Sporthoj Touring 1-2-3

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Bestäm plats så får vi se om jag har någon sporthoj att åka dit på.
Tält finnes :)

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ingen sporthoj = inget tillträde till tält-träff-tur, mao :)?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Definitionen på tält är ju ”sport” så har man bara tält är det grönt. Och multisport är ju ännu bättre än bara sport!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
SportHojsträff med tält tolkar jag som en träff där vi på SportHoj träffas och tältar. Och det är Sport att köra Hoj dit vi tältar...

Var?
När?

Norrfällsviken

8 maj 16.00-

Finns många mycket fina vägar dit/hem. Ruttförslag kan postas i tråden.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Mitt, ganska fina, tält från Jack Wolfskin lånades ut till ett av barnen som skulle på festival för ett antal år sedan. Året efter när jag skulle slå upp tältet på Mälaren Runt-festen så fattades en pinne och har inte får tummen ur att slå upp det igen för att lokalisera vilken pinne det var... Gick dock att sova i ett säckigt tält, alkoholen minimerade omaket.:fyllisar
Annars är jag på om vi ska ha en sporthoj.com fest med tältning!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vore kul med SH-touring att mötas upp, tex syd, mellan och södra-norr/norra-norr (finns säkert bättre ord för detta haha) så kan man träffas, tälta och köra småvägar. Alltså 1-2 nätter och undvika stora vägar för "oss" som bara vill vara borta 2-3 dagar och inte behöver åka långt.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vore kul med SH-touring att mötas upp, tex syd, mellan och södra-norr/norra-norr (finns säkert bättre ord för detta haha) så kan man träffas, tälta och köra småvägar. Alltså 1-2 nätter och undvika stora vägar för "oss" som bara vill vara borta 2-3 dagar och inte behöver åka långt.
Vi gjorde något sådant i Thruxton-tråden här på SH för ungefär 10 år sedan. Vi såg att några bodde på västkusten, några på ostkusten, någon i Småland, några i Dalarna (få skåningar och norrlänningar var aktiva då). Alltså beslöt vi att ses i Askersund, mitt emellan Stockholm och Göteborg.

Sedan tog vi ett varv på små krokiga vägar (inte de stora tråkiga) runt Vättern, övernattade i Jönköping (hotell med bar! :) ) och skiljdes sedan åt när alla körde hem igen. En fin tur med mycket kvalitetskörning. Detta har vi gjort nästan varje år sedan 2010 (eller 2009? minns inte...).

Min sensmoral är - gör det! Det kan bli jättebra! :)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Norrfällsviken

8 maj 16.00-

Finns många mycket fina vägar dit/hem. Ruttförslag kan postas i tråden.

Den dagen detta året när det inte är möjligt att komma iväg.
En mig närstående fyller väldigt mycket och jämnt just den dagen.
Ha så kul!:fyllisar

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vi gjorde något sådant i Thruxton-tråden här på SH för ungefär 10 år sedan. Vi såg att några bodde på västkusten, några på ostkusten, någon i Småland, några i Dalarna (få skåningar och norrlänningar var aktiva då). Alltså beslöt vi att ses i Askersund, mitt emellan Stockholm och Göteborg.

Sedan tog vi ett varv på små krokiga vägar (inte de stora tråkiga) runt Vättern, övernattade i Jönköping (hotell med bar! :) ) och skiljdes sedan åt när alla körde hem igen. En fin tur med mycket kvalitetskörning. Detta har vi gjort nästan varje år sedan 2010 (eller 2009? minns inte...).

Min sensmoral är - gör det! Det kan bli jättebra! :)

Lät ju riktigt kul!

Ja min tanke var att "Syd", "mellan" etc träffas och kör för sig, för att ingen ska behöva marsha 45 mil.
Men det finns såklart de som vill köra långt med, eller så hakar man på en natt längs vägen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år