sporthoj vs offroad (crm vs mito,nsr,rs)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag gillar inte väghållningen i crmen och funtar på att byta. Nu är de inte så att jag låter er bästema utan vill veta plus och minus så jag inte har missat något.
Vill ha något jag tycker om men som inte sjunker så mycket i värde så en ny mx försvan där, de hade annrs varigt soft men dom finns knappt begagnade.

Kom med tips så är ni shysta.
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
jag hade satsat på en nsr isåfall i och med honda brukar ha bra kvalite och de är inte allt för dyra. Mito och rs hör man ju var och varannan skär men det kan ju bara vara att dem fått ett dåligt rykte... :tomten
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2067744 Jag gillar inte väghållningen i crmen och funtar på att byta. Nu är de inte så att jag låter er bästema utan vill veta plus och minus så jag inte har missat något.
Vill ha något jag tycker om men som inte sjunker så mycket i värde så en ny mx försvan där, de hade annrs varigt soft men dom finns knappt begagnade.

Kom med tips så är ni shysta.
Om jag skulle göra mig av med crm:en (vilket jag vet att jag inte kan) skule nog jag valt en nsr, håller sig bra i pris och håller bra. Ser snygg ut och är allmänt en bra cykel.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Slipbert skrev:
2067756 jag hade satsat på en nsr isåfall i och med honda brukar ha bra kvalite och de är inte allt för dyra. Mito och rs hör man ju var och varannan skär men det kan ju bara vara att dem fått ett dåligt rykte... :tomten
ja å visa andra går å går å går som duracell själv.

Skiljer det inte mycket i väghållning mellan nsr och mito/rs? Nån som har haft båda som kan säga?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
stoooffe skrev:
2067791 Frågar du DP så har nog RS bäst väghållning.
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag. Men han har nog rätt i det han säger men å andra sidan säger han inte det något annat är bättre i.

Men om vi säger att jag köper en nsr (är de storskilnad på gammla/nya?) då har jag råd med bigbore förgasare å pippa. Vist jag sumpar halva priset på trimmet men 4000 för att få något roligt är ju nästan värt. Eller går det att köpa begagnat och är det smart att göra? Sen moppefucko frågan hur går den med de? måste bli riktigt skönt axx jämnfört med orginal. Men hur håller det? Håller de för 10-20 mil snittandes 120?

Många tankar som far genom huvudet just nu hjälp mig solla bort lite vore ni shysta.

Va jag vill ha är en rolig bushoj.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
prulle in da house:
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag


Tack för den.....

Klart jag gillar RS 125, står ju och säljer dom hela dagarna men ska jag erkänna lite synder så har jag faktiskt ägt en Cagiva Mito, brutalt cool hoj, ser ut som en Ducce 916 snyggare än någon annan 125'a och med väghållning som heter duga. Har även (på 70-talet) ägt både CB 125, brutaltrött hoj och en Yamaha AS 3'a som på den tiden var en killer!!! Så att det bara är RS 125 som gäller är väl att ta i....

Är man 16 och ska köpa en 125'a så är ju budgeten ofta begränsningen, det går inte att jämföra en mitten eller ens slutet av 90-talet 125'a med en 06'a RS 125 eller annan 2-taktare då ramar & motorer har utvecklats med en factor på 100 sedan dess, en DT 125's från 92 kan om man bara tittar på komponenter, ram, sving, gaffel, stötdämpare, hjul etc. inte ens jämföras med en 06 Derbi Senda eller Beta RR 50 då dom komponenterna är betydligt vassare på mopparna idag.....

Ditt köp beror på vad du har att spendera, vad du gillar och vad du ska ha den till men största övervägandet är (IMO) 2-takt versus 4-takt, sen är det upp till dig....

DP says: Har en YZ125 grus-räcer från 80-talet som rockar hårt så det är inte bara RS 125 här....
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
DP skrev:


En fråga till dig DP.

I och med att RS 125 -06 kommer till er som FP hojar så har dom förmodligen rätt bestyckning. Men när ni sedan sätter in strypningen, byter ni munstycken eller behövs inte detta göras?

Kanske en dum fråga men får skylla på att det är natt.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DP skrev:
2067894 prulle in da house:
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag


Tack för den.....

Klart jag gillar RS 125, står ju och säljer dom hela dagarna men ska jag erkänna lite synder så har jag faktiskt ägt en Cagiva Mito, brutalt cool hoj, ser ut som en Ducce 916 snyggare än någon annan 125'a och med väghållning som heter duga. Har även (på 70-talet) ägt både CB 125, brutaltrött hoj och en Yamaha AS 3'a som på den tiden var en killer!!! Så att det bara är RS 125 som gäller är väl att ta i....

Är man 16 och ska köpa en 125'a så är ju budgeten ofta begränsningen, det går inte att jämföra en mitten eller ens slutet av 90-talet 125'a med en 06'a RS 125 eller annan 2-taktare då ramar & motorer har utvecklats med en factor på 100 sedan dess, en DT 125's från 92 kan om man bara tittar på komponenter, ram, sving, gaffel, stötdämpare, hjul etc. inte ens jämföras med en 06 Derbi Senda eller Beta RR 50 då dom komponenterna är betydligt vassare på mopparna idag.....

Ditt köp beror på vad du har att spendera, vad du gillar och vad du ska ha den till men största övervägandet är (IMO) 2-takt versus 4-takt, sen är det upp till dig....

DP says: Har en YZ125 grus-räcer från 80-talet som rockar hårt så det är inte bara RS 125 här....
Okej så nu va de bättre.
Fattar att du jämnt propagerar för rs eftersom du jobbar med dom,just därför känns det lite partiskt att fråga dig om något.

De där om att dt (/crm sak samma) är sämmre än en moppe är det jag just märkt och blivigt så besviken på...

Men tack för ditt svar ska tänka på att det är väldigt storskilnad mellan tidigt 90tal och tidigt 2000 tal.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
bärgren in da house:
I och med att RS 125 -06 kommer till er som FP hojar så har dom förmodligen rätt bestyckning. Men när ni sedan sätter in strypningen, byter ni munstycken eller behövs inte detta göras?


Det finns ett felrtal olika strypkitt till RS125 och vi har testat många för att hitta det bästa, det vi monterar är ett från Tyska Alpha, det är en CDI-Box som vi monterar bredvid orginal under kutzen, man kopplar även ur avgasporten men man byter INGA munstycken eller monterar INGA trottelstopp, bara CDI & urkopllad avgasport och dokumentationen som vi skriver under sen är det bara att göra en regbesiktning för att 11kw i tyintyget....

Med Alpha kittet så drar den mjukt & fint från 3.000rpm upp mot 8.500-8.900rpm då CDI-Boxen börjar klippa, en 06'a med Alpha kittet gör med mig på (ca 90kg) och utan att plåga den på alla växlar runt 110-120kph....

DP says: Back to topic.......
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nej inte i sverige.

Om man inporterar en ostrypt va måste man göra då? Jag mennar importerar man en ostrypt som går bra så har man ju sluppit tänka på om de är 80 kmh och om den har avgasport etc. Eller tänker jag fel?
 
Last edited:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
hur funkar det med mobile.de tar dem hem hojjen till sverige till en? eller? förklara så är ni rara
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top