Sporthojar slumpas bort

Status
Ej öppen för fler svar.

keyser

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
fireblejd
Sitter här på jobbet o ler som en galning :lol

Det är verkligen köparens marknad, man kan köpa en gsxr 1000 -02 för 69.000, r1 -02 för samma pris osv. Ändå verkar de inte få sålt sina hojar.

Vad kan det bero på? Kan knappast vara försäkringaran som stigit, min har inte ändrats iaf.

Tänkte först importera en nyare hoj men varför? det är lika billigt att köpa här hemma.
Kul att maila ngn som begär 85 för sin r1 och utan problem lyckas pruta 20 lax bara via mail.

Det kommer att bli en väldigt intressant vinter, finns hur många hojar som helst ute på annons. :fyllisar

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tvärtmot vad många här tror är inte stora sporthojar det som gäller för alla.
Dels är de dyra att äga och dels vill inte alla ha den typen av hojar.
Sen är det höst och har varit en risig sommar och då blir suget efter sånna här lågt.

tror jag iaf.

Personligen ser jag fram emot en tid när mc inte är häftigt längre, kanske börjar det falla nu:lol

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag tycker mig ha mäkrt att de hojar som är billiga att försäkra ligger betydligt högre i pris än va man tycker att dom borde, medan en del nyare värstingar ligger skrämmande lågt. :va

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Vilken tur att det finns sådana som mig :banana
Köper fabiksnya hojar o trimmar dom för mkt pengar så dom finns senare för er som inte har råd :D :D :D

.../Yoshi

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
MostWanted_NKPG skrev:
gixxer 02an är ju klumpig!

edit: liters så klart...

Ha ha ha ja allt är ju relaitv, en hoj med torrvikt på 170 pannor kan kanske sägas vara klumpig, vad är då tex en gammal kawa 750 :) ett järnlok eller?

Hur som helst så är det en underbar marknad för köpare just nu, skulle inte ge en spänn över 65 för en Gixxer 1000 -02, och tror inte det behövs heller om jag ska ha en sådan. :banana

Snowjob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Hoj
FZR1000
Ja ni ska inte klaga så mycket alls tycker jag. Här på Åland kan man glad om man får en gixxer -02:a för under 17000€! 65000kr är i €7100ca.... så ni är ungefär ca 90000 Kronor Under det vi betalar i Finland.

:fatta!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Snowjob skrev:
Ja ni ska inte klaga så mycket alls tycker jag. Här på Åland kan man glad om man får en gixxer -02:a för under 17000€! 65000kr är i €7100ca.... så ni är ungefär ca 90000 Kronor Under det vi betalar i Finland.

:fatta!
Är det hemska problem att importera hojar då?
Annars ta ålandsfärjan över o köp:lol
Men jag anar problem med skatter o sådant.

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
CBX600
Snowjob skrev:

Då borde det ju vara en strålande affärsidé för en Ålänning att privatimportera till Åland och sälja där. Alternativt åka till Sverige och shoppa för eget bruk. :)

Sälj en hoj och jobba inte mer det året. :hihi

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Dr Gixxer skrev:
Ha ha ha ja allt är ju relaitv, en hoj med torrvikt på 170 pannor kan kanske sägas vara klumpig, vad är då tex en gammal kawa 750 :) ett järnlok eller?
Den är ju sketaklumpig ju, stor som ett hus.
gigantisk och astronomiskt stor, helt enkelt megajättestor.

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
CBX600
Silwer skrev:
Är det hemska problem att importera hojar då?
Annars ta ålandsfärjan över o köp:lol
Men jag anar problem med skatter o sådant.

Där tänkte vi samma tanke samtidigt. :) Nåt problem med skatter borde dock inte finnas i och med att även Åland är med i EU. Där gäller väl samma regler som vid övrig privatimport inom EU, dvs. ingen tull eller andra skatter. Det enda som borde behövas är en omregistrering.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Laban skrev:
Där tänkte vi samma tanke samtidigt. :) Nåt problem med skatter borde dock inte finnas i och med att även Åland är med i EU. Där gäller väl samma regler som vid övrig privatimport inom EU, dvs. ingen tull eller andra skatter. Det enda som borde behövas är en omregistrering.

Åland e INTE med i EU :7peta

.../Yoshi

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Yoshi_gixxeRR skrev:
Vilken tur att det finns sådana som mig :banana
Köper fabiksnya hojar o trimmar dom för mkt pengar så dom finns senare för er som inte har råd :D :D :D

.../Yoshi

Jag håller med dig till fullo, det är skönt att några (du & jag) har råd i alla fall!!!
Sen får Vi när Vi skall sälja en massa mail från moppefuckon utan stålar som vill pruta men inga stålar har, de är PATETISKA!!!!!! :D :D :D

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
tomas_e skrev:
Jag håller med dig till fullo, det är skönt att några (du & jag) har råd i alla fall!!!
Sen får Vi när Vi skall sälja en massa mail från moppefuckon utan stålar som vill pruta men inga stålar har, de är PATETISKA!!!!!! :D :D :D

Jag får redan en massa moppefuckon som vill köpa... :va Fast dom inte ens har stålar till dom skambuden dom ger mig :rofl

Vi som HAR pengar har det såååååååå jobbigt :lol

.../Yoshi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024