jb skrev:Look who's talking....
Från 1100cc ner till 660cc.
Men jag är ingen macho!!
jag längtade efter nåt att leka med när jag hade bulldogen!
jb skrev:Look who's talking....
Från 1100cc ner till 660cc.
Nailer skrev:
BTW är det nån som vet vad man får ge för endurohjul till en LC4 -02:a?
sgtpepper skrev:AVA MC har inte för vana att ge realistiska inbytespriser vid första förfrågan, min polare fick århundradets skamerbjudande när han skulle byta in sin TRX850, men efter lite "är ni helt dumma i huvudet" och "då tar jag och handlar någon annanstans" så fick han ett mindre ovettigt förslag.
Så du får nog fråga ett par gånger innan dom slutar agera overkliga, eller så väljer du en annan handlare helt och hållet. Det har jag gjort, numera handlar jag endast kedjespray och handskar på Ava....
Åfan. Jag bytte in hos MC-Varuhuset och jag fick ungefär vad jag väntat mig, ett par tusen under värderingspriset på hojtorget.nu. Man får räkna med att nästan alltid få sämre pris vid inbyte än om man säljer privat, å andra sidan så är det betydligt enklare att lämpa över den gamla hojen på en handlare än att sälja den själv, tyckte jag iaf.DwD skrev:Jo, jag misstänkte det .. men när jag snackade med Mcvaruhuset så fick jag ett ännu sämre pris av dom , trodde dom var mer realistiska,men skall inte skriva på tråden vad dom ville ge.. men det var inte mycket.
går det att montera startmotor på xr650r
Wow, så du sumpade 7 papp för att göra affären lite närmare hemmet?! Jag hade definitivt inte tagit samma beslut Vad spelar det för roll vart du köper den nya hojen? Du behöver ju inte göra servicen på samma ställe som du köpt den...Eric skrev:Tjena!
Jag gick i samma tankar som du förra sommaren, körde en Yamaha R6, frågade AVA vad jag skulle få i inbyte mot en ny XR650R.
55.000:- sa dom, då sa jag att jag hade ett annat bud hos en annan handlare på 62.000:- men att jag hade närmare till AVA vilket var bra när det kom till service.
Ah, då förstår jag. Du körde lite innovativ förhandling , då är det bara att gratulera då!Eric skrev:Hejsan! du läste nog inte hela inlägget, jag tjänade alltså 7 papp eftersom jag köpt hojen för 55.000 1,5 år tidigare och jag sa att en annan mc firma bjöd 62.000 så det var mitt krav av AVA och de gick med på det.
Jag sa även att jag hellre bytte in hojen hos dom för att jag hade närmare när det var dags för service, det är ju där de tjänar de mesta pengarna, fast jag kommer såklart att göra servicen själv;-)
Nailer skrev:
BTW är det nån som vet vad man får ge för endurohjul till en LC4 -02:a?
Mcbudet skrev:Runt 6000kr så har du fälgar med drev och skiva bak
skicka PM om du är sugen
Eric skrev:
Tjena! jag var på Mc varuhuset idag, det kanske var din XR som jag såg stående utanför verkstan vid reservdelar.
Här kan du läsa hur du får fullfräs på XR:en
http://www.off-road.com/dirtbike/jan00/xr650r/runright.html
Ett tips är även att du fixar en yahoo email om du inte har någon, sen går du in på yahoo groups och söker på Honda XR650R
Där finner du sedan massor av tips om allt rörande XR:en.
Angående ljudämpar insattsen, jag skulle inte såga sönder org, som jag gjorde , köp istället HRC tippen, den strypta kan vara bra att ha när du ska sälja eller besiktiga hojen.
Första åren så fick man avstypningkit med på köpet, nu kostar det 3 k , då man får HRC tippen, andra munstycken mm och insug.
Glöm inte att även byta lågfartsmunstycke (Pilot Jet) till ett 68s
Det finns även en som heter 68 men du ska ha 68s.
Lycka Till!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |