Sporthoj Skellefteå

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
BadGirl skrev:
2430740 Ska vi ta & dra norrut till typ PITEÅ på onsdag innan det blir snö på backen?

Isåfall startar vi fan tidigt inte kul att köra kring 10 snåret då det börjar bli kallt och kolsvart.
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
BadGirl skrev:
2430740 Ja du SEVE..SEVE...SEverIn, du skulle ju ta en lugn hemmakväll igår vad hände med den!? :D En annan somna me katta i knät vid 11 snåret redan! :yoparty Vilken Therese ringde du då? Jag fick då inte höra på nåra av dina fylle "ramblings" :) Hade iofs piggat upp min boooooooooring kväll!
Pontus hur gick det med baksmällan då.....körde du raka vägen hem & bytte fordon till Gustavsberg eller?? :zpy *fniss*
Ja & tack alla för en trevlig körning igår & som sagt dåååååålig uppslutning av skeå! Ska vi ta & dra norrut till typ PITEÅ på onsdag innan det blir snö på backen?

Tycker jag att ni ska göra. Kanske vi hinner köra en sväng i år? Inte för att det finns så fina vägar runt Pite, men nåt kan vi väl hitta på:)
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Rondellen skrev:
2431130 Isåfall startar vi fan tidigt inte kul att köra kring 10 snåret då det börjar bli kallt och kolsvart.

Håller med,isånnafall drar vi tidigt!Det verkar ju ska vara dåligt väder i veckan.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Måste nog betacka mig för pitetur.
Kommer folk upp från söderhamn på söndag för att kolla in min hoj.:tuttar
Får väl se om dom vill göra affär eller inte.
Måste da se till att putsen är på halvtopp i varje fall.
Vi pratade om en OKTOBERFEST, ev med trubadurer på klubben i mitten av oktober? LÖRDAGEN 14de????
Ska boka upp ett datum för fest sedan skriver jag in här samt skickar ut till
alla medlemmar via maillistan.
/Mattias
 

Thezz

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV650s
gurkis skrev:
2429206 Du får hänga med på nån bankörning nästa år. Brukar åka på Mittsverigebanan nåra gånger/år.

Det låter riktigt kul! Annars är det väl bara att ägna vintern åt att plöja igenom massa böcker om hur man blir bättre på köra... Och speeda några varv runt kvarteret på en pocketbike :tungan
En annan möjlighet är att se och lära av mästarna :)


Man ska kanske inte klaga på vädret efter den här sommaren... Men nu får det sluta regna!!
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Thezz skrev:
2433386 Det låter riktigt kul! Annars är det väl bara att ägna vintern åt att plöja igenom massa böcker om hur man blir bättre på köra... Och speeda några varv runt kvarteret på en pocketbike :tungan
En annan möjlighet är att se och lära av mästarna :)


Man ska kanske inte klaga på vädret efter den här sommaren... Men nu får det sluta regna!!

Bankörning är grymmt lärorikt, både kurvtagning o bromsteknik. Vi får boka upp oss för en tvådagars nästa år. Säkert fler som hänger på. Nog många så kan vi hyra hela banan 1 el 2 dgr. Lagt på nya däck idag, så jag är redo för Onsdagskörning.:)
 

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Stunt Japanare
Matterunken skrev:
2433162 Måste nog betacka mig för pitetur.
Kommer folk upp från söderhamn på söndag för att kolla in min hoj.:tuttar
Får väl se om dom vill göra affär eller inte.
Måste da se till att putsen är på halvtopp i varje fall.
Vi pratade om en OKTOBERFEST, ev med trubadurer på klubben i mitten av oktober? LÖRDAGEN 14de????
Ska boka upp ett datum för fest sedan skriver jag in här samt skickar ut till
alla medlemmar via maillistan.
/Mattias

Den 14e passar mindre bra. helgen före eller efter är kanon ;) Vi har nämligen spelning den 14e.
Ni får boka in vårat coverband för spelning på klubben nån av dom andra helgerna :tungan . Ni lär inte bli besvikna på repertoaren ialf :yoparty

Hoppas det blir nån helg som det passar in. Skulle vara riktigt nice att festa med er. Särskilt nu när man inte kunnat hoja senaste månaden, då jag råkade gå och bli med ny flickvän :tuttar
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Onsdag!

Ja, det ser ut som att solen skola lysa på oss på Onsdag om man nu skall tro på norrans lilla väderkarta! Är vi "på" att åka till Piteå på Onsdag då? Träffas på klubben vid halv sex?? Då kanske vi kan vara i piteå innan 19 i alla fall! Kom igen alla dammiga, mörkrädda, toffliga "pojkar"! Och tjejerna då, visst e ni på? :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
BadGirl skrev:
2434768 Ja, det ser ut som att solen skola lysa på oss på Onsdag om man nu skall tro på norrans lilla väderkarta! Är vi "på" att åka till Piteå på Onsdag då? Träffas på klubben vid halv sex?? Då kanske vi kan vara i piteå innan 19 i alla fall! Kom igen alla dammiga, mörkrädda, toffliga "pojkar"! Och tjejerna då, visst e ni på? :tummenupp

Först och främst, varför i hela helvete är du vaken och nog klar i huvvet att skriva inlägg den tiden? :)

Jag e på om vädret håller sig.
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
BadGirl skrev:
2434768 Ja, det ser ut som att solen skola lysa på oss på Onsdag om man nu skall tro på norrans lilla väderkarta! Är vi "på" att åka till Piteå på Onsdag då? Träffas på klubben vid halv sex?? Då kanske vi kan vara i piteå innan 19 i alla fall! Kom igen alla dammiga, mörkrädda, toffliga "pojkar"! Och tjejerna då, visst e ni på? :tummenupp


Halv 6 blir bra...:D
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
BadGirl skrev:
2434768 Ja, det ser ut som att solen skola lysa på oss på Onsdag om man nu skall tro på norrans lilla väderkarta! Är vi "på" att åka till Piteå på Onsdag då? Träffas på klubben vid halv sex?? Då kanske vi kan vara i piteå innan 19 i alla fall! Kom igen alla dammiga, mörkrädda, toffliga "pojkar"! Och tjejerna då, visst e ni på? :tummenupp


Jobbar till 22 så det blir nog svårt.... å såg även att nästa onsdag var uppbokad med "arbetsplatsträff"..... om man ändå slapp jobba å bara cacha in stålar ;)

Men vi får väl oppas på nån tur till innan den obehagliga vita faller....
/R
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vi brukar sammlas på JET i stan vid 18.00 för att sedan hinna ner till er eller upp till luleå borna. 18:30 verkar det vara på parkeringen mellan max och big boy..
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Miffo med R1

Klockan 22.26 passerade jag påfarten från Skelleftehamn strax söder om Skellefteå med bilen, det var mörkt men torrt och ingen nämnvärd trafik, hastighetsmätaren låg kring 115 knutar.
Jag ser plötsligt ett skarpt ljus bakom mej, det kom mycket fort och jag reagerade instinktivt med att börja väja höger för att släppa förbi vederbörande. I absolut sista ögonblicket ser jag att personen i fråga är på väg uppför påfarten, upp på E4:an. Jag avbryter väjningen en tiondel innan ett Miffo på en R1:a, uppskattningsvis -03 med någon sorts blå neonljus någonstans passerar mej på högersidan i uppskattningsvis 180+ knutar under full acceleration.
Ja, jag vet att du körde på påfarten och ja jag vet att jag inte borde väja där men blir man överraskad så gör man dumma saker. Vet du också att du var ungefär en grisblink från att mosa bakdelen på min bil och därefter bli en siffra i statistiken? Jag gillar också att köra fort men jag väljer mina platser, jag gör inte idiotiska omkörningar med sådana fartskillnader i mörker, det borde inte du heller göra. Vi har haft 37 dödsfall bland hojåkare i år, det är sååååå jävla onödigt med ytterligare ett.
Jag är van vid att ha vrålande hojar omkring mej och jag blir bara förbannand över det idiotiska i själva grejen, hade det varit Albert 72 med fru i bilen så hade han antagligen fått en infarkt...

Tänk efter före nästa gång så slipper din och min familj ett tråkigt telefonsamtal...:7peta
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Tror inte prsonen i fråga håller till på forumet och är rädd att även om han skulle titta in så talar du till döva öron (inte bokstavligt talat :) )


Inget regn än så länge, får hoppas det håller sig, verkar det åt helvete ostadigt så tittar jag förbi klubben men kanske bara drar en repa i schtaan.
 
Last edited:

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Zzzzzzzz

Brännström skrev:
2437089 Blir nog inte så att jag ska med,har lovat att toffla med tjejen imorrn:pannkyss
Nämen herregud! Vad e det med hoj grabbarna här egentligen, håller ni på att bli ena riktiga toffelhjältar? :D
"Mr Rackel" skärpning, man kan både köra hoj & ha en ny tjej! :tummenupp
"Ghandi" förklaring till mitt sena alternativt tidiga inlägg beror på att jag förärvsarbetat mån + tisdag natt zzzzz, så nu e det natti natti för mig så ses vi ikväll vid 17.30 vid klubben! Be on time every body! See ya`
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top