Sporthoj Skellefteå.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nu blir jag ju sugen på dra ut oreggade raketen å följa med... Men det tycker nog inte farbror blå om...
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
1019 läsningar tycker jag är positivt..
Ju mer männinskor som kommer hit desstå bättre knytpunkt är det ju.

:fyllisar
:D
:yoparty
 

The Mac

wop wop!
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR 1000 RR -04
Matterunken skrev:
Angående en samkörning.

Min vecka samt helg ser hur körig ut som helst.
Men vi skulle väll kunna bestämma en tid/plats nästa vecka, då får ju folk lite tid på sig att planera.

Så nu tar jag mig friheten att bestämma.

MANHEMSKAJEN (nedanför ainas) ONSDAGEN 1 JUN KL 18:00. :rock

Om det nu skulle regna den dagen så flyttar vi det till torsdagen samma tid/plats istället.

Då får vi träffas och sammanföra sporthojsåkarna lite mer i denna stad, köra en sväng sen tycker jag att vi avslutar med tex en glass/kaffe på ainas café.

Ser fram emot en trevlig happeningi shtaaaan.

Bra initiativ Matte! :banana
Det är ju som sagt lite dålig uppslutning kring sporthojar i staaan men jag lovar att försöka komma på Onsdag :tummenupp
 

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR 954 -02 --*FIGHTER*--
Låter helt perfekt grabbar å tjejer....jag kommer, om nån inte kommit å bladat upp massa pengar å tagit pärlan ifrån mej
 
Last edited:

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
ruffrider skrev:
Låter helt perfekt grabbar å tjejer....jag kommer, om nån inte kommit å bladat upp massa pengar å tagit pärlan ifrån mej

Ska du sälja den?
blir det nån ny hoj då eller lägger du av med hojåkandet?

edit:
Eldstorm var det dig jag såg köra från skråmträsk hållet men nån sorts packning? Riktigt härligt ljud i den hojjen i allafall :)
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
olaking skrev:
Eldstorm var det dig jag såg köra från skråmträsk hållet men nån sorts packning? Riktigt härligt ljud i den hojjen i allafall :)
Japp, det stämmer. SP-1 goes touring... :tungan Jag provade lite touring idag med bagster och 89 liters packsäck på bönpallen. Fungerade över förväntan. (Testade lite inför Gotland Ring-färden om ett par veckor).
V-twin + Micron rockar.. :rock
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Eldstorm skrev:
Japp, det stämmer. SP-1 goes touring... :tungan Jag provade lite touring idag med bagster och 89 liters packsäck på bönpallen. Fungerade över förväntan. (Testade lite inför Gotland Ring-färden om ett par veckor).
V-twin + Micron rockar.. :rock

Det var jag som körde den rönda horneten. Skulle köra till statoil utmed barnens hus men fick soppatorsk vid träbron :tuttar så det blev att skjuta hojen till en kompis :hihi Ganska varmt och jävligt klantigt.
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Kul att nån tar tag i en träff, Inte så upphetsande att åka med kromslädarna på tisdagar :va

Vi syns på onsdag :tummenupp
 

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR 954 -02 --*FIGHTER*--
olaking skrev:
Ska du sälja den?
blir det nån ny hoj då eller lägger du av med hojåkandet?

edit:
Eldstorm var det dig jag såg köra från skråmträsk hållet men nån sorts packning? Riktigt härligt ljud i den hojjen i allafall :)

Vet inte vad det blir riktigt, hade tänkt byta mej en enduro kanske..... men mycket kan hända när man sitter där med pengarna i handen, impulsköp har ju hänt förut. :tummenupp

Åsså kan jag tyvärr inte komma på onsdag då jag glömt bort att jag lovat hjälpa en kompis med lite ställnings byggande :huvet

