Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är det en vecka kvar till SMC:s kurs på Mittsverigebanan. Det finns några platser kvar så jag tycker ni skall få ändan ur och anmäla er. Det är två dagar fullständigt garanterat jätterolig körning på bana med erfarna instruktörer, massor av roliga övningar med betydligt bättre hojförare som resultat!

Gå in här och anmäl er: https://www2.svmc.se/school

Ni hittar Mittsverigebanan en bit ner i listan, skynda och fynda:)

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Mittsverige bokat

:)

Barnvakt, hundvakt ordnad, lö+sö bokad, nu är det bara boende att hitta
och kanske hitta evenutella samåkare från stockholm Fredag em den 12/8.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
:)

Barnvakt, hundvakt ordnad, lö+sö bokad, nu är det bara boende att hitta
och kanske hitta evenutella samåkare från stockholm Fredag em den 12/8.

Nice, då ses vi på banan:tummenupp
Det finns en stugby på andra sidan E4:an mot den vanliga stugbyn, enligt uppgift Berengrens camping, tel: 0611-74 091

EDMDMC

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Suzuki GSX 750R -01
Finns platser kvar? Och är det möjligen någon man kan samåka med från Pitetrakten månne?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns platser kvar bägge dagarna, bokar gör Du från www.svmc.se :tummenupp

Om Du inte gått någon utbildning tidigare kanske lite info kan vara på sin plats? Kursprogrammet är på fyra dagar där de två första kan ses som en "verktygslåda för körning" och dag 3-4 koncentrerar vi oss på hur vi tillämpar dessa verktyg själva. Följande är rubrikerna för de fyra stegen:

1 - Maskinen. Hur använder vi hojens reglage och hur svarar maskinen på vår input? Fokus ligger på gas, styrning, broms.

2 - Vägen. Hur planerar vi körningen? Vad kan vi göra för att öka marginalerna? Fokus ligger på blick, svängpunkt, körställning.

3 - Människan. Hur reagerar vi vid upplevd fara? Vad behöver vi lära om/in? Fokus på avslappnad körställning, bred blick och "överlevnadsreaktioner" vs körteknik.

4 - Individuell coachning. Utifrån sin egen körning och erfarenheter bestämmer deltagaren vad denne vill träna på under dagen.

Många deltagare föredrar att köra steg 1+2, sedan nöta själva på gata/bana en tid innan man fortsätter med steg 3+4.

Tyvärr har vi fullt i vår bil, men övriga kanske kan ordna något? Du hittar kurstråden här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243527 respektive här: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=6665 .

Anmäler Du Dig kan Du alltid lägga in en fråga om samåkning i de tråderna, jag vet att det kommer Umeåbor, och några Norrbottningar borde väl också hitta Dit:)

Välkommen:tummenupp

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vi som inte är iväg och leker snabba i depån på midlanda hade tänkt fara och snurra en sväng imorgon och kanske köpa en glass.
Hittils är det bara jag och Dako som ska fara, men vill någon annan haka på är det bara att skriva här eller slå mig en signal.
Planerad avfärd är runt 11-12 snåret, vi har inte bestämt vart vi ska fara än men det löser sig nog med tiden. Luleå eller Skellefteå är inte för långt bort, om det är någon därifrån som är sugen :tummenupp

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Vi som tänker vara snabba i depån bjuder Er gärna på kaffe om Ni dyker upp:) Ha en underbar dag!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vi som tänker vara snabba i depån bjuder Er gärna på kaffe om Ni dyker upp:) Ha en underbar dag!

Lite långt till midlanda för en kopp kaffe, och sen måste jag ju visa vart skåpet ska stå på banan så då får man gå hem sen...:näsblod

Viket håll blir det åt? Funderar om man skulle ta en tur...

Inte bestämt än, men mot luleå funkar ju fint!
Du kan slå mig en signal kan vi planera lite

Mvh // Tommy

070 263 87 90

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det blev en liten trevlig sväng som avslutades med punktering..
Var nog omogen jäkel som drog iväg en burn på infarten :brinnerup

Hade inte tänkt burna sååå mycket, men däcket snurrade lite fortare än beräknat...

Bifogat

• 20110813554.jpg
    20110813554.jpg
    232 KB · Visningar: 91

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR900RR
Jo det var riktigt roligt idag med trevliga vägar och sällskap.

Helvete vad gixxern gick :tummenupp Kändes som man körde moppe
i jämförelse.

Regplåten ser en aning misshandlad ut av smällen :D
Du fick inga blessyrer själv av det?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån som ska ut och tuffa i afton? Jag behöver lite rehabilitering nu när gipset "officiellt" är borta (inofficiellt var det borta i tisdags). Behöver inte vara några stora omvägar runt stan, bara lite lugnt tuffande, njuta av vädret och kanske en glass.

Slå en pling 070-2709660 eller hör av er här. :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Ja, vem kan det ha varit? Alla vi som känner Dig som en eftertänksam, ung man utan böjelser för impulsiva påhitt lägger pannan i djupa veck:va:D Mitt däck, när jag beslöt mig för att parkera Gixxern de sista passen:

IMG_0641.jpg

...Var nog omogen jäkel som drog iväg en burn på infarten :brinnerup...

Välkommen tillbaks, tyvärr är det tämligen fullt upp de närmaste veckorna så jag önskar Dig lycka till med premiärturen:tummenupp:krama

Nån som ska ut och tuffa i afton? ...

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ja, vem kan det ha varit? Alla vi som känner Dig som en eftertänksam, ung man utan böjelser för impulsiva påhitt lägger pannan i djupa veck:va:D Mitt däck, när jag beslöt mig för att parkera Gixxern de sista passen:

IMG_0641.jpg

Välkommen tillbaks, tyvärr är det tämligen fullt upp de närmaste veckorna så jag önskar Dig lycka till med premiärturen:tummenupp:krama
Det där ser precis ut som vanligt, välkommen till 1000cc klubben. Där det faktiskt händer nått när du vrider på rullen ;)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som ska ut och snurra imorgon eller på söndag?
Ser ut att bli riktigt bra väder :tummenupp

Jag hade tänkt en sväng till långnäs och titta på lite dragracing mitt på dagen imorrn sen följer jag gärna med på en sväng nånstans

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Någon som ska ut och snurra imorgon eller på söndag?
Ser ut att bli riktigt bra väder :tummenupp

Jag hade tänkt en sväng till långnäs och titta på lite dragracing mitt på dagen imorrn sen följer jag gärna med på en sväng nånstans

Det kunde man ju ge sig den på... Finväder hemma i Piteå, medan jag är fast i gruvan 40 mil därifrån... Håll tummarna och dansa soldansen så det blir bättre väder nästa vecka än förra veckan. En till ledigvecka med enbart regn och rusk och jag lär deppa ihop fullständigt. Jag vill ju också njutas litegranna innan snön kommer :banana

//Robert

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ingen som ska ut mot långnäs då kanske?
De börjar köra runt 11 tiden

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...