Sporthoj Skellefteå

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Den 6 maj kl:18.00. "söndag"
Kommer att skriva in här hur mycket pengar folk är skyldiga.
Ingen har betalat vidare mycket, bolin har papper på vad som är bet.

OBS... MÖTET OBLIGATORISKT FÖR DOM SOM HAR GARAGEPLATSER.

Kan med 99% chans säga att jag inte kan komma då.
Ska gå kurs nere i Härnösand som börjar den 7:de så skulle tippa på att jag redan åkt men får väl ta det med Erik eller dig Matte.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
En plats ledig för bankörningen på Kemora 12-13 maj. :hojcbr

Jag har fått förhinder så jag har tyvärr ingen möjlighet att åka på Kemorakörningen den tänkta helgen v19 så om någon är intresserad att köpa min plats så är det inga problem. Betalade 650kr säljer den för 500kr.
2 dagars körning 12-13maj (lördag och söndag). 3 grupper: Lugn, Medel och Snabb - plats i valfri grupp.
Mycket körtid:
Lördag: 10-18:00
Söndag: 11-20:00

Många skellefteåbor som ska dit samma helg (7-8st) och samtransport ordnad med några av dem, (plats på släp och i bil).
Avfärd runt 10-tiden på fredag fm. Har även bokat boende i stuga (10 euro/natt) och fukost (5 euro) för 2 dagar.

Var en riktig höjdare ifjol. :)

Skicka PM om intresse finns. Helst innan 1 maj annars bokar jag av boendet och transporten.

/Nicklas

Tja!
Har en kompis som är mkt intresserad, men tills dess har han mest troligen inte hunnit ta körkortet. Får han köra iaf, eller är det ett NEJ :va

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Tja!
Har en kompis som är mkt intresserad, men tills dess har han mest troligen inte hunnit ta körkortet. Får han köra iaf, eller är det ett NEJ :va
Du måste nog kolla det med Lasse (bemari) om det är tillåtet, i och med att det är han som håller i det hela.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Filip Backlund har ju giltig tävlingslicens så för honom är det inget problem när han tävlar eller tränar. Det är dock inte säkert att han får delta i samtliga banåkningar som arrangeras i Sverige bara för det.
Vissa banåkningsarrangörer kräver att de som deltar har giltigt körkort för fordonet de framför på banan, även om man kör på "egen risk" och banan inte räknas som allmän väg. Andra kräver giltig trafikförsäkring eller tränings-/tävlingslicens. Beror helt på banägaren/arrangören så det är nog säkrast att kontrollera vad som gäller innan man åker dit.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Du måste nog kolla det med Lasse (bemari) om det är tillåtet, i och med att det är han som håller i det hela.

Tror inte man får köra på bana utan kortet eller licens, är dock inte säker.

Har beställt besiktningstid till hyndan nu också. 3:e maj kl:07.00
Fick igång den igår, bytte bensinen smt kopplade in en slang till en membranpump som sitter i bränlsekranen som jag glömt bort.. hihi
WWWWRRRRROOOOOOOOOOOOOOOMMMM .... HAHAHAHAHAHAAAAA
IT´S ALIVE.

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Körning Lördag 28/4

Är det nån i stan som är sugen på en vända idag? Det verkar bli fint väder!

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Valborgs

Finns det något intresse om att ha öppen puben på Valborgs?

Jag har planerat nada så tänkte att jag kan lika gärna stocka upp kylen med det vi har och sitta där ett par timmar.

Poker på kvällen med öl sen tända brasan och dricka ett par extra kanske???

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Men har någon kollat körkortet vid bankörningar? En tanke bara...

Det grundlägande som gäller vid bankörningar är att inga försäkringar gäller beroende på hur man tolkar lagstiftningen. Det är tolkningen som är problemet...som med alla tolkningar...
I verkligeten är det så här:
Dom enda bolag som har det inskrivet i sina villkor, att försäkringen INTE gäller är idag IF, TryggH och Länsförsäkringar (från och med i år) Folksam säjer att dom utreder från fall till fall. Det arrangörer av banåkningar i regel gör är att inte blanda dvs att en grupp kör med Licens, en grupp kör med gällande eventuell försäkring (Folksam och några fler) och en grupp kör oförsäkrat (TH, Länsf och IF) Vissa kör med oförsäkrade i Licensgruppen men då kan det bli problem med fartskillnader, racekillarna brukar köra JÄVLIGT fort, speciellt finnar:)
Undantaget är alla SMC saktionerade BKK och Sporthosjkurser, då gäller alla försäkringar från åtminstone dom stora bolagen.