Å i söndags blev man ju haffad av farbror blå också :död ...dom var lite griniga å sa att det var mycket busåkande i stan nu å att dom skulle va lite hårda framöver :fatta!
Bötade mej för min regplåt som dock satt där men ej så väl synlig.
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
ruffrider skrev:
Vet inte vad det blir riktigt, hade tänkt byta mej en enduro kanske..... men mycket kan hända när man sitter där med pengarna i handen, impulsköp har ju hänt förut. :tummenupp

Åsså kan jag tyvärr inte komma på onsdag då jag glömt bort att jag lovat hjälpa en kompis med lite ställnings byggande :huvet

Å i söndags blev man ju haffad av farbror blå också :död ...dom var lite griniga å sa att det var mycket busåkande i stan nu å att dom skulle va lite hårda framöver :fatta!
Bötade mej för min regplåt som dock satt där men ej så väl synlig.

Mycket busåkande,, jo tack man har märkt av att dom blivit grinigare.. Var ute förra veckan och blev stoppad, dom hävdade att jag slangade förbi team sportia i mins 100 knyck, men det visade sig vara en annan R1. Sen stod dom i 20 min och försökte hitta fel på hojen som dom kunde ta mig för, men icke, har inte hunnit med att modifiera den än. Snacka om att dom hade svansen mellan benen när dom drog :lol

Dom sa även att hojarna med slip-on burkar inte ska bli så långvariga :kocko
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Fearless skrev:
Mycket busåkande,, jo tack man har märkt av att dom blivit grinigare.. Var ute förra veckan och blev stoppad, dom hävdade att jag slangade förbi team sportia i mins 100 knyck, men det visade sig vara en annan R1. Sen stod dom i 20 min och försökte hitta fel på hojen som dom kunde ta mig för, men icke, har inte hunnit med att modifiera den än. Snacka om att dom hade svansen mellan benen när dom drog :lol

Dom sa även att hojarna med slip-on burkar inte ska bli så långvariga :kocko
Dom har helt enkelt för lite att gjöra nu.
Visst, det en sak att ta någon på bar gjärning.
Men när dom börjar gå omkring och leta efter fel på hojen bara för att dom inte gillar sporthojar tycker jag e jävligt lamt.
Tror att dom e lite avis för att dom måste vara lagens långa arm och inte får busa av sig själva.

Dom får gjärna göra sitt jobb... men det blir inte nå bättre för att dom jävlas med folk.

Sitter och peppar lite för onsdag och tänkte lägga upp en ungefär 1tim lång färdplan som vi sedan avslutar med en kaffe på SMCK:s klubblokal på mullberget.
Om någon har önskemål/förslag så skriv gjärna in dem här.
 

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR 954 -02 --*FIGHTER*--
Matterunken skrev:
Dom har helt enkelt för lite att gjöra nu.
Visst, det en sak att ta någon på bar gjärning.
Men när dom börjar gå omkring och leta efter fel på hojen bara för att dom inte gillar sporthojar tycker jag e jävligt lamt.
Tror att dom e lite avis för att dom måste vara lagens långa arm och inte får busa av sig själva.

Dom får gjärna göra sitt jobb... men det blir inte nå bättre för att dom jävlas med folk.

Däremot så var dom sjyssta å släppte mej på 2 punkter som skulle gett lite över tusingen i böter, om jag lovade dyrt å heligt att åtgärda omedelbums.
Men en grej tror jag dom svammlade om.... att jag skulle måste ha ett stänk skydd bak, har för mej att dom gjort om den lagen :va
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
Tänkte fråga samtliga här som kommer på onsdag om det skulle vara aktuellt att eventuellt ställa upp på ett "repotage" som kommer med i norran, tro jag de var. Har en polare som jobbar lite åt tidningen och ville skriva lite om det fanns något att skriva dvs.

Är detta överkurs eller en kul grej??
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
HEhe, alltid kul med publicitet...
Då får ju farbror blå det lättare att arrestera oss senare också (bild+hoj):arsele

Skämt åsido, för mig är det ok
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
hej igen, jobbiga jag är tillbaka.

har 2 frågor igen.
1. Är det bara sporthojjar som ska dit?
2. Hur blir tempot?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top