Sporthoj Skellefteå

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
BadGirl skrev:
2268108 Kan ju ta & nämna - eller det kanske är en dum ide´ i och för sig :tungan
Det är så här att det kommer att vara en gårdsfest här på Norrbölegatan 36 på lördag eftermiddag innan vi raglar neråt till festivalen. De som vill & känner sig party sugen + gillar att träffa folk kan ta & komma förbi. Vi var ute i det fria ca 40-50 pers ifjol & hade hur kul som helst. Fick påtryckningar om att köra en favorit i repris så vad gör man inte för sin sociala omkrets! :fyllisar
Så alla e hjärtligt välkomna till "bindefeldt" Therese! :rofl

Kan nog tänkas att man promenerar förbi :)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
BadGirl skrev:
2268108 Kan ju ta & nämna - eller det kanske är en dum ide´ i och för sig :tungan
Det är så här att det kommer att vara en gårdsfest här på Norrbölegatan 36 på lördag eftermiddag innan vi raglar neråt till festivalen. De som vill & känner sig party sugen + gillar att träffa folk kan ta & komma förbi. Vi var ute i det fria ca 40-50 pers ifjol & hade hur kul som helst. Fick påtryckningar om att köra en favorit i repris så vad gör man inte för sin sociala omkrets! :fyllisar
Så alla e hjärtligt välkomna till "bindefeldt" Therese! :rofl


Åh, det låter klart lockande!!
Jag måste ha nåt att göra eftersom hojen tyckte att framgaffeln skulle läcka så dricka öl känns som ett hett (svalt) alternativt :fyllisar
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
jesseboy skrev:
2265623 I Fällfors ska det dragas å rejsas.
Saken är den att det behövs lite folk som ställer upp...
Fyll på listan...

Lördag 15/7

FM (0900-1300)
Stellan H, Ralph H, Siv H

EM (1300-1700)


Söndag 16/7

FM (0900-1300)
Linda L, Mattias H

EM (1300-1700)
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Nära MosadJagUpplevelse

Jag ligger och tuffar på hem från Skellefteå efter 95an (det var kanske en kilometer innan 70 sträckan efter vägen) i en lagom takt, 130-140. Jag har Solen rakt i ögonen och dikena är skuggade. Helt plötsligt ser jag nånting stort fladdra på vägrenen och kollar dit, då kommer en älgjävel springandes och vill över vägen och jag börjar min inbromsning. Det känns som jag skulle bromsa förbi rossi, viker mer och mer och vänster och älgen springer mer och mer och vänster. Tillslut innan jag har fått ner farten har jag älgjäveln kanske 5 meter från mig. Älgen viker ner i diket och jag vänder mig om och kollar och ser att det är ett hål i älgstängslet.

Ifall jag skulle ha prickat älgen hade det gott bra, för de hade mest troligt blivigt så vi hade gjort en axel mot axel tackling i låg hastighet men jag hade säkert vurpat. Ifall man vurpade skulle man då kunna kräva att VV skulle betala kostnaderna för hojjen för att stängslet var trasigt?
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Rondellen skrev:
2268883 Jag ligger och tuffar på hem från Skellefteå efter 95an (det var kanske en kilometer innan 70 sträckan efter vägen) i en lagom takt, 130-140. Jag har Solen rakt i ögonen och dikena är skuggade. Helt plötsligt ser jag nånting stort fladdra på vägrenen och kollar dit, då kommer en älgjävel springandes och vill över vägen och jag börjar min inbromsning. Det känns som jag skulle bromsa förbi rossi, viker mer och mer och vänster och älgen springer mer och mer och vänster. Tillslut innan jag har fått ner farten har jag älgjäveln kanske 5 meter från mig. Älgen viker ner i diket och jag vänder mig om och kollar och ser att det är ett hål i älgstängslet.

Ifall jag skulle ha prickat älgen hade det gott bra, för de hade mest troligt blivigt så vi hade gjort en axel mot axel tackling i låg hastighet men jag hade säkert vurpat. Ifall man vurpade skulle man då kunna kräva att VV skulle betala kostnaderna för hojjen för att stängslet var trasigt?

HAr du ringt dom då, så att problemet åtgärdas så det inte upprepas igen? :confused:
Ring VV produktion , inte Region.

Ps. Tur att det gick bra iallafall.

ds.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Domi skrev:
2269084 HAr du ringt dom då, så att problemet åtgärdas så det inte upprepas igen? :confused:
Ring VV produktion , inte Region.

Ps. Tur att det gick bra iallafall.

ds.

Usch nj ring inte, vänta tills ngt moppefucko som Domi komme rmed sin enduro o smäller en :D

Nära skjuter ingen lax som eskimåerna brukar säga
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Gruppköp

Har varit i kontakt med killen som har det här företaget
http://www.tqmotorsports.com/
och pratat lite med honom om att vi inom klubben kanske vill göra ett gruppköp på saker. Han ska skicka mig en katalog med kraftigt reducerade priser så om det är ngn som är intresserad av lite prycklar så kan ni skicka ett pm.

Får katalogen först på måndag så tar med den på nästa körning, sen är även piteå/luleå och alla andra välkomna att beställa saker med oss om dom vill men jag kommer dock inte att sätta mig och skicka ut massa paket utan det får hämtas i ske-å :)

*skivbromslås (med och utan larm)
*hjälmar
*diverce skydd (handskar jackor ryggskydd etc etc)
 

haglund

frogs go fast to
Gick med
28 Jun 2006
Ort
rosvik
Hoj
zx9r
onsdags träffen

tack för en trevlig racing kväll!!!!!!!!!
nu fick man se hur hoj ska köras kul som fan
peter
 

sogoth

Medlem
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsx-r 1000 k1, Gsx-r 750 -88 streetfighter, Husqvarna WR-360 -96
Riktigt kul att få hänga med å köra en sväng ikväll... ända fram tills att gixxer'n behagade spotta ur sig olja. Var ungefär en halvliter som hade försvunnit och oljepluggen verkade mest ha suttit med gängtejp, packningsmassa och illvilja från förra ägaren, för några gängor i oljetråget var det svårt att hitta.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
sogoth skrev:
2269576 Riktigt kul att få hänga med å köra en sväng ikväll... ända fram tills att gixxer'n behagade spotta ur sig olja. Var ungefär en halvliter som hade försvunnit och oljepluggen verkade mest ha suttit med gängtejp, packningsmassa och illvilja från förra ägaren, för några gängor i oljetråget var det svårt att hitta.

Bara ringa dit och skälla skiten ur gubben då, 35 mil går snabbt på hoj och fjäderbatongen rymms i bakkutsen.
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Nån som ska ut och vara stökig ikväll? Ja e på gång snart hoppas ja få träffa nån av er trevliga människor i afton! Puss & kram Pontus
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Tips på bra väg till Umeå

Om ni ska åka till Umeå någon gång så ta 364 istället för E4:an. (Via Burträsk)
Väldigt kurvig och kuperad väg som så småningom kommer fram vid Ersboda. Ok, den var guppig på vissa ställen men jag tror ändå det är värt det. Kan ju tillägga att jag körde den med arbetsbilen, ej med MC.. (kommentarer om varför jag inte körde hoj undanbedes :hihi )

Synes på festen, kommer att besöka den på lördag iallafall då jag såg att Pontus skulle dit på fredag :7peta
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
racerskalman skrev:
2268848 Fyll på listan...

Lördag 15/7

FM (0900-1300)
Stellan H, Ralph H, Siv H

EM (1300-1700)


Söndag 16/7

FM (0900-1300)
Linda L, Mattias H

EM (1300-1700)

Ska kolla upp när det funkar bäst... Kommer att ta ett em pass i varje fall. :tummenupp
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
FÄLLFORS 15-16/7

Fyll på listan...

Lördag 15/7

FM (0900-1300)
Stellan H, Ralph H, Siv H, Peter L

EM (1300-1700)


Söndag 16/7

FM (0900-1300)
Linda L, Mattias H

EM (1300-1700)
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
DanneSV1000S skrev:
2268735 Åh, det låter klart lockande!!
Jag måste ha nåt att göra eftersom hojen tyckte att framgaffeln skulle läcka så dricka öl känns som ett hett (svalt) alternativt :fyllisar
Stygga stygga hoj!
Kom & drick bira (annat går bra oxå) hos oss på lördag - så känns det nog mycket bättre. Kommer att bli väldigt trevligt! Hoppas jag! :)
I kväll e det oxå utgång! See ya´ all later! :fyllisar
Gud så varmt det e ute....pust..
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Domi skrev:
2272433 Synes på festen, kommer att besöka den på lördag iallafall då jag såg att Pontus skulle dit på fredag :7peta

Tyvärr så kommer jag nog att lyckas vara stökig hela jävla helgen :arsele



Tänkte igår att ja borde nog ställa bort hojen över helgen för det drar runt mycke skumt folk nu kring festivalen så ja gjorde de igår på dagen... Och mycke riktigt en kille som bor brevid mej fick på hälsning på hojjen inatt eller natten tilll igår. Dom hade knäckt skiv låset och slagit bort hela tändningslåset :mad: men sen hade det tydligen tagit stopp. Bara ett tipps till alla som inte har kollar hur sin hoj mår idag kanske borde göra de!

/Festival :fyllisar Pontus
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
fiat600 skrev:
2274492 Någon som ska ut och köra idag??,,, kanske ett skrov i piteå?? :gnissla

Vart lite ont om tid.. gärna följt annars.. Festivalen ikväll med bokat bord å grejjer med jobbet.. men annars gärna..


Ses ikväll gott folk (ni som ska på Stadsfesten) :banana
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top