För att krånga till det hela ytterligare så har det betalats ut försäkringsskador på bandagar i fjol, både från Folksam och i något fall från IF och TH... så sammantaget är att ingen vet riktigt vad det är som gäller. Vad vi däremot vet är att om man åker utan körkort så måste det finnas en handledare så att man kan övningsköra, det går bra även på bana. Kör man utan handledare så är det olovlig körning om man inte har tävlingslicens och är försäkrad genom den. Jag skulle inte gärna köra i en grupp med folk som kör helt oförsäkrat what so ever.
Summa summarum, kom gärna och övningskör men ha med en handledare så är det hyfsat grönt, då har alla parter gjort vad man kan för att det skall bli rätt. Kör man utan handledare och licens så finns det grundläggande fel som kan åberopas av försäkringsbolaget vid en eventuell skada...

Typ nåt sånt:)

p.s Handledaren måste inte vara på banan, han kan stå bredvid och handleda också:tummenupp

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Hoj

Jag har planerat nada så tänkte att jag kan lika gärna stocka upp kylen med det vi har och sitta där ett par timmar.

Poker på kvällen med öl sen tända brasan och dricka ett par extra kanske???

Hur ser det ut angående valborgs? Är det någon som har planer på att vara där ikväll? Måste väl ändå bränna ner brasan som finns :tungan

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Sådär nu har man fått sälja hojen:)
Ingen som vet av nån KTM 660 eller 625 som är till salu här i trakten?:yoparty

MOTARD :yoparty

vad är det för fel på denna?
http://www.blocket.se/vi/11272717.htm?ca=2_s

alla grejjor som man bör göra verkar vara gjort, sas bortplockad, slipon, neddrevad, öppnad luftburk osv....

vore kul med fler motarder, börjar finnas några stycken nu.

lycka till med letandet / Matte

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
MOTARD :yoparty

vad är det för fel på denna?
http://www.blocket.se/vi/11272717.htm?ca=2_s

alla grejjor som man bör göra verkar vara gjort, sas bortplockad, slipon, neddrevad, öppnad luftburk osv....

vore kul med fler motarder, börjar finnas några stycken nu.

lycka till med letandet / Matte

http://www.blocket.se/vi/11735213.htm?ca=2_s Finns den här kvar till helgen så far jag nog och kollar på den,den har ju ett helsystem och även endurofälgar till så man kan slå på isdäck på vintern!:tummenupp

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Har varit o fixat till på klubben så puben står öppen ett tag ikväll alla fall om ngn är sugen på komma förbi och ta ett par kalla.

Kan inte säga hur länge men tills vi är lessa alla fall :)

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Hoj
Cb 1000 ra
Körning

Jaha hur är läget era väg råttor? Är de nån som ha börjat köra nått i dennna fina härliga vinter kyla? Har snart hunnit me 100mil

iaf ingen som har funderat på att köra palt-svängen idag? +3,6 ute nu...:gnissla perfa för lite lek
/P

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Inför mötet på Söndag.

Tjena alla!

Möte på söndag på klubben. Alla är givetvis välkomna då grillning på mässan börjar vara väldigt nära. :yoparty

Alla med mekplats ska dit o dessa har inte betalat sen januari. :mad:

Matte
Robban
Jimmy
Robban
Bolin
Swedin from sista mars

500:- för 2 månader så det är bara börja räkna. OBS!!!! Jämna pengar tack!

/Bolin

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Extra Styrelsemöte... Fredag

Vi måste ta ett styrelsemöte nu på fredag angående vårmässan.
Kritiskt att vi får detta att fungera eftersom det är våran enda nuvarande inkomst i sommar.
Kom kl 17:00

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Vi måste ta ett styrelsemöte nu på fredag angående vårmässan.
Kritiskt att vi får detta att fungera eftersom det är våran enda nuvarande inkomst i sommar.
Kom kl 17:00

Jag dyker upp!

Jag tycker vi ordnar en wet t-shirt tävling på torget istället för att flippa burgare :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...