Sporthoj Skellefteå.

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jobbar kompisens R1:a stulen inatt. Grå -04:a original. Surt på början av säsongen! När kör ni igång med onsdagskörningarna? Lite sugen på att snyta upp er.
 

SlirDavid

Xena the warrior princess
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Guldstaden
Hoj
Hånet 900, Yosemite Cruiser
Olof Eriksson skrev:
2137686 För att låta lite korkad (speciellt eftersom man e med i styrelsen för motocross :p), vad står RC för? Mini-racingen eller? Om ni varit upp te toyotacenter så vet ni att de e ganska tajt på banan där ;) Eftersom minimotos är tvåtakt så vore det vettigare att kolla med gokartbanan. Att vi inte får åka supermoto där är för att ljudet från fyrtaktaren slår mycket längre bort!


Att vi inte får köra supermotard på gokartbanan beror väl snarare på lappsjuka.
Det sas att det bullrade. Men det var väl ingen som visste vem som klagat. Eller vem som tagit emot klagomål.
Svemos decibelgräns för hojar är på 98db och bilsportsförbundets för gokart är 105-107db tror jag.
4db är en födubbling av ljudstyrka.

Att få bort oss därifrån var det enklaste alternativet för gokartsektionen.
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
gurkis skrev:
2137856 Jobbar kompisens R1:a stulen inatt. Grå -04:a original. Surt på början av säsongen! När kör ni igång med onsdagskörningarna? Lite sugen på att snyta upp er.

Nä, fan va tråkigt!!! Att inte få ha hojen ifred, i början på säsongen och allt...

Angående onsdagskörningarna så vet jag inte riktigt när dom drar igång.
Men snyta upp oss??? Vad/vem ska du ta hjälp av? :D
 

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
Olof Eriksson skrev:
2137686 För att låta lite korkad (speciellt eftersom man e med i styrelsen för motocross :p), vad står RC för? Mini-racingen eller? Om ni varit upp te toyotacenter så vet ni att de e ganska tajt på banan där ;) Eftersom minimotos är tvåtakt så vore det vettigare att kolla med gokartbanan. Att vi inte får åka supermoto där är för att ljudet från fyrtaktaren slår mycket längre bort!
vi skulle hemskt gärna köra på kokart banan men vora går inte så fort 45km MAX så du kan ju tänka dig själv,skulle typ ta en halv timme å köra runt :hihi ....Isånnafall får vi köpa några me fler hästar men då ä d inte alla som vill tyvärr
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
magsnus skrev:
2138528 vi skulle hemskt gärna köra på kokart banan men vora går inte så fort 45km MAX så du kan ju tänka dig själv,skulle typ ta en halv timme å köra runt :hihi ....Isånnafall får vi köpa några me fler hästar men då ä d inte alla som vill tyvärr
Man behöver ju inte köra stora banan heller! :) Fast du har nog rätt, går kanske lite sakta...

David: Jo det handlar om ljudet, inte att nån klagat men att dom har inte råd OM någon skulle klaga. Man förstår det när man börjar titta på de siffror som klutmark kostat...
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Olof Eriksson skrev:
2137686Om ni varit upp te toyotacenter så vet ni att de e ganska tajt på banan där ;)

Nya ska tydligen bli ruggigt mycket större.
 

floppyuk

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda VFR750 -90 + Honda CR 500 -89
Seriöst, grabbar.
Vad håller ni på med?
Har tokvarmt och åker hoj och skit...
Det är ju ok, men inte rätt...
Ni ska vänta tills jag kommit hem, polerat klart, fått på all skit, SEN kan ni förnöja er med saker som hojåka, latexfetisher, osv.
Här är det varmt som satan, men alla hojar är fan inte mina.
Blir att polera som det mongo jag är, sen sätta ihop skiten och se om den håller. Lacken kommer, men nu skiter jag i det, vill bara kööööraaaa!!!!!!!!!!!!!

...

nån som hörde det där?
tror fan det hördes ända till sverige...


frustration kan komma från så många saker, sex, hojåka, ... ja. Kan inte komma på fler, men om jag hade en psykolog kunde han säkert hita på fler.

Over and Out.
Dein Führer in das Reich

Körkåtjesse

Fölåt, loggade in med Roggas alibi, är ju jesse här...
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Vet faktiskt inte när onsdagskörningarna ska börja....
Ni är hjärtligt välkommna att träffas vid klubben redan på onsdag, men jag hinner nog inte få ihop hojen till dess. :huvet
Men jag hoppas vara klar till onsdagen efter det :tummenupp
Ser ju inte trist ut för alla hojåkare som kör omkring i detta väder.
Hoppas ni njuter, det skulle jag göra i varje fall.
 

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Drängsmark
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
Hehehe

Då har man avverkat 35 mil till,, bla till bastuträsk,, vägen var lika rolig som vanligt..
:banana

Lite öm i baken vart man allt,,, men va fan det som inte dödar härdar.. :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Tänkte försöka ordna så att vi får en egen del under "MC-grupper i Sverige" så skulle vilja se hur många aktiva vi är här på forumet.
Skriv in en reply med nummer efter denna bara så jag får en aning koll bara.

1 <--- det där är siffran 1 :)
 

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
ghandi skrev:
2138795 Nya ska tydligen bli ruggigt mycket större.
jo den ska bli mycket större,har sett banan på bild,NICE...5-4 meter bredd.270m lång...
Var å snacka me nå killar där i lördags,men d lät ju inte direkt att vi som kör minimoto skulle få vara där,men men vi får väl se vad som händer???+ att RC har skrivit på papper attSMS inte har någonting med deras bana att göra...
så d ä väl bara att vara där å tjata å smöra lite så kanske vi få börja köra där???

Vars ska vi annars va??i CENTRUM å köra kanske??? :yoparty
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
ghandi skrev:
2142420 Tänkte försöka ordna så att vi får en egen del under "MC-grupper i Sverige" så skulle vilja se hur många aktiva vi är här på forumet.
Skriv in en reply med nummer efter denna bara så jag får en aning koll bara.

1 <--- det där är siffran 1 :)

2 <--- det där är siffran 2 :D
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Jag vet att detta är ett hojforum men igår så var man ute å traskade på stan vid 24.00 och såg då en supra av nyare modell och jag är lite nyfiken om denna. Är de nån värstingtrimmad mojäng som våldtar gatorna eller är den orginal? Den såg fräsch ut, men jag såg lite suddigt hehe, var kanske inte helt nykter. :fyllisar


ghandi:1
Domi: 2
Rondellen: 3

Edit, nån snodde min siffra :mad:
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Rondellen skrev:
2142798 Jag vet att detta är ett hojforum men igår så var man ute å traskade på stan vid 24.00 och såg då en supra av nyare modell och jag är lite nyfiken om denna. Är de nån värstingtrimmad mojäng som våldtar gatorna eller är den orginal? Den såg fräsch ut, men jag såg lite suddigt hehe, var kanske inte helt nykter.

Vet att det står en svart med silverflames borta vid Viking ngnstans, dock helt orginal tror jag bortsett från Simons systemet på den.
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
ghandi skrev:
2142880 Vet att det står en svart med silverflames borta vid Viking ngnstans, dock helt orginal tror jag bortsett från Simons systemet på den.

Okey. Jag såg inga flames på den men jag såg den på avstånd, de var mörkt och jag var ganska tilltyglad av alkoholens krafter.
Kul med häftiga bilar i skellefteå
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
ghandi skrev:
2142420 Tänkte försöka ordna så att vi får en egen del under "MC-grupper i Sverige" så skulle vilja se hur många aktiva vi är här på forumet.
Skriv in en reply med nummer efter denna bara så jag får en aning koll bara.

1 <--- det där är siffran 1 :)

SUURT att inte få köra denna helgen!!! :mad: :huvet :huvet :4skrika

Bakdäcket är slitet och sen så måste jag besiktiga den..
Kanske klar för gatan nästa helg! (får man hoppas!)

Jaha.. jag vart nr 4...

4 <--- det där är siffran 4
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sex!

Och så måste jag fylla på med lite fler bokstäver, annars får jag inte skriva nåt.
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
Rondellen skrev:
2142798 Jag vet att detta är ett hojforum men igår så var man ute å traskade på stan vid 24.00 och såg då en supra av nyare modell och jag är lite nyfiken om denna. Är de nån värstingtrimmad mojäng som våldtar gatorna eller är den orginal? Den såg fräsch ut, men jag såg lite suddigt hehe, var kanske inte helt nykter.

Vad beträffar supran så har en polare till mig köpt en -94, vet inte om det e värst nytt men ser ju ut som den i fast & the furious, dock heelt svart....
Orginal e den åxå än så länge förutom nått sorts mappnings-grejs från GReddy

så då blir jag nummer 7 :)
 

SlirDavid

Xena the warrior princess
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Guldstaden
Hoj
Hånet 900, Yosemite Cruiser
Nummer 8 då...

Fan helst hade jag velat bli nummer 9. Men jag vågar inte chansa eftersom jag hellre är nummer 8 än nummer 10. och hade det blivit 11-13 hade det varit katastrof.
Jag spelar säker istället.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top