morecore, skynet, portland, med flera, som har koll på trakterna i gränserna Småland/Skåne/Blekinge:
Jag tolkar er som att det finns tillräckligt med "väggodis" i de här krokarna för att motivera en tur dit, bara man hittar rätt vägsträckor.
Jag klurar på om jag borde sätta upp en sommartur Göteborg-Karlskrona(-Kalmar?)-Göteborg, i en "stor ögla". För att börja skissa på detta i mitt kartprogram, kan man få
be snällt om några inspel på vägar och orter att ta med i en sådan rutt? Samt på vägar som man bör undvika. Jag har ju tidigare i tråden ventilerat mina fördomar om 80-vägar med viltstängsel och mitträcke, kantade av 100 000 granar och furor. Men det har ju handlat om transportsträckor vid de tillfällena, så jag fattar om mina fördomar kanske är orättvisa...
Bakgrunden är att vi förra året tänkte arrangera en Norgetur med ett gäng käcka caféracergossar/-flickor från Rockers-gruppen här i stan. Visionen vi såg framför oss var ett gäng caféhojar, scramblers och andra hipster-moppar som rullade över fjället och ned till Lysebotn en solig eftermiddag. Mitt ibland alla GS:ar med dekaler från Nordkapp och Stelvio.
Men så kom ju corona, så Norge var uteslutet. Så vi tog en sväng i västra Sverige istället. 4 dagar Göteborg-Bolmen/Ljungby-Falköping-Karlstad-Dalsland-Göteborg. (Jodå, man kan hålla på i 4 dagar utan att komma längre - om man bara kör krokigt nog.) Och dessutom regnade det en del, så det blev inga caféhojar utan andra hojar med vindrutor och värmhandtag. "Rukkas" istället för Rockers.
Inte alls som vi tänkt oss, men det blev bra ändå!
I år 2021, vill vi också till Norge. Men det är inte säkert att det funkar. Så vi behöver istället hitta en rutt som inte korsar några landsgränser. Och då tänkte jag .... Blekinge!