Sporthoj Skellefteå.

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
Hejsan svejsan!
Då var man hemma efter avslutad onsdag. Vi hade väl inget vidare flyt med vädret. Men en tur blev det ändå. Precis när vi skulle fara kom det en regnskur. Vi körde in mot stan och där var det torrt. Vi chansade mot Gamlakågev och möttes av en blöt väg. Vi vände om mot centrum och drog mot Stigs för en fika (aldrig har vi väl fikat så tidigt). En snabbfika sen drog vi österut mot Ursviken (torrt), sen vidare mot Örviken (blött), Upp på E4:an som var torr. Svängde av mot Sjöbotten och nästan framme där möttes vi av regn :gnissla Vi vände om samma väg som vi kom och körde tillbaka mot stan. Snurrade ett par varv runt stan och körde upp till klubben igen. Där kom vi på att öl e ju gott :tungan Sagt och gjort, vi bestämde träff på O`learys.
Där möttes jag, Rasta-Robban, Stranger106 och Eldstorm. Vi drack läsk :D och surrade. Stranger106 köpte en Hackspett och drog med brudarna (2st). Varför köpte inte jag en Hackspett :kocko Sen drog vi 3 som var kvar på Station8. Där tappade alla bort allihopa (Robban va fullast). För övrigt mötte vi BadGirl :nurse som oxå varit ute å slarvat. Sen stängde stället och det var dax att åka hem.

En sak till: Vi surrade om att ta en tur och landa i Piteå i morron (läs torsdag) afton. Kanske kika lite när dom kör FMX (crosshojar som stunthoppar). Tror att det börjar kl 19.00. Om någon är intresserad kan ni ju skriva en rad får vi se om vi kan bli ett par stycken.

Nä, nu ska jag gå och diskutera med kudden.

Vi syns å hörs!!
 

stranger106

Rookie
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -93
2wheelsRlife skrev:
Hejsan svejsan!
Då var man hemma efter avslutad onsdag. Vi hade väl inget vidare flyt med vädret. Men en tur blev det ändå. Precis när vi skulle fara kom det en regnskur. Vi körde in mot stan och där var det torrt. Vi chansade mot Gamlakågev och möttes av en blöt väg. Vi vände om mot centrum och drog mot Stigs för en fika (aldrig har vi väl fikat så tidigt). En snabbfika sen drog vi österut mot Ursviken (torrt), sen vidare mot Örviken (blött), Upp på E4:an som var torr. Svängde av mot Sjöbotten och nästan framme där möttes vi av regn :gnissla Vi vände om samma väg som vi kom och körde tillbaka mot stan. Snurrade ett par varv runt stan och körde upp till klubben igen. Där kom vi på att öl e ju gott :tungan Sagt och gjort, vi bestämde träff på O`learys.
Där möttes jag, Rasta-Robban, Stranger106 och Eldstorm. Vi drack läsk :D och surrade. Stranger106 köpte en Hackspett och drog med brudarna (2st). Varför köpte inte jag en Hackspett :kocko Sen drog vi 3 som var kvar på Station8. Där tappade alla bort allihopa (Robban va fullast). För övrigt mötte vi BadGirl :nurse som oxå varit ute å slarvat. Sen stängde stället och det var dax att åka hem.

En sak till: Vi surrade om att ta en tur och landa i Piteå i morron (läs torsdag) afton. Kanske kika lite när dom kör FMX (crosshojar som stunthoppar). Tror att det börjar kl 19.00. Om någon är intresserad kan ni ju skriva en rad får vi se om vi kan bli ett par stycken.

Nä, nu ska jag gå och diskutera med kudden.

Vi syns å hörs!!

Tja!
Ta en tur till Pite lät ju intressant, blir det av eller?

Nån får gärna höra av sig så jag får veta hur det blir.
Jag finns på 070-2299163, bara å slå en signal...
/LillMatte
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Nämen vafaaan, så kan ni inte göra då det är matchdag juh..:( Har fotbollsmatch så kan tyvär inte följa med :( idag är det ju perfekt väder så ni får ha det så bra och köra försiktigt ;)
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
jag är lite sugen på att hänga med någon gång ... men då är frågan om en 125a hänger med era stora häftiga snabba sporthojar
 

stranger106

Rookie
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -93
Tja folket!

Hoppas vädret håller i sig, tror jag drar igång soldansen redan nu.. :banana

Nån som har tänkt på vars vi kan åka? Känns som vi vari alltmest överallt här i krokarna...

Synes!
/LillMatte
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Ett tips på en bra sträcka, ganska lång men rolig!!

