Sporthoj Skellefteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fearless skrev:
2366125 Men så här ligger det till... Om du bara ska ha 25kw på pappret så är det väl bättre att du ger fan i det och kör den som den är, dvs full effekt. Kör du åt helvete och det står 25kw på pappret fast det inte är det så får du inget genom försäkringen.. Polisen behöver du inte heller vara orolig över, de vet inte ens vad Kw är för något.

Det folk gör då de reggar om en hoj på 25 kw är oftast bara för att få billigare försäkring... men men du gör som du vill

Alla försäkringsbolag försäkrar på ursprungseffekt, så enda anledningen till att regga om till 25kw är att man får behörighet för fordonet. (om man har a-begränsat)

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
ghandi skrev:
2366857 Hade tänkt mig en sväng eller 2 i helgen, får la sluta upp lördag eller söndag.
Kan ju ta en sen lunch i Byske eller liknande :)

Jag röstar på lördag då ;) var å när??
/R

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Xyron skrev:
2367325 Alla försäkringsbolag försäkrar på ursprungseffekt, så enda anledningen till att regga om till 25kw är att man får behörighet för fordonet. (om man har a-begränsat)

Jag skulle då få betydligt billigare försäkring hos länsförsäkringar då jag planerade att göra det... var ett par år sedan dock, men då gick det.. skumt:va

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Fearless skrev:
2366125 Men så här ligger det till... Om du bara ska ha 25kw på pappret så är det väl bättre att du ger fan i det och kör den som den är, dvs full effekt. Kör du åt helvete och det står 25kw på pappret fast det inte är det så får du inget genom försäkringen.. Polisen behöver du inte heller vara orolig över, de vet inte ens vad Kw är för något.

Det folk gör då de reggar om en hoj på 25 kw är oftast bara för att få billigare försäkring... men men du gör som du vill
Jag vill bara ha 25kw på pappret ifall jag blir stoppad och polisen börjar kolla upp det,det har ingenting med försäkring att göra.Kommer bara att köra trafikförsäkrat:)

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Fearless skrev:
2368462 Jag skulle då få betydligt billigare försäkring hos länsförsäkringar då jag planerade att göra det... var ett par år sedan dock, men då gick det.. skumt:va

Nu är det i princip omöjligt iaf. JAg har försökt. Dom enda som kan mellanklassförsäkra är bilsport & mc men då måste man betala för året runt och då tjänar man ju inget

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
Citat:
Inskickat av iceaway
Tack för alla bra svar! Lyckades få upp den nu med farsans hjälp, men får se till att öva lite så man kan fixa det själv. Känns lite pinsamt ;)

:rofl :rofl Ja... Grabbar Ni har det tungt....

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
Brännström skrev:
2366073 En r6 är nog i för dyr prisklass för mig och dessutom vill jag bara ha 25kw på papperet eftersom jag bara har mellankortet:)
Matterunken:Tror inte att jag vill ha en streetfighter men jag kan ju höra av mig om jag kommer på andra tankar!

Tycker du ska tänka om å kika in Mattes hoj. Den e jädrigt läcker. :yoparty Annars såg jag en 25kw´s regad Dunderkisse på blocket. 35000,- tror ja han skulle ha för den. Fanns i skellefte

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
Lördagskörning....

Happ så vilka blir det imorrn då?? ska vi säga 12:00 på krysset?? E det för tidigt för vissa eller??
Snör upp en lista... bara att fylla på de som vill med...

1. R1_Master
2.
3.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
R1_master skrev:
2369466 Happ så vilka blir det imorrn då?? ska vi säga 12:00 på krysset?? E det för tidigt för vissa eller??

1. R1_Master
2. ghandi
3.

Kan bli lite senare men jag får la hinna ifatt annars, kan ju kolla in Nolia i pite annars, lagom tur.

sogoth

Medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 k1, Gsx-r 750 -88 streetfighter, Husqvarna WR-360 -96
R1_master skrev:
2369466 Happ så vilka blir det imorrn då?? ska vi säga 12:00 på krysset?? E det för tidigt för vissa eller??

