Sporthoj Skellefteå

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Ingen vid klubben strax efter 6 iaf, men läderkläder krymper väl i regnet eller nått sånt ...så det blev öl istället. Kom hem ...ja tekniskt sett igår vid 2 tiden på natten från en resa ner i europa men varit kul nöta upp slutet på däcken med lite kurviga vägar ...mycket kvar där men mitten är slut pga mycket motorväg.

/Johan

Själv kör jag med goretex så lite regn tål man:) men har stora planer på byta till skinnställ till nästa sommar så man blir lite mindre vindkänslig, känns ibland som att man håller på att flaxa bort från hojjen när det börja gå riktigt fort men å andra sidan så fungera det som en bra fartdämpare:)

Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Då har man vaknat då.

Inatt vid 4 tiden kom man hem från Sundsvall med sin nya hoj, en Kawasaki z1000 -03 med ett urgulligt helsystem i titan under magen :tummenupp

bra.snyt

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 1998, Yamaha WR450 2004
ghandi: går nycykeln bra? var ja å polarn som var å käka på krysset. :) kedjelåset gick sönder för mig då vi kom in i stan i pite. hörde hur de levde om. kedjan satt kvar och allt. lite flyt ska man ju ha ibland :) får se hur vädret är på onsdag, kanske tittar ner, tror dock hann me kawwan jobbar eftermiddag.

MVH Micke

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
ghandi: går nycykeln bra? var ja å polarn som var å käka på krysset. :) kedjelåset gick sönder för mig då vi kom in i stan i pite. hörde hur de levde om. kedjan satt kvar och allt. lite flyt ska man ju ha ibland :) får se hur vädret är på onsdag, kanske tittar ner, tror dock hann me kawwan jobbar eftermiddag.

MVH Micke

Jo den går helt gudomligt i jämförelse med min gamla Honda :)

Passapå och kom ner om ni har tid över, bara det är uppehåll så blir det körning alla fall.

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Av ren nyfikenhet, vem är den busen som glider runt på en röd sporthoj med en sådan där 4-bikers gore-tex jacka med en dödskalle på bröstet, en röd sådan med tror jag.

någon här?

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Av ren nyfikenhet, vem är den busen som glider runt på en röd sporthoj med en sådan där 4-bikers gore-tex jacka med en dödskalle på bröstet, en röd sådan med tror jag.

någon här?

Kan det vara Niklas med sin SP1à ?

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Thruxten skrev:
...vem är den busen som glider runt på en röd sporthoj med en sådan där 4-bikers gore-tex jacka med en dödskalle på bröstet, en röd sådan med tror jag.
Kan det vara Niklas med sin SP1à ?

Nej, jag är ju ingen buse :mad: så där faller det ju direkt... :tungan

Tror att en viss förare på en blodröd Suzuki TL1000S -99 passar bättre in på beskrivningen.

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Nej, jag är ju ingen buse :mad: så där faller det ju direkt... :tungan

Tror att en viss förare på en blodröd Suzuki TL1000S -99 passar bättre in på beskrivningen.

Hörrru Nicke du är ju en riktig buse, :yoparty din navigering till Virtasalmi finns det ingen som glömmer det var ju vägar som bara Tommi Mäkkinen hade vågat gasa på!:D

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Jag och Daniel H hade tänkt oss en trip ner till two wheels för att kolla in höst REAn på måndag afton, vi åker från Reichhold 16:20 på måndag.

Dom har bara öppet till kl 18:00 vilket är skälet till att vi sticker direkt vi slutar, allt och alla är välkomna att följa med.

Burträskvägen båda vägarna så vi får lite kurvor och skoj istället för fartkameror och poliser.

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03

någon här?

Den snubben kör en Röd TL 1000 han har vart med på nån Onsdags körning men kommer inte ihåg vad han heter på grund av min namn dyslexi =P

Sorry såg Eldstorm redan skrivit det :tummenupp

Jag och Daniel H hade tänkt oss en trip ner till two wheels för att kolla in höst REAn på måndag afton, vi åker från Reichhold 16:20 på måndag.

Dom har bara öppet till kl 18:00 vilket är skälet till att vi sticker direkt vi slutar, allt och alla är välkomna att följa med.

Burträskvägen båda vägarna så vi får lite kurvor och skoj istället för fartkameror och poliser.

Varför inte Tisdag så jag kan följa :tungan jobbar EM på måndag :mad:

Nu är det ju dock lördag o vädret ute ser jävligt ok ut så om nån är sugen på ut o köra senare i dag så e jag lätt på efte 14:00 när jag slutar jobbet :yoparty

Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....

Måste ni åka måndag? Jag har möte med SMS på måndagkväll.
Var in på two wheels hemsida och såg inget om ngn rea?
Däremot onsdag den 3:e septemer 18.00 - 20.00 provkörning av alla deras demohojar :)

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Måste ni åka måndag? Jag har möte med SMS på måndagkväll.
Var in på two wheels hemsida och såg inget om ngn rea?
Däremot onsdag den 3:e septemer 18.00 - 20.00 provkörning av alla deras demohojar :)

Fick meddelande på mobilen, REAn startar måndag den 25 augusti.
Alla fall för registrerade kunder upp till 70% på sakerna, därför vi sticker ner måndag så man hinner medans det finsn storlekar kvar.

Inget som hindrar oss från att åka senare i veckan också dock.

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Får se hur det blir i afton med umeåtrippen, verkar inte så lovande om man tittar på himlen just nu.

Postar efter lunch idag om hur vi gör, får väl ta det imorrn annars så kunde ju Matte och Diter följa också.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati