Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Helt rätt roffe, men du skulle ju behövt en liten stressfläkt egentligen.... :rolleyes:

På tisdag blir det bänkning hos marklund, efter det ska även jag ut och härja på vägarna med er! Kanske man skulle få sig en bes. tid också.... :huvet

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ha, nu har jag ju en kille som kan sånt och säkert hjälper till med den lilla fläkten nästa vinter...:)

Det blir spännande att höra vad den ger, och sköj att få se Dig på vägarna.

Besiktning ja... Har inte Gibbe ett bambustaket av samma generation som Ditt? Bara en tanke, alltså...;)

Ni som tänkte rulla med rundan i morgon - samling någonstans innan 10? Jag vet dom hade lite dåligt med trafikvakter vid rondellerna, eventuellt kan det bli en insats för att sedan åka den längre slingan mot Luleå.

Jaja, skoj blir det att åka lite i alla fall:)

Helt rätt roffe, men du skulle ju behövt en liten stressfläkt egentligen.... :rolleyes:

På tisdag blir det bänkning hos marklund, efter det ska även jag ut och härja på vägarna med er! Kanske man skulle få sig en bes. tid också.... :huvet

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ha, nu har jag ju en kille som kan sånt och säkert hjälper till med den lilla fläkten nästa vinter...:)

Det blir spännande att höra vad den ger, och sköj att få se Dig på vägarna.

Besiktning ja... Har inte Gibbe ett bambustaket av samma generation som Ditt? Bara en tanke, alltså...;)

Ni som tänkte rulla med rundan i morgon - samling någonstans innan 10? Jag vet dom hade lite dåligt med trafikvakter vid rondellerna, eventuellt kan det bli en insats för att sedan åka den längre slingan mot Luleå.

Jaja, skoj blir det att åka lite i alla fall:)
Jag har ett bambustaket i garaget av exakt samma modell skiljer bara ett år, dessutom samma färg. Finns risk för att den kan få åka genom bilprovningen två gånger i sommar :D

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hur ser det ut inför helgen, några från pite som ska rulla upp mot hedenbasen?

Ska besiktiga polarens gixx imorrn vid 10 tiden, om allt går vägen funderade jag på att slå följe med hans båge upp till boden :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det var väl på söndag det var körning på Hedenbasen? Lördag hade jag dock tänkt upp till Luleå för att se vad Lindroths har att erbjuda och prova lite hojar. Dom börjar där vid 10 så jag hade väl tänkt vara iväg strax efter 9 nån gång.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det var väl på söndag det var körning på Hedenbasen? Lördag hade jag dock tänkt upp till Luleå för att se vad Lindroths har att erbjuda och prova lite hojar. Dom börjar där vid 10 så jag hade väl tänkt vara iväg strax efter 9 nån gång.
jo exakt på söndag, har tyvärr fullt upp på lördagen

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jupp, både jag och Hoppe åker dit och instruerar, däremot kanske jag har grappen med mig på sin 125:a så restempot kan ju bli tämligen reducerat:rolleyes:

Förutom de vanliga broms- och manöverövningarna kan det bli en liten slinga med lite kurvövningar också - lite "prova på storbanekurs" så att säga. Vi åker dit även i morgon för att ha koll på tillvaron innan söndag.

Vädret ser ju riktigt hyfsat ut med tvåsiffriga temperaturer på eftermiddagen så jag hoppas vi får se lite känt folk:)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jupp, både jag och Hoppe åker dit och instruerar, däremot kanske jag har grappen med mig på sin 125:a så restempot kan ju bli tämligen reducerat:rolleyes:

Förutom de vanliga broms- och manöverövningarna kan det bli en liten slinga med lite kurvövningar också - lite "prova på storbanekurs" så att säga. Vi åker dit även i morgon för att ha koll på tillvaron innan söndag.

Vädret ser ju riktigt hyfsat ut med tvåsiffriga temperaturer på eftermiddagen så jag hoppas vi får se lite känt folk:)
Blir fint, har själv inte tänkt delta nått i några övningar.... Vet hur det brukar sluta, vill inte vurpa en lånad båge... Men ljuga lite och äta en glass var min plan :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tänkte bara höra vilka här ifrån stan som tänkt upp och rosta av sig lite i Boden imorgon förmiddag.

Är någon / några intresserade av att samköra så tycker jag att vi kan mötas på parkeringen vid järnvägsstationen (utanför den halvsunkiga före detta "sportbaren") nån gång strax före 8:30 för att sedan börja färdas mot Boden och Hedenbasen klockan 8:40 ungefär. Resan upp tar drygt 50 minuter så då är vi i någorlunda god tid för inskrivning och allt sånt där.

Har ingen kommit dit vid 8:45 så styr jag kosan själv mot Boden men naturligtvis hoppas jag att någon mer vill slå följe med mig. :)

Hoppas vi får lika fint väder imorn som det varit idag. Kommer bli en kanondag isåfall!

Behöver nån i kontakt med mig så nås jag på 070-2709660.

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Synd att allt roligt verkar hända hemma i Piteå den här helgen (Boden räknas också). Jag hade gladeligen följt med om det inte vore för att jag är uppe i Kiruna och jobbar :S

//Robert

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Njae, inte allt kanske:) Lille Hoppe sliter ont för att få till en avrostning på Gocart-banan i Piteå, problemet är att hitta en dag då vi får vara där. I fjol blev det lite sent påkommet och tyvärr bara fyra tappra mc-åkare som deltog...:(

Men vi får se hur intresset verkar i morgon, det verkar bra och banan är i kanonskick enligt de som var där idag.

