prulle in da house:
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag
Tack för den.....
Klart jag gillar RS 125, står ju och säljer dom hela dagarna men ska jag erkänna lite synder så har jag faktiskt ägt en Cagiva Mito, brutalt cool hoj, ser ut som en Ducce 916 snyggare än någon annan 125'a och med väghållning som heter duga. Har även (på 70-talet) ägt både CB 125, brutaltrött hoj och en Yamaha AS 3'a som på den tiden var en killer!!! Så att det bara är RS 125 som gäller är väl att ta i....
Är man 16 och ska köpa en 125'a så är ju budgeten ofta begränsningen, det går inte att jämföra en mitten eller ens slutet av 90-talet 125'a med en 06'a RS 125 eller annan 2-taktare då ramar & motorer har utvecklats med en factor på 100 sedan dess, en DT 125's från 92 kan om man bara tittar på komponenter, ram, sving, gaffel, stötdämpare, hjul etc. inte ens jämföras med en 06 Derbi Senda eller Beta RR 50 då dom komponenterna är betydligt vassare på mopparna idag.....
Ditt köp beror på vad du har att spendera, vad du gillar och vad du ska ha den till men största övervägandet är (IMO) 2-takt versus 4-takt, sen är det upp till dig....
DP says: Har en YZ125 grus-räcer från 80-talet som rockar hårt så det är inte bara RS 125 här....