Bah, gröngöling Bara i lördags blev det över 33 mil på gökuret, över Långnäs till Sikfors, sedan Sjulsmark, Rosfors, Alvik och Selet upp till Luleå och en burgare på Lindroths.Det blev ca 20 mil i helgen! Nu återstår bara det lilla sista med bestyckningen av förgasarna. Det är ju så kul med förgasare, eller hur? Prova sig fram, att lukta bensin, få den att gå lite bättre, gå lite sämre och med blodvite på knogarna... Sista finliret blir nog ändå i bromsbänk med lambda mätning.
Det kommer att bli svårt att hänga med i snabbRoffe's tempo i sommar.
FYI
Söndag kl10 Shell I Piteå är det dags att knarra igen, ske-norsjö.
Niklas. Skaffa Facebook för
Jag råvägrar facebook! Jag bry mig inte om vad folk äter till lunch eller viken ny tröja dom har på sig.
Jag är på din sida Niklas!
Ingen på klubben pratar med mig längre.. dom e alla på fejsbook..
Har du fått ledigt för Bottnia Ring än?
Idag ska bäver'n besiktigas, det borde väl gå bra...
Får besiktningsmännen rulla igång den själv för provkörningen eller har du fegat o behållit startmotorn?
Till och med svänghjulet är kvar!
Du tänker nog på Mörttjärnsvägen, en favoritväg i Skellefteåtråden när den levde och vägen var nybelagd för ca 10 år sedan.Idag ska bäver'n besiktigas, det borde väl gå bra...
Ja, den är snabb, stabil å jättejättebra! Förutom det vobbel som uppstår vid 180 när man accelererar hårt. Ser fram emot en lång och fin sommar med många härliga söndagsturer förbi Norsjö! En arbetskollega till mig har även pratat om en väg mellan Abborträsk och Malå, någon som har koll på det?
Du tänker nog på Mörttjärnsvägen, en favoritväg i Skellefteåtråden när den levde och vägen var nybelagd för ca 10 år sedan.
Jag har inte testat själv, men den vägen skulle bli en fin anslutning till Morsjö-Bastu-Finnforsen... När far vi?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|