Jag hoppas och tror ju att det borde finnas ett intresse av lite tokövningar även bland Piteås MC-åkare:)

Synd att allt roligt verkar hända hemma i Piteå den här helgen (Boden räknas också). Jag hade gladeligen följt med om det inte vore för att jag är uppe i Kiruna och jobbar :S

//Robert

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tänkte bara höra vilka här ifrån stan som tänkt upp och rosta av sig lite i Boden imorgon förmiddag.

Är någon / några intresserade av att samköra så tycker jag att vi kan mötas på parkeringen vid järnvägsstationen (utanför den halvsunkiga före detta "sportbaren") nån gång strax före 8:30 för att sedan börja färdas mot Boden och Hedenbasen klockan 8:40 ungefär. Resan upp tar drygt 50 minuter så då är vi i någorlunda god tid för inskrivning och allt sånt där.

Har ingen kommit dit vid 8:45 så styr jag kosan själv mot Boden men naturligtvis hoppas jag att någon mer vill slå följe med mig. :)

Hoppas vi får lika fint väder imorn som det varit idag. Kommer bli en kanondag isåfall!

Behöver nån i kontakt med mig så nås jag på 070-2709660.
Tanten ska ställa ut lill valpen imorrn på förmiddagen, så jag måste tydligen dit och titta på. Men direkt det är klart styr jag kosan mot boden, så jag bombar nog dit själv.

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
Njae, inte allt kanske:) Lille Hoppe sliter ont för att få till en avrostning på Gocart-banan i Piteå, problemet är att få till en dag då vi får vara där. I fjol blev det lite sent påkommet och tyvärr bara fyra tappra mc-åkare som deltog...:(

Men vi får se hur intresset verkar i morgon, det verkar bra, på banan är det kanon enligt de som var där idag. Jag hoppas och tror ju att det borde finnas ett intresse av lite tokövningar även bland Piteås MC-åkare:)

Aaah... hade ingen aning om att det var på G nåt sådant... Tokövningar är inte riktigt min grej, då jag är en ärans fegis på hojen. Men däremot tips och tricks och lite övningar är ju aldrig fel. Den dagen jag slutar försöka bli bättre, den dagen ligger jag nog i graven... Kunskap är ingen börda =).

Hoppas att det går vägen. Jag och nå vänner var ut och rastade hojarna där ett par gånger efter stängningstid på kvällarna... Grymt roligt, men jag fick storstryk av en hyrgokart :p. Är inte alls vass på bana och sådant som nedläggning osv... Har stor respekt för hojen

//Robert

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Robban, ta mig nu inte så bokstavligt på orden, avrostning är precis vad det låter som - övningar för att "komma i form" efter vinterdvalan. Egentligen heter det "grundkurs" om Du tittar på SMC:s hemsida och letar lite mer info.

T ex i morgon kommer vi att köra bromsövningar, parallellbroms (både skoj och tankeväckande), lite slalom- och manöverövningar samt lite kurvteknik i en liten banslinga som vi konar upp i den norra banändan.

Allt sker med gällande försäkring och med råd och dåd från instruktörer, så det är varken vilda västern eller ledkörning så att säga:)

Jag räknar med att allt från Guldvingar och HD till värsta plastraketerna dyker upp i morgon. Tanken är att det ska ge något för alla, oavsett maskin eller kunskapsnivå.

Bara så att Du vet...:)

Aaah... hade ingen aning om att det var på G nåt sådant... Tokövningar är inte riktigt min grej, då jag är en ärans fegis på hojen. Men däremot tips och tricks och lite övningar är ju aldrig fel. Den dagen jag slutar försöka bli bättre, den dagen ligger jag nog i graven... Kunskap är ingen börda =)...

Last edited:

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
Robban, ta mig nu inte så bokstavligt på orden, avrostning är precis vad det låter som - övningar för att "komma i form" efter vinterdvalan.

T ex i morgon kommer vi att köra bromsövningar, parallellbroms (både skoj och tankeväckande), lite slalom- och manöverövningar samt lite kurvteknik i en liten banslinga som vi konar upp i den norra banändan.

Allt sker med gällande försäkring och med råd och dåd från instruktörer, så det är varken vilda västern eller ledkörning så att säga

Jag räknar med att allt från Guldvingar och HD till värsta plastraketerna dyker upp i morgon. Tanken är att det ska ge något för alla, oavsett maskin eller kunskapsnivå.

Bara så att Du vet...:)

Det låter ju som nåt som jag verkligen skulle behöva =). Jag har aldrig varit på nån liknande övning så jag är total nybörjare, trots att jag kört sen -07 :p

Benny hälsar att Kawasaki Ninja är en moped (?) :va

//Robert

Peter_M

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
-02, Yamaha 1100
Utmärkt avrostning!

Passar på att tacka "Hoppe" och övriga SMC-instruktörer för en fint arrangerad avrostningskurs på Hedenbasen. Roliga och nyttiga övningar för mig som inte kört så mycket hoj (tog kortet förra året) men även mer ärrade förare verkade trivas!

Hoppas det går att ordna med gocart-banan, garanterad närvaro!

/Peter

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Nån som ska och provköra Triumph i Luleå under morgondagen? Hoppas det finns något skoj! :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Blir nog i garaget för min del, svetsa lite titan grenrör så jag kan fara och besiktiga någon gång... :mad:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Har rekvirerat en riktig motorcykel för resan upp till Luleå som ersättare för min egen. En full-kittad Suzuki B-King. :yoparty

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
Hur är vädret nere på norrlands riviera? Jag längtar hem :p.

//Robert

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...