Sporthoj Touring 1-2-3

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
45 mil... sticker man 04.30 är man framme till fikat och hinner 15 mil till före lunch.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Kul idé med SH tältträff:tummenupp Är egentligen ingen tältare men har utrustningen. Lite goa vägar, lite tjöt och några pilsner om man vill. Låter som något man vill vara med på:) Är man välkommen på en Multi v4? 170 hk är väl nästan en sporthoj, eller:hej

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, det skulle vara kul! Jag är gärna på om andra faktorer synkar; tidpunkt, resmål, väder och jobbet.

Tält...? Får kanske låna ihop ett av någon. Äger inget sådant.
(Men har gott om frinätter hos hotels.com. :hihi )

Nu har jag bara 126 hästar i min Tiger Sport (den heter faktiskt så) så Old Badger, Hixman med flera får väl vänta på mig i varje vägkorsning. :)

EDIT: Men jag har både en Airhawk till sadeln (bra grej!) och farthållare. Så jag klarar några mil om dagen.

Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Norrfällsviken

8 maj 16.00-

Finns många mycket fina vägar dit/hem. Ruttförslag kan postas i tråden.

Låter bra! Andra förslag?
Edit: Kollade inte var det låg riktigt...
Har snön smält däruppe 8 maj? Kanske bättre med senare datum längre söderut?

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Lät ju riktigt kul!

Ja min tanke var att "Syd", "mellan" etc träffas och kör för sig, för att ingen ska behöva marsha 45 mil.
Men det finns såklart de som vill köra långt med, eller så hakar man på en natt längs vägen.

För min del kan jag köra själv både långt och länge men gärna inte i grupp på raka vägar.
Jag kan tälta i minusgrader men om vi vill ha flera tältare med oss så bör det vara något varmare.
Gärna långt från allfartsvägarna, städer och hotell. Kan man inte ta sig till tältplatsen utan miltals med grusväg tror jag vi kan förlora några, särskilt om det regnar.

För min del tänkte jag mest att det pratas om SportHojsträff men sen rinner det ut i sanden.
Jag tror att tältare, precis som jag är mindre benägna att ge upp, särskilt vid dåligt väder.

Sedan får vi SportHoj mer levande medans vi planerar vår träff. Vad det sedan blir får vi se.
Jag tycker alla ska vara välkomna, oavsett könstillhörighet, klädsel och motorcykel- eller tälttyp... :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Helt klart ska ALLA få vara med :yoparty
Därav denna tråden, alla som inte hade åkt på hoj-träff med tältning innan kanske hakar på nu, trots att de kör sporthoj med en kuts mindre än ett grytunderlägg :hihi

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nu är väl inte risken/chansen så stor den här gången men förr när man åkte på hojträff så reste man sitt tält men vaknade i något annat :tuttar:banana:kär
Eller så vaknade man i sitt eget tält med det kollapsat över en och man fick skära sig ut.
Det har hänt, har jag hört, att man inte ens tillbringar natten i tält utan i någon bekväm risbuske.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
-Eller 100 mil norrut.. :7peta

Ja, en bit norrut för många sörlännngar. Jag kollade också. 85 mil enkel resa från Göteborg. 10 timmar netto OM man kör E-vägar raka spåret. Till det kommer kissepauser + tankning + matpauser. Två långa dagar i praktiken om man kör roliga vägar.

Men det är verkligen fint i de krokarna, där har BrooklynS en poäng. Jag körde lite i de trakterna 2017. Det är värt en omväg, fast jag fegar lite inför en omväg på 170 mil. ;)

Last edited:

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Tappade intresset om det nu inte gällde bara sporthojs åkare.
(Försäkringsbolagens definition)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Hoj
VFR800X 2017
Ja, en bit norrut för många sörlännngar. Jag kollade också. 85 mil enkel resa från Göteborg. 10 timmar netto OM man kör E-vägar raka spåret. Till det kommer kissepauser + tankning + matpauser. Två långa dagar i praktiken om man kör roliga vägar.

Men det är verkligen fint i de krokarna, där har BrooklynS en poäng. Jag körde lite i de trakterna 2017. Det är värt en omväg, fast jag fegar lite inför en omväg på 170 mil. ;)

Jodå visst är det vackert på många håll i norra Sverige, men det skulle passa bättre i Ystad-trakten. Då kunde man ta SportTältsTräffen som ett trevligt delmål på resan söderut utan att köra 200 mils omväg :D

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Tappade intresset om det nu inte gällde bara sporthojs åkare.
(Försäkringsbolagens definition)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Misströsta inte, människor kan vara trevliga oavsett vad de kör! :fakta

Och vem vet, du kanske kommer bra överens med tältare som tagit med god öl i sina korvlådor... :hej

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Det ÄR ju nästan 50 mil söderut... eller hur tänkte du?

Längre söderut är alltid längre söderut oavsett var man befinner sig!:rofl
Tänkte klimatmässigt den 8 maj på den föreslagna platsen.
Jag vet att Sverige är långt och att mitten ligger i det många sörlänningar kallar ”Norrland”

Vi kanske blir några stycken när det än blir.:yoparty

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ifjol körde jag till Uppsala sista april. Tältade utanför Lövvik N Höga Kusten-bron. Det var mellan 1 och 5 minusgrader hela vägen. Söder om Sundsvall plusgrader och säkert 7-8 plus i Uppsala.

På vägen hem var det dimma och -2 norr om Härnösand. Men vägbanan var varmare som tur var så ingen is.

Så jag håller med, det är nog smartare att ta det lite senare och kanskeännu längre söderut eftersom jag misstänker att många inte är jätteförtjusta i minusgrader....

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka