Sporthoj Skellefteå

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Trevlig tur ikväll. :)
Jag tror mysteriet med dimrökridåerna, som vi såg längs kanalgatan, löste sig ikväll. När jag parkerat hojen i garaget vid kaplanskolan och "sadlar om" till bilen så lämnar en Saffransgul Volvo kombi (ni vet den där guldfärgen som bl.a. vissa exemplar av gamla C70 begåvades med) parkeringen med världens rökpelare bakom sig. Hela skolvägen förvandlades i ett ögonblick till någonting som liknade tjock londondimma.... :näsblod
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Norge på egen hand!

Hallåj..

Vill bara tacka för gårdagen som var trevlig.. (förutom den jätteroliga guppiga vägen :näsblod :gnissla )

Imorrn bär det av mot Norge och många härliga mil på dom fantastiska vägarna där.. :tummenupp

Vet ej hur länge jag blir borta men några dagar.. kanske till Tisdag-Onsdag.. Om det är alldeles utmärkt så blir det nog längre. :arsele

Hoppas jag gör nån avundsjuk iaf. :hihi

Ha en bra Sommar allihopa och kör lungt!!..

/Horn1 900

Edit:
nu har jag packat klart och sätter mig på hojjen på nån minut bara..
Hoppas regnet dom varnat för inte kommer...!!
Ha de' allihop!
 
Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Horn1 900 skrev:
2303256 Hallåj..

Vill bara tacka för gårdagen som var trevlig.. (förutom den jätteroliga guppiga vägen :näsblod :gnissla )

Imorrn bär det av mot Norge och många härliga mil på dom fantastiska vägarna där.. :tummenupp

Vet ej hur länge jag blir borta men några dagar.. kanske till Tisdag-Onsdag.. Om det är alldeles utmärkt så blir det nog längre. :arsele

Hoppas jag gör nån avundsjuk iaf. :hihi

Ha en bra Sommar allihopa och kör lungt!!..

/Horn1 900

Edit:
nu har jag packat klart och sätter mig på hojjen på nån minut bara..
Hoppas regnet dom varnat för inte kommer...!!
Ha de' allihop!

Vi körde hela veckan på deras "gudomliga" vägar och ska jag vara ärlig så är gamla kåge bättre på 99% av sin sträckning än vad deras E6 (största vägen i nordnorge) är på ens 2% av sin. :)

Fanns ett par skojiga hojpartier men är svårt att utnyttja dom i en Volvo 740 från -85 :D
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Kommer att försöka beställa saker från http://www.tqmotorsports.com/ och har fått riktigt bra priser etc.

Nu är sidan relativt begränsad men jag har mer info om sakerna så om det är ngn som är intresserad så skicka gärna ett pm.

Klart vettigast verkar skrivbromslåsen med inbyggt larm, alltså inte en massa kablar etc som ska dras utan bygla på och lås sen e saken kirrad.

Har ett par st uppskrivna nu men behöver fler för att vi ska få det som gruppköp, finns även handskar, ryggskydd och div annat att köpa.

Slå en signal 070 5684718 eller skicka pm om intresse finns.

Sakerna kommer att måsta hämtas upp i Skellefteå, jag skickar dom alltså inte vidare när jag fått dem.
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Stulna Bolt-ons!!!!

Mina boltons från mc-n är stulna. Nån gång de senaste dygnen har nån skruvat bort dessa från min TL1000S på Strandgatan 19 i Skellefteå.
Det är kolfiberboltons lätt missfärgade utan tillverkare märkning. De sitter bultade med 4 bultar mot avgasröret. (Lite för lätta att sno) men va fan....
Alla tips är välkomna. Ring 070/3979137 eller 070/5080880 så svarar jag på nåt av dessa nummer.
Jag tycker att det är jävligt dålig stil o om jag träffar de skyldiga så kommer jag att förklara det!!!!!! :mad:

/Erik
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Måste ju vart folk utifrån men ska kolla alla twinnar jag ser alla fall, dom där såg lite "hemmagjorda" ut va?

