Sporthoj Skellefteå.

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
ghandi skrev:
Isch kasst väder.

Blir väl inte mkt till körning, jag o Matte kommer att vara på klubben från kl 18:00 och en bit framåt och lösa medlemskap ändå. Ta det där fordonet med 4 hjul (tror det kallas bil i folkmun) och sväng förbi med 150 spänn :)

Får ta och offra några oskulder till vädergudarna så vi får bra väder sista veckorna på säsongen.

Får en Pitbo vara medlem??

R1-99

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
R1:a 2003:a
Körning Lördag?

Är ett par stycken som har tänkt styra mot skellefteå på Lördag från Luleå och tänkte höra om man kan möta upp några skelleftebor under dagen som kan visa lite roliga vägar?
Åker från Luleå kl 10.00 så borde vara i skellefteå runt 11.15..

/Erik

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
gurkis skrev:
Får en Pitbo vara medlem??

Jopp medlemskapet gäller för Skellefteå motorsällskap (vår gren är SMCK), spelar mindre roll var du bor men alltid trevligt med medlemmar :)

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
ghandi skrev:
Jopp medlemskapet gäller för Skellefteå motorsällskap (vår gren är SMCK), spelar mindre roll var du bor men alltid trevligt med medlemmar :)

Hoppar i badet och dyker i bilen.

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Om du ska hit från Piteå så behövs det inte, stoppa mig bara på lördag när ni är i stan, har blocket med mig. Bara att sätta span på min fightade zx6r :)

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
ghandi skrev:

Kanske man kan bli medlem även genom att sända likvida medel till rätt Persson...? Eller är det i kväll på plats eller aldrig som gäller :tungan

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
Jag är medlem året ut men tänker inte förnya det nästa år.
Känns som att SMS pissar på vissa av sina medlemmar och att de enbart är ute efter gratis arbetskraft till Vårmässan och liknande arrangemang som de favoriserade sektionerna anordnar. :arsele
Kan vi inte bilda en egen, fristående mc-klubb istället?
De som är ute efter att tävla får nog finna sig i att vara med i SMS, men de som är med för att få rabatter hos lokala handlare borde inte behöva det. Det kan vi nog fixa med hjälp av egna kontakter. Lokalfrågan borde inte heller den vara ett stort problem. Tycker det verkar som att kommunen är ganska generös med att ställa upp med lokaler till var och varannan klubb.
Vad tycks? Eller är det bara jag som är en långsint motard-surgubbe?? :D

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
DanneSV1000S skrev:
Kanske man kan bli medlem även genom att sända likvida medel till rätt Persson...? Eller är det i kväll på plats eller aldrig som gäller :tungan

Ne är lungt att joina när som helst, SMS är den stora organisationen ( http://www.skelleftea-ms.se/ ) vår gren (SMCK) är 1 av 8 (?!) eller ngt sånt grenar inom den föreningen.

Kolla pm danne så ska vi nog ordna in dig och alla andra som vill gå med.

Medlemskapet gäller kalenderår, alltid trevligt med medlemmar och 150kr/år är inte mkt enligt mig.

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
drzpeppe skrev:
Känns som att SMS pissar på vissa av sina medlemmar och att de enbart är ute efter gratis arbetskraft till Vårmässan och liknande arrangemang som de favoriserade sektionerna anordnar.

Du vet att er sektion får pengar för jobbet på mässan/andra aktiviteter va?
Sen är det inte ngn särskild gren som anordnar mässan, det är ett bolag inom organisationen som gör det och betalar de olika grenarna.

Anordnar er gren en tävling/jippo/arrangemang så är det er gren som får vinsten om ni utför allt arbete etc.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
drzpeppe skrev:
Jag är medlem året ut men tänker inte förnya det nästa år.
Känns som att SMS pissar på vissa av sina medlemmar och att de enbart är ute efter gratis arbetskraft till Vårmässan och liknande arrangemang som de favoriserade sektionerna anordnar. :arsele
Kan vi inte bilda en egen, fristående mc-klubb istället?
De som är ute efter att tävla får nog finna sig i att vara med i SMS, men de som är med för att få rabatter hos lokala handlare borde inte behöva det. Det kan vi nog fixa med hjälp av egna kontakter. Lokalfrågan borde inte heller den vara ett stort problem. Tycker det verkar som att kommunen är ganska generös med att ställa upp med lokaler till var och varannan klubb.
Vad tycks? Eller är det bara jag som är en långsint motard-surgubbe?? :D
Hallo Peppe.

Det vi försöker gjöra är att få liv i SMCK som med lite jobb kan bli ett kannonställe att hänga på.
SMCK är ju annars en väldigt stillastående klubb med få besök samt några enstaka fester per år.
Det vi vill få är mer folk som rör sig kring klubbes lokal och det tycker jag har löst sig riktigt fint på onsdagar i sommar, så det finns ju ett intresse istan just nu.
Det är ju inte så jäkla tvär enkelt att starta en förening... eller det som är jobbigt är ju att dra ihop en kassa samt att få nog många att engagera sig.
Det finns ju redan ett par eldsjälar kring mc-klubben som vi kan hooka upp med och skapa något bra.
Jag är inte heller så jäkla positiv på SMS efter att jäkla tjat runt motard åkandet, men jag kan gärna stödja SMCK.
Dom är ju visserligen en dotterklubb till SMS men ändå också friståemde i vissa fall.
Tänk på det ett tag, för vi vill ju gärna ha med en sån trevlig kille som du även nästa år.
Om inte annat kan du ju ta det lite sonika och se vad som händer framöver.

/Mattias

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
Sockersöta hojåkare

Jaja så söta e ni inte så att ni pallar lite regn :lol

Faktiskt riktigt fränt att köra hoj när himlen lyses upp av blixtar och knallarna känns i hela kroppen :3freak

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
ghandi skrev:
Du vet att er sektion får pengar för jobbet på mässan/andra aktiviteter va?
Sen är det inte ngn särskild gren som anordnar mässan, det är ett bolag inom organisationen som gör det och betalar de olika grenarna.

Anordnar er gren en tävling/jippo/arrangemang så är det er gren som får vinsten om ni utför allt arbete etc.

Du, det visste jag inte. Vad jag däremot vet är att vi som var/är medlemmar och körde motard och ställde upp som flaggvakter i ur och skur åt den otacksamma gokart-sektionen blev utsparkade från Fastec Ring utan sakliga argument. Inte en spänn fick vi för det.

Sen kan man fråga sig om en motorklubb ska ägna sig åt mässor? Fast det är klart, drar det in stålar till föreningen så spelar det väl mindre roll vad man ägnar sig åt :rolleyes: Själv har jag två barn i olika klubbar som kräver att föräldrarna måste ägna sig åt diverse olika förnedrande men inkomstbringande aktiviteter. Sånt är livet.

Men du Gandhi, jag vill inte munhuggas med dig! Det är ju SMS jag e' sne' på!!
Vi kan köra hoj, dricka bärs och snacka skit istället. Det är f-n så mycket roligare!

Vi syns på onsdag eller kanske lördag :tummenupp

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
Matterunken skrev:
Hallo Peppe.

Det vi försöker gjöra är att få liv i SMCK som med lite jobb kan bli ett kannonställe att hänga på.
SMCK är ju annars en väldigt stillastående klubb med få besök samt några enstaka fester per år.
Det vi vill få är mer folk som rör sig kring klubbes lokal och det tycker jag har löst sig riktigt fint på onsdagar i sommar, så det finns ju ett intresse istan just nu.
Det är ju inte så jäkla tvär enkelt att starta en förening... eller det som är jobbigt är ju att dra ihop en kassa samt att få nog många att engagera sig.
Det finns ju redan ett par eldsjälar kring mc-klubben som vi kan hooka upp med och skapa något bra.
Jag är inte heller så jäkla positiv på SMS efter att jäkla tjat runt motard åkandet, men jag kan gärna stödja SMCK.
Dom är ju visserligen en dotterklubb till SMS men ändå också friståemde i vissa fall.
Tänk på det ett tag, för vi vill ju gärna ha med en sån trevlig kille som du även nästa år.
Om inte annat kan du ju ta det lite sonika och se vad som händer framöver.

/Mattias

Ska tänka på det det ett tag. Och sura lite måste jag oxå göra.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nu har jag tänkt klart.
.
.
.
.
.
.
.
Och nu har jag surat klart!

Du har rätt i det du säger. Det gäller att göra det bästa av situationen med så lite jobb som möjligt...
Men klubbkåken är i minsta laget om klubben ska växa.
Kanske skulle lägga lite krut på att hitta en större lokal?
Vi får snacka mer om detta nästa gång vi träffas.

Ha de',

/Peppe

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Du har rätt i det du säger. Det gäller att göra det bästa av situationen med så lite jobb som möjligt...

Sant att klubben skulle behöva en större lokal, men nu vet jag inte vad dom har för deal med kommunen om lokalen ssm klubben befinner sig i nu.
Skulle tro att vi får utgå från det som finns för tillfället och göra det bästa av det.
Det kommer väl snart ett årsmöte snart på SMCK och jag skulle vilja att så många som möjligt av ondagsåkarna blev medlemmar innan dess och var med på mötet.
Utan att vara medlem så har man ju inget att tycka till om.
Om det är någon som vet exakt när mötet blir så kan ni ju skriva in det här, annars så kommer det väll snart upp.

Kul att man kunde få dig på andra tankar Peter.

/Mattias

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
honda CBR900 RR-98
Matterunken skrev:

Sant att klubben skulle behöva en större lokal, men nu vet jag inte vad dom har för deal med kommunen om lokalen ssm klubben befinner sig i nu.
Skulle tro att vi får utgå från det som finns för tillfället och göra det bästa av det.
Det kommer väl snart ett årsmöte snart på SMCK och jag skulle vilja att så många som möjligt av ondagsåkarna blev medlemmar innan dess och var med på mötet.
Utan att vara medlem så har man ju inget att tycka till om.
Om det är någon som vet exakt när mötet blir så kan ni ju skriva in det här, annars så kommer det väll snart upp.

Kul att man kunde få dig på andra tankar Peter.

/Mattias
TJA

såg att man ska betala medlemskap 150 spänn,är d försent eller kan man betala på onsdag????Ska nån köra hoj på lördag???är jävligt sugen,har ju inte hunnit tagit OSKULDEN på mitt nya däck :yoparty

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -09
Hoj åka lördag....

R1-99 skrev:
Är det tolv på x-et i skellefteå som gäller på Löradg då?

Halloj! E det nån som skall ut & åka imorrn eller? Jobbar själv natt så jag ligger väl & sover till tre tiden. Rullar väl ut & kollar vart ni e nån stans! Robban, Fredde W, Matte...skall ni ut & köra imorrn? Har bara nummer till er, tänkte att jag kunde ju ringa & kolla vart ni e när man stiger upp!!

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
DanneSV1000S skrev:
Ser inte ut som att jag kan hänga med på lördag :( Hoppas ni får en trevlig tur iaf :)

Snick Snack, kör dubbelt så fort e du hemma på hälften av tiden :)

Jag kommer alla fall, har med mig medlemsblocket, ser gärna fler medlemmar så vi får lite action på torsgatan.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras