jpe70
Twinverkstan
Åh, riktigt fria sinnen klarar det nog betydligt snabbare än så.Ja, klenbegåvade idioter har en förmåga att köra sönder vilken skottsäker motor som helst under 2000 mil.
Åh, riktigt fria sinnen klarar det nog betydligt snabbare än så.Ja, klenbegåvade idioter har en förmåga att köra sönder vilken skottsäker motor som helst under 2000 mil.
Japp! Jag rasade en nyrenoverad motor på 1mil en gång! En annan när jag tryckte på starten!Åh, riktigt fria sinnen klarar det nog betydligt snabbare än så.
Ja, låsa in cykeln vet vi ju alla att det ger 100% stöldskydd
BMW är väl i dagsläget den enda sporthojstillverkaren som har en någorlunda överkomlig försäkring även på sin värsting?
Vet inte om detta är rätt tråd men köper man en begagnad literklubba för säg 50-60 papp (där får man jävligt mycke hoj för pengarna fortfarande) så behöver du bara köra 2 säsonger oförsäkrat så har du tjänat in hela hojen.
säg samtidigt att du (som jag tror de flesta sporthojsägare) att du bara kör nån enstaka helg när det är fint väder och en 2-3 bandagar om året så blir det plötsligt ganska svårt att försvara att stödja försäkringsbolagens ockerpremier och många är villiga att ta chansen ?
Nä jag skulle påstå att problemet ligger hos just försäkringsbolagen att erbjuda ett bättre alternativ.
Visst är det svinaktigt att köra oförsäkrat, men det är också svinaktigt att kartelllikt muskla ut ett helt segment ur sin hobby med prishöjningar.
BMW är väl i dagsläget den enda sporthojstillverkaren som har en någorlunda överkomlig försäkring även på sin värsting?
Summerat: Palme dog o kommunistsverige till stor del börjar försvinna.Förr var trafikförsäkringen styrd av svenska staten. Dvs alla hade rätt till trafikförsäkring och vad trafikförsäkringen fick kosta var reglerat av regering/riksdag här i Sverige.
Men det här systemet stred mot EUs konkurrensregler.
Och så fick vi den här EU-soppan.
Styrd från Bryssel.
Vet inte om detta är rätt tråd men köper man en begagnad literklubba för säg 50-60 papp (där får man jävligt mycke hoj för pengarna fortfarande) så behöver du bara köra 2 säsonger oförsäkrat så har du tjänat in hela hojen.
säg samtidigt att du (som jag tror de flesta sporthojsägare) att du bara kör nån enstaka helg när det är fint väder och en 2-3 bandagar om året så blir det plötsligt ganska svårt att försvara att stödja försäkringsbolagens ockerpremier och många är villiga att ta chansen ?
Nä jag skulle påstå att problemet ligger hos just försäkringsbolagen att erbjuda ett bättre alternativ.
Visst är det svinaktigt att köra oförsäkrat, men det är också svinaktigt att kartelllikt muskla ut ett helt segment ur sin hobby med prishöjningar.
Ja, låsa in cykeln vet vi ju alla att det ger 100% stöldskydd
Fattar inte problemet?
Ta en avställningsbar försäkring då?
Drömmen vore att alla sporthojsintresserade hade tillgång till bankörning. Detta borde inte alls vara orimligt, stat och kommun borde skjuta till pengar för att se till att det blir verklighet.
I det perspektivet skulle man mycket väl kunna tänka sig att lagstifta bort sporthojjarna från allmän väg.
Alla tjänar på detta, inte minst de som vill gazza satan med sin sporthoj. Inga krav på dyra försäkringar etc.
vilket försäkringsbolag erbjuder det?
jag har fått nej på av/på försäkringar sen.. 2005 ?.. trodde det försvunnit helt? sista kwacken jag hade (-11) gick bara att ställa av försäkringen i samband med försäljning.
sen upphör jag aldrig att förvånas över hur vissa försvarar försäkringsbolagens ockrande, en del älskar verkligen att betala överpriser, det är som att en del känner sig exklusiva för att deras hobby är dyr fast dom i själva verket bara blir blåsta på pengarna. (ungefär som att köpa en 99:- champagne för 3000:- på krogen).
Påverkar dessa olyckor verkligen försäkringarna för hojen? Om ngn krashar som inte har körtkort eller ingen försäkring eller drogpåverkad så drabbar det väl inte MC-försäkringen?...text...
Skyll orsaken till detta på alla de som förstör MC-olycksstatistiken genom att inte köra med körkort, utan försäkring, osv osv osv. Inte osällan drogpåverkade, brottslingar på stulna hojar osv.
De skötsamma som får ta smällen, som med det mesta i samhället idag.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|