Din signatur säger lite om hur du vill att vi ska behandla dom om vi hittar skiten Erik :)
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Cantona skrev:
2307488 Mina boltons från mc-n är stulna. Nån gång de senaste dygnen har nån skruvat bort dessa från min TL1000S på Strandgatan 19 i Skellefteå.
Det är kolfiberboltons lätt missfärgade utan tillverkare märkning. De sitter bultade med 4 bultar mot avgasröret. (Lite för lätta att sno) men va fan....
Alla tips är välkomna. Ring 070/3979137 eller 070/5080880 så svarar jag på nåt av dessa nummer.
Jag tycker att det är jävligt dålig stil o om jag träffar de skyldiga så kommer jag att förklara det!!!!!! :mad:

/Erik
Det var det jävligaste.... Skam på torra land. (som farfar skulle sagt)
Tycker synd om dig... Kan nånting täckas av stöldförsäkringen eller?
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Jo det stämmer bra. Dom var inte i speciellt bra skick men dom var mina...

Håll korpgluggarna öppna!!!! :tummenupp


ghandi skrev:
2307587 Måste ju vart folk utifrån men ska kolla alla twinnar jag ser alla fall, dom där såg lite "hemmagjorda" ut va?

Din signatur säger lite om hur du vill att vi ska behandla dom om vi hittar skiten Erik :)

Jo försäkringen täcker stölden men självrisken ligger på 5 hövdingar o det är för dyrt.

Nån som har slipons till en TL till salu så hör av er.

PS Hur blev det på klubben. Fanns det en plats över åt mig? Hade varit Kung om man fick börja på bygget så snabbt som möjligt. :yoparty

Matterunken skrev:
2307849 Det var det jävligaste.... Skam på torra land. (som farfar skulle sagt)
Tycker synd om dig... Kan nånting täckas av stöldförsäkringen eller?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har varit i åsele i helgen på marknaden. Körde via skellefteå på väg hem för att få ett nytt försök på den "lilla" glassen...

Denna gången lyckades jag äta hela :banana
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Xyron skrev:
2310101 Har varit i åsele i helgen på marknaden. Körde via skellefteå på väg hem för att få ett nytt försök på den "lilla" glassen...

Denna gången lyckades jag äta hela :banana

haha du menar väl inte frukostlunchmiddag glassarna i Bergsbyn? :D
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Slänger upp ett par bilder på hojen som lovat då. Får bli fler sen när jag bygger vidare.
 

Bifogat

  • DSCF0001small.JPG
    DSCF0001small.JPG
    72.4 KB · Visningar: 68
  • DSCF0002small.JPG
    DSCF0002small.JPG
    80.8 KB · Visningar: 71
  • DSCF0003small.JPG
    DSCF0003small.JPG
    77.1 KB · Visningar: 68
  • DSCF0004small.JPG
    DSCF0004small.JPG
    63.8 KB · Visningar: 66
  • DSCF0005small.JPG
    DSCF0005small.JPG
    83.6 KB · Visningar: 71
  • DSCF0006small.JPG
    DSCF0006small.JPG
    66.7 KB · Visningar: 72

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Vill bara säga ett stort TACK till alla er som ställde upp och krängde burgare på dragracingen i Fällfors den gångna helgen!
:tummenupp
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
Någon här som gjort ventlijustering på 4-taktare.?? Skulle vara kanon om någon kunde bevaka när man försöker sig på detta första gången så man inte gör något galet och bränner sönder dom..
 

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
PS Hur blev det på klubben. Fanns det en plats över åt mig? Hade varit Kung om man fick börja på bygget så snabbt som möjligt. :yoparty[/QUOTE]


Menar du altanen.? Så skulle ja å väldigt gärna va me å slammra på ett hörn . Tycker att bygget behöver lite kvinnlig fägring. :tuttar :)
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Nej du LillMiis.... Altanen kan du ta. Menade mekplats... :tummenupp


miis skrev:
2312791 PS Hur blev det på klubben. Fanns det en plats över åt mig? Hade varit Kung om man fick börja på bygget så snabbt som möjligt. :yoparty


Menar du altanen.? Så skulle ja å väldigt gärna va me å slammra på ett hörn . Tycker att bygget behöver lite kvinnlig fägring. :tuttar :)[/QUOTE]
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top