 18.

Provkörningarna i Luleå regnade ju bort för några veckor sedan så jag tänkte passa på nu. :)

-GLUT-

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
R1 Fighter
Flickan är 16 år och dotter till han, hon ligger i umeå allvarligt skadad. Han hade köpt en custom, kawa tror jag. Två dar före och detta var premiärturen. Han ska enligt uppgift heta Robin. Kvinnan i bilen var nog bländad av solen. Trist .Tycker det är mycket mc olyckor nu.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hade tänkt fara och köra en sväng imorgon (Lördag), så är det någon som är sugen är det bara skriva här eller höra av sig via telefon
Hade väll tänkt åka mitt på dagen / eftermiddagen innan middagstider iaf... men är flexibel inte lika kul å snurra ensammen

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Hade tänkt fara och köra en sväng imorgon (Lördag), så är det någon som är sugen är det bara skriva här eller höra av sig via telefon
Hade väll tänkt åka mitt på dagen / eftermiddagen innan middagstider iaf... men är flexibel inte lika kul å snurra ensammen

Som sagt, vi kommer nog ner ett par stycken från Luleå på eftermiddagen, samling hos Roffe:)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!