Sporthoj Skellefteå.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ruffis: På besiktningen har de iaf skippat flärpen, bara man har reflax.
Olaking: Haka på bara! Inte tror jag du blir frånåkt! :tummenupp
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
olaking skrev:
hej igen, jobbiga jag är tillbaka.

har 2 frågor igen.
1. Är det bara sporthojjar som ska dit?
2. Hur blir tempot?
Tanken med träffen är i första hand att vi ska lära känna varann lite bättre.
Iden uppkom från det att alla sporthojsåkare kör mer eller mindre för sig själva runt runt i stan.
Vi bestämmer ett tämpo så att alla kan hänga på... Men vi kommer inte att köra 70 på en 90väg. (vill man ändå göra det rekomenderas tisdagsträffen samt att eventuellt köpa en glidare) :lol
Skämt åsido.

Det där med reportage ifrån norran är ju ingen dum ide, man kan ju faktiskt råka säga någonting klokt för en gångs skull. :huvet

Funderar på en färdrutt typ: stan-myckle-medle-boliden-95:an till svanström-sandfors-kusmark-kåge-gammlakågevägen till stan och sen avluta med en kopp kaffe på SMCK på mullberget. Vad tros om det?

MVH /Mattias
 

duc_Sam

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
1996, Ducati 900ss
Tjena,
ny i stan, ny på sporthoj.com och ny i denna tråd.

Jag kommer på onsdag.

/Samuel
-
Ducati 900ss -96
 

asgam

shit happens then you die...
Gick med
2 Jul 2004
Ort
skellefteå
Hoj
TL1000R GSXR1100 Fighter
:banana Vilken uppslutning det verkar bli!!! :banana
Ska nog ta kameran med så man kan föreviga tillfället
inte så ofta liksom :yoparty
Låter som en bra rutt du lagt upp där Matte!
Hoppas nu vi kan komma överrens om att detta inte blir en engångsgrej
utan att vi försöker ha en dag i veckan när vi träffs.

-Tycker rastaRobban får lägga på ett kål nu så han får köra nåt i sommar :hihi
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Se nu till att tanka hojen innan ni kommer imorgon, har inte kollat exakt men svängen ser ut att bli ungefär 8-9mil eller nått sånt. :D
Träffas 18:00, börjar köra ca18:30 och till sist en kopp på klubben ca19:45.

Hoppas på lika fint väder som idag samt en bra uppslutning.
Ses imorgon nu ska jag iväg och göra oljebyte på Bimotan. :tummenupp
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
Visste ni att det pågår VM i trakasering av sporthojar i ske-å just nu. 3 gången på en vecka man blir stoppad utan anledning..

Fick blåsa efter rondellen på söder. Orsak: dom tyckte jag vinglade inne i rodellen.. :va

Sedan när man var på väg hem blev man omkörd av MC snuten. Körde om och la sig på exakt 88 km/h, samtidigt som en V70, med en mycket bekant kula under backspegeln, hade "post bakåt" :fatta!

Inte konstigt att vi har högt skattetryck då vi betalar folk att vara dum i huvudet på arbetstid
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Kan tyvärr inte komma imorn, men om det skulle styras upp senare någon gång så är jag väldigt gärna med och kör.

Ha det så kul imorn! Kör försiktigt, vill inte höra om några olyckor.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Fearless skrev:
Visste ni att det pågår VM i trakasering av sporthojar i ske-å just nu. 3 gången på en vecka man blir stoppad utan anledning..

Fick blåsa efter rondellen på söder. Orsak: dom tyckte jag vinglade inne i rodellen.. :va

Sedan när man var på väg hem blev man omkörd av MC snuten. Körde om och la sig på exakt 88 km/h, samtidigt som en V70, med en mycket bekant kula under backspegeln, hade "post bakåt" :fatta!

Inte konstigt att vi har högt skattetryck då vi betalar folk att vara dum i huvudet på arbetstid
Något som borde tas upp med medier kanske?
Har hört mycket skit nu på sista tiden...
Ska dom tex börja bötfälla sporthojar med slipon får dom allt ta med mätutrustningen (många slipon som är godkända av bilprovningen.)
Ta fast glidarna istället dom får ha en ljudnivå på 140db bara för att dom är mindre olycksdrabbade. :kocko
Ses imorrn. /Mattias
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Skulle man inte (om vi nu skulle kunna få till stÅnd ett agreement med kartfolket) kunna ta en av era svängar (fan va avis jag är!) förbi Fastec och så kan alla få testa lite motardåka?
Vore kul, dels att träffas, men även för de som inte hittills har testat motard att köra en sväng... Ingen av oss är direkt snål om hojen i alla fall... :tummenupp
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Fearless skrev:
Visste ni att det pågår VM i trakasering av sporthojar i ske-å just nu. 3 gången på en vecka man blir stoppad utan anledning..

Fick blåsa efter rondellen på söder. Orsak: dom tyckte jag vinglade inne i rodellen.. :va

Sedan när man var på väg hem blev man omkörd av MC snuten. Körde om och la sig på exakt 88 km/h, samtidigt som en V70, med en mycket bekant kula under backspegeln, hade "post bakåt" :fatta!

Inte konstigt att vi har högt skattetryck då vi betalar folk att vara dum i huvudet på arbetstid

Ett litet tips:
visste ni att polisen här i stan har införskaffat en civil mc!?
Ska tydligen vara en offroad, möjligtvis en TTR 600, vet inte exakt sort och märke. Kanske främst tänkt till att jaga moppefuckon men det kan ju vara bra att veta...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
drzpeppe skrev:
Ett litet tips:
visste ni att polisen här i stan har införskaffat en civil mc!?
Ska tydligen vara en offroad, möjligtvis en TTR 600, vet inte exakt sort och märke. Kanske främst tänkt till att jaga moppefuckon men det kan ju vara bra att veta...
Tur att man har mer gummi i backen =)

Tack för informationen, då vet man att det inte bara är ett moppefucko som lagt sig bakom och vill spana in våra bakar...
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Med risk för att bli kallad tråkig/glädjedödare - whatever, vill jag ändå säga detta:

De som ska på träffen ikväll bör ta det lugnt när ni kör inne i stan. Det är onödigt att dra till sig negativ uppmärksamhet från farbror Blå och övriga allmännheten. Det verkar ju som att Kling&Klang är på jaktstigen efter sporthojar/motarder och om vi nu ska köra i grupp ska vi inte ge dem mera anledningar till att sätta dit oss.
 

tok_jocke

nybörjare
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 640 LC4 SM -04, zx6r -98
Tjenamoss alla sporthojsåkare!
Härligt att det är nån som försöker få till en riktig träff här i staan!

Själv så brummar jag runt på en zx6:a -98 som för tillfället är ganska naken - av diverse anledningar (nope, jag har inte klotat .. än)

Argh, fan att jag är upptagen ikväll.. men jag hoppas ni får en skön sväng utan älgar och blå-vita kompisar efter vägen!

Om det blir nån fler träff så kanske jag hänger med .. eller är man utesluten om man inte har en massa plast att krypa ner bakom ?

mvh Jocke
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Att testa på motard skulle ju inte vara helt fel...
Hade en husa för två år sedan, så jag upplever gärna lite fyrtaktsstånk ikväll, om det finns tid till det. Hoppas bara att inte regnet kommer och förstör, ser just nu lite mörk ut på vissa håll :brinnerup
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det vore kul å kunna göra en motardprovkörningsgrej då de flesta dissar motard efter att ha provat DRZ400 (slö som fan) och XT660X (tung som fan). Det är INTE så våra riktiga hojjar är ;D Fast då ska det ju ordnas med fastec-folket också, vilket inte är det enklaste.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Domi skrev:
Att testa på motard skulle ju inte vara helt fel...
Hade en husa för två år sedan, så jag upplever gärna lite fyrtaktsstånk ikväll, om det finns tid till det. Hoppas bara att inte regnet kommer och förstör, ser just nu lite mörk ut på vissa håll :brinnerup
Motardkillarna har blivit utan bana...Slukört på fastekring??? Kanske kanske inte... Kämpa vidare killar.
Regnet närmar sig och det skulle bli en regning eftermiddag men uppehåll ikväll enligt SMHI.
Enligt SMHI skulle det även regna imorrn.....
Vi får hoppas på uppehåll ikväll annars satsar vi på imorgon.
Funkar inget så får vi ev ta en dag i helgen eller ons nästa vecka. Tråkigt men sant.
MEN SÅ LÄNGE DET ÄR UPPEHÅLL 18:00 (och inte dyngblöta vägar) SÅ KÖR VI.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top