Sporthoj Skellefteå.

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
Eldstorm skrev:
Kan väl aldrig vara en Triumph... :rolleyes:
så d vart ingen ströming idag??hade vart gott,men man får väl ta de nästa helg!!
vi ses till onsdagen om vädret vill??
man har just komit hem från TURKIET,40 plus på dagen,bra grepp för sliks :banana ...hopas vi ses på onsdag,negros magsnus,hehe :yoparty föresten sa jag att jag har rejsat lite me minimoto idag+jiiiiiiihhhaaaaaa :banana
 

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Drängsmark
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
motiv lack

:tummenupp kan bara hålla med "Nike" e grym på motivlack, kolla in min moppe tank (klassisk Honda Mb5) bilden syns bättre under min profil, gammal ungdoms synd :hihi. Efter ett 20 tal mil i dag i solsken tillsammans med "2wheelsrlife" Funderade vi om en rutt upp mot piteå till på onsdag? ev tidigare avgång? Förslag....

Solguden verkar vara med oss :Bugar Höres alla dårar..... :huvet


Matterunken skrev:
Tjenare grabbar och flickor.

Pratade med min kompis "Nike" igår och har bokat honnom för att måla motiv på bimotan i vinter (när den fightas).
Tänkte att ni kan få ta del av hans fantastiska talang och titta in på hans hemsida: www.tribaleye.net
Om ni varit sugna på att fixa motiv på hojen så ta ett snack med mig eller Nicke så ska vi nog kunna ordna något (Jag hjälper honnom med grundlack samt klarlack).
För att vara så duktig som han är så är han fortfarande billig i jämförelse med andra motivare.

Tja. Annars har jag sprungit efter lillan hela dagen och sitter nu och tar igen mig framför datorn.
Synes på onsdag. /Mattias
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Slut kört !

Börjar se tunt ut på däck fronten på cbr'n båda 2 e slut, + jag jobbar eftermiddag på Onsdag så det e nog färdig kört för mej i sommar tror nog att jag ställer av den nu i veckan !!

Känns nästan dax efter så här dryga 1000 mil i sommar....
/Pontus
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
verbal-vtr skrev:
Börjar se tunt ut på däck fronten på cbr'n båda 2 e slut, + jag jobbar eftermiddag på Onsdag så det e nog färdig kört för mej i sommar tror nog att jag ställer av den nu i veckan !!

Känns nästan dax efter så här dryga 1000 mil i sommar....
/Pontus
1000mil! Skämtar du.
Då är du verkligen en riktig hojfantast :tummenupp
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
fiat600 skrev:
:tummenupp kan bara hålla med "Nike" e grym på motivlack, kolla in min moppe tank (klassisk Honda Mb5) bilden syns bättre under min profil, gammal ungdoms synd :hihi. Efter ett 20 tal mil i dag i solsken tillsammans med "2wheelsrlife" Funderade vi om en rutt upp mot piteå till på onsdag? ev tidigare avgång? Förslag....

Solguden verkar vara med oss :Bugar Höres alla dårar..... :huvet

Hola allihopa! Skoj om ni känner för att dra upp mot Piteå på onsdag. Kör då inlandsvägen och ta höger i Hemmingsmark mot Jävre (känner ni kanske till) och sen E4an till Pitsund, över bron, vänster och gamla havsbadsvägen in mot stan. Sen är väl Kyrkparkeringen ett lämpligt samlingsställe. Mitt nr är 0706 914015 om ni behöver höra av eder. C ya! :tummenupp
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Pite(å) låter helt ok i mina öron. Ska vi åka tidigare än 18.30 så får någon förankra det ganska snart så inte det blir alltför stort manfall pga sen information. :7peta
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Åkte den vägen fast åt andra hållet i lördags, mkt fin och nylagd asfalt där :) vart nästan rädd så mörk o fin var den.

Hade dock otur med vädret, jag o jimmy körde väl en 25mil och ca 10 av dom var regn :arsele men men, skoj som fan o ont i arslet efter 3 mil grus/grop väg (fråga mig inte men vi ville se laxtrappen i fällfors).

Kommer med på onsdag om vädret tillåter, vill ha upp hojen i 75 mil före jag ställer bort den (bara så jag kört mer än Ronny :tummenupp )

btw ni som känner Ronny kan ju slå en signal och gratta till nytillskottet i familjen, han o Sara fick en kotte (grabb) natten mot måndag :yoparty
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Tur till piteå.

Vi behöver väll inte starta tidigare för att fara till piteå?
Jag tror att många inte är inne och läser detta forum.
Om vi startar kl 18.30 borde vi vara i piteå ca 19.15.
Det tycker jag funkar, eller?
Tja... hur som helst så håller jag på att skifta däck bak nu :tummenupp

Och du Pontus, du kan ju inte ge upp redan... det är ju fan över en månads bra körning kvar av säsongen. :)

Om vi nu far till pite så får väll Danne (0706 914015)visa vägen till ett lämpligt fik.
Tja om inget oförutsett händer så ses vi på onsdag. /Mattias
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
DanneSV1000S skrev:
Hola allihopa! Skoj om ni känner för att dra upp mot Piteå på onsdag. Kör då inlandsvägen och ta höger i Hemmingsmark mot Jävre (känner ni kanske till) och sen E4an till Pitsund, över bron, vänster och gamla havsbadsvägen in mot stan. Sen är väl Kyrkparkeringen ett lämpligt samlingsställe. Mitt nr är 0706 914015 om ni behöver höra av eder. C ya! :tummenupp


Tja Danne,

vart var det du blev stoppad av mc-snuten förra onsdagen?
Kan vara bra att veta :D
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Stan – Gamlakågevägen – Kusmark – Drängsmark – Norrlångträsk – Fällfors – Ålund – Hemmingsmark – Jävre – Pitsund - Gamla havsbadsvägen in mot city

Kan man köra minimoto i Piteå nuförtiden?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
drzpeppe skrev:
Tja Danne,

vart var det du blev stoppad av mc-snuten förra onsdagen?
Kan vara bra att veta :D


Stoppad vet jag ingenting om, jag valde att stanna :angel Han hade nog läst skylten och det gick inte FÖR fort = mindre än 30 över... :gnissla
Jag svär, jag kommer aldrig att göra om det... :hihi
 
Last edited:

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Pitemeeting?

Matterunken skrev:
Vi behöver väll inte starta tidigare för att fara till piteå?
Jag tror att många inte är inne och läser detta forum.
Om vi startar kl 18.30 borde vi vara i piteå ca 19.15.
Om vi nu far till pite så får väll Danne (0706 914015)visa vägen till ett lämpligt fik.
Tja om inget oförutsett händer så ses vi på onsdag. /Mattias[/QUOTE

Sitter här o smygläser Skelleftetråden o ser att ni drar till Pite en sväng. Kul kul. Då kanske vi från Lulegänget kan åka dit o möta er på kyrkparkeringen? Vore kul att ses o snackas över en kaffekopp eller burgare? Om vi startar från Lule kl19 så då borde vi vara där kring 19:14 eller nått sånt. Då hinner vi ta av oss hjälm o öronpluggar innan ni rullar in på parkeringen. :D :tummenupp
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
V-Moto skrev:
Matterunken skrev:
Vi behöver väll inte starta tidigare för att fara till piteå?
Jag tror att många inte är inne och läser detta forum.
Om vi startar kl 18.30 borde vi vara i piteå ca 19.15.
Om vi nu far till pite så får väll Danne (0706 914015)visa vägen till ett lämpligt fik.
Tja om inget oförutsett händer så ses vi på onsdag. /Mattias[/QUOTE

Sitter här o smygläser Skelleftetråden o ser att ni drar till Pite en sväng. Kul kul. Då kanske vi från Lulegänget kan åka dit o möta er på kyrkparkeringen? Vore kul att ses o snackas över en kaffekopp eller burgare? Om vi startar från Lule kl19 så då borde vi vara där kring 19:14 eller nått sånt. Då hinner vi ta av oss hjälm o öronpluggar innan ni rullar in på parkeringen. :D :tummenupp

Kanske blir största samlingen hittils då?! :tummenupp
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jävlar, jävlar! Kan vi inte ta det nästa onsdag??? :)
Jag vill också vara med, men har inte hojen förrän lördagkväll!

Jag leder fan VM i taskig tajming... :huvet
 

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
Leffe skrev:
Stan – Gamlakågevägen – Kusmark – Drängsmark – Norrlångträsk – Fällfors – Ålund – Hemmingsmark – Jävre – Pitsund - Gamla havsbadsvägen in mot city

Kan man köra minimoto i Piteå nuförtiden?
D kan man,körde i sommras.va ute idag me min å rejsa me några polare :banana
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
jesseboy skrev:
Jävlar, jävlar! Kan vi inte ta det nästa onsdag??? :)
Jag vill också vara med, men har inte hojen förrän lördagkväll!
Jag leder fan VM i taskig tajming... :huvet

:pannkyss
Du kan få åka bakpå om du vill? Som uppvärmning innan du har egen hoj att köra. :D
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Sol....

Nu ler solgudarna mot oss sporthojsälskare.
Är det nån som vet exakt var kyrkparkeringen är i pite?
Tja det finns väll inte så mycket att tillägga :)
Ses ikväll /Mattias

OBS. Klä er ordentligt, det blir fort svalt på kvällarna :tummenupp
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Matterunken skrev:
Nu ler solgudarna mot oss sporthojsälskare.
Är det nån som vet exakt var kyrkparkeringen är i pite?
Tja det finns väll inte så mycket att tillägga :)
Ses ikväll /Mattias

OBS. Klä er ordentligt, det blir fort svalt på kvällarna :tummenupp

Jag möter upp i Hemmingsmark (antar att ni fortfarande tänkt åka den vägen) så det är inget problem. Skulle det trots allt bli problem ligger kyrkparkeringen längs Sundsgatan som löper genom Piteå (det finns två vägar genom så det är lätt att hitta). Från havsbadshållet tar man iaf höger efter rondellen och då är man på Sundsgatan. C ya!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top