Gamla Kågevägen - E4N - Ostvik - Drängsmark - Stavaträsk - Österjörn - 95:an - Schtaan


Åkte den i förrgår, kurvig och fin! :tummenupp
 

stranger106

Rookie
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -93
olaking skrev:
Fan har match nu på onsdag igen :( Fundera om man skulle fejka skada :hihi

Klart du ska, de ä väl int ens nå å fundera på... :kocko
Ses på onsdag, om de nu ä väder så soldansa allt som går..!
/LillMatte
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
stranger106 skrev:
Klart du ska, de ä väl int ens nå å fundera på... :kocko
Ses på onsdag, om de nu ä väder så soldansa allt som går..!
/LillMatte


hmm, svårt val de här men jag tror jag lirar boll.

Är det någon här som har en tankväska att låna ut denna helg? (ifall de passar på olika modeller, kan inget om tankväskor) Är så att jag å tjejen tänkt fara på en liten tur neröver och behöver kanske lite mer packnigsmöjligheter än en ryggsäck. Ifall ni har så vore det jätteschyst ifall ni kunde låna ut den i helgen. *valpögon* :p

Mvh// Ola
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Hoj på er!

Här kommer en hälsning från Nynäshamn på Södertörn - kurvornas kungarike :D
Var ute igår med lånad hoj på min egen lilla onsdagstur. Körde på mina gamla hojvägar och bara njöt :tummenupp

Ha de',

/Peter
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
Onsdag

Hej allihopa!

Då var det onsdag igen och vädret ser ju ut att kunna bli helt ok. :tummenupp
Hoppas att vi blir några stycken.
Någon som har något bra förslag på färdrutt?
Vi syns i afton så vi får ut och varva lite :yoparty
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
2wheelsRlife skrev:
Hej allihopa!

Då var det onsdag igen och vädret ser ju ut att kunna bli helt ok. :tummenupp
Hoppas att vi blir några stycken.
Någon som har något bra förslag på färdrutt?
Vi syns i afton så vi får ut och varva lite :yoparty

SE OVAN
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Tja! Länge sen man var ut & gasa lite, peppad :banana - eller skall det bli poker ikväll igen...hmmmm!? :) "Domi"´s färdväg lät ju ok! Skall det bli lite bättre uppslutning idag kanske nu när solen lyser med sin närvaro! :tummenupp
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
BadGirl skrev:
Tja! Länge sen man var ut & gasa lite, peppad :banana - eller skall det bli poker ikväll igen...hmmmm!? :) "Domi"´s färdväg lät ju ok! Skall det bli lite bättre uppslutning idag kanske nu när solen lyser med sin närvaro! :tummenupp

Inga dumheter med poker nu.... ut å gasa ;)
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Domi skrev:
Ett tips på en bra sträcka, ganska lång men rolig!!

Gamla Kågevägen - E4N - Ostvik - Drängsmark - Stavaträsk - Österjörn - 95:an - Schtaan


Åkte den i förrgår, kurvig och fin! :tummenupp

Hur är vägen mellan Österjörn och Sandfors? Roligare än 95:an? :va
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Leffe skrev:
Hur är vägen mellan Österjörn och Sandfors? Roligare än 95:an? :va

HAlvägs jävligt dålig (närmast ö-jörn) halvägs kanon... 50/50 alltså, men visst är det roligare än att blåsa hem efter 95:an
 

tok_jocke

nybörjare
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 640 LC4 SM -04, zx6r -98
tjenare allihopa, jag har inte varit med på nån körning tidigare i sommar, men ikväll tänkte jag våga mig ut .. det kanske inte är nån som hinner svara nu, men visst brukar ni mötas kl.18 utanför klubben som ligger vid torsgatan?

synes om ett tag /jocke
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
det kanske inte är nån som hinner svara nu, men visst brukar ni mötas kl.18 utanför klubben som ligger vid torsgatan?


Stämmer bra de där.....

synes snart / Pontus
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
olaking skrev:
hmm, svårt val de här men jag tror jag lirar boll.

Är det någon här som har en tankväska att låna ut denna helg? (ifall de passar på olika modeller, kan inget om tankväskor) Är så att jag å tjejen tänkt fara på en liten tur neröver och behöver kanske lite mer packnigsmöjligheter än en ryggsäck. Ifall ni har så vore det jätteschyst ifall ni kunde låna ut den i helgen. *valpögon* :p

Mvh// Ola

Klart du får låna en tankväska, men du får hämta den själv :hihi

Mvh
P
 

stranger106

Rookie
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -93
Tjohoo!

Tack för ikväll, va riktigt bra med hojjar å JÄVLIGT rolig väg vi körde. Såhär ball ha ja int haft på jag vet inte hur länge....
Imorr'n SKA jag beställa grejjer till framgaffeln, ett måste....

Ha de!
/LillMatte
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top