1. R1_Master
2. ghandi
3. sogoth

Skulle vilja följa med, fast gärna lite senare

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Pratade med r1_master och vi sa 13:00 på krysset, målet blir Pite och Nolia för lite käk och mkt gluttande.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
miis skrev:
2369323 Tycker du ska tänka om å kika in Mattes hoj. Den e jädrigt läcker. :yoparty Annars såg jag en 25kw´s regad Dunderkisse på blocket. 35000,- tror ja han skulle ha för den. Fanns i skellefte
Ja vi får väll se :) Har varit och kikat på den men det verkar som att den varit med om en smäll så det blir nog inget med den:D

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Fan.
Hojaset startar men börjar gå råtta när den är varm.
Ryker lite å så gör den också.
Tomgången hööög.
Vad är fel?
Rättställd diagnos ger 5 bärs!

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
jesseboy skrev:
2370984 Fan.
Hojaset startar men börjar gå råtta när den är varm.
Ryker lite å så gör den också.
Tomgången hööög.
Vad är fel?
Rättställd diagnos ger 5 bärs!

Det är ett fel som är trasigt..... vill ha norrlands guld :) :tummenupp

Vart en fin tur till Pite och Nolia idag, irra runt lite och kolla på skogsmaskiner, köpte ny hjälm gjorde jag oxo, käkade lite thaimat så få väl inte en blund i röven ikväll mkt svettas mkt E4a att köra men var en trevlig tur om man frågar mig, kan inte klaga på vädret alla fall :tummenupp

Tack och bock till Robban, Magnus och Johan

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Kemora 25-27/8

Fre-lör-sön 25-27/8 sticker vi till Kemora Park för lite banåkning. Arrangerar gör ett finskt gäng som kallar sig Mp-Tuki. De vill ha 50 Euro per dag, så det är lite dyrare än vad vi är vana vid. Körningen är som vanligt uppdelad i tre grupper - långsam, medel och snabb. Slicks är tillåtna i alla grupperna och oreggade hojar tillåtna i medel och snabb.
Vi tänkte åka på torsdag vid 16-tiden och räknar med att vara framme vid stugbyn ca 00.00 - och JA, vi kommer att samordna transporterna så att ingen behöver åka hoj dit. Väldigt praktiskt om hojen är okörbar när man skall hem :tungan

Intresserad? Skicka mig ett PM snarast eller ring Matterunken så får ni mitt telnr.

/Stellan H

Last edited:

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
ut å rulla söndag??

Jahapp.. e det nån som ska ut söndag å rulla eller ska man hitta annat å göra??

/R

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
Xyron skrev:
2372019 Vi är ett par st som ska köra i piteå iaf.. :tummenupp

Ja får se om jag tar mig till piteå... var ju där idag så lite omväxling vore ju bra ;) ne skämt åsido får väl se hur det blir....

/R

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Jahapp...
Då var man tillbaka från ett bröllop i Sundborn.
Jäkligt fina hojvägar nere i dalarna... synd att man inte hade hojen där.
Jag och Rasta pratade om att börja måla om på klubben onsdag direkt efter
jobbet ca 16.30.
Alla frivilliga målare är hjärtligt välkommna att ansluta.
Vi börjar med väggarna sedan får vi se om vi hinner börja på golvet innan det blir körning 19.00.:)

duc_Sam

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
1996, Ducati 900ss
racerskalman skrev:
2371656 Kemora 25-27/8

Fre-lör-sön 25-27/8 sticker vi till Kemora Park för lite banåkning. Arrangerar gör ett finskt gäng som kallar sig Mp-Tuki.

Intresserad? Skicka mig ett PM snarast eller ring Matterunken så får ni mitt telnr.

/Stellan H

Äh, skit. Jag är i Gbg på mässa, kommer hem på söndan. Hade ju varit riktigt najs. Hoppas ni kan bli ett gäng!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept