2410832 Hej Skalman!
1. Jag går direkt i klinch med dig
2. Jag tycker du ska vara försiktig med att ha en övertro på dig själv bara för att du är trafikskolelärare. Det finns folk som är betydligt mer ute i trafiken än oss och det finns alltid någon som är bättre förare än både dig eller mig.
(Jag baserar det på: "bara strunta i vad de säger som jobbat med det här ett tag")
3. Om du lär ut att dina elever
måste blinka vänster i en rondell så hoppas jag att de struntar i din lärdom när de är klara. De behöver nämligen inte det som du kanske vet.
4. Detta är VV:s text "Man behöver inte använda körriktningsvisare då man kör in i cirkulationsplatsen". Var snäll att upplys dina elever om detta. Det är fan ditt jobb och lägg inte in dina egna uppfattningar i deras kursplan.
(Jag tycker f ö att det borde vara 130km/h på vissa motorvägar men ingen lyssnar på mig)
5. Har du hört uttrycket: "som fan läser bibeln"? Har VV sagt att man
ska vänsterblinka? Du
behöver inte lämna in hojen på service förrens den har gått 2000 mil. Näää, jag vill nog serva den var 1000:de mil. Visst, fine...
6. Självklart tar jag höger körfält i korsningssituationen du målar upp om jag inte har någon framför mig såklart. Vi är på ett sporthojsforum
Irrelevant liknelse men ok:
7. Som trafikskolelärare så hoppas jag att du står upp för dina elever om de skulle torska på något som VV rekommenderar.
8. Det säger inget om VV:s rekommendationer men däremot om körkortsförättarna.
9. Då har du inte hört mycket
Jag respekterar din åsikt men ska motivera min liknelse:
Jag baserar min liknelse på detta uttryck från VV:
eftersom endast en körriktning är tillåten.
På en rak väg är det bara en körriktning tillåten.
När du ska svänga av denna raka väg ska du använda blinkers.
Du
behöver alltså
inte ge tecken när du
inte ska svänga.
Jag tar liknelsen igen:
Är det lämpligt att köra med varningsblinkers på en rak väg för att visa att man inte ska svänga?
10. Jag avslutar med ett varför jag öht tjafsar:
Det kommer då och då någon som
inte kan köra i en rondell och vänsterblinkar. Jag står stilla då jag inte har en jävla aning om var han ska ta vägen. Helt plötsligt kastar han om blinkersen (ibland, inte alltid) till höger och svänger innan min utfart. Helt i onödan har jag väntat.
OCH JAG ÄR LESS PÅ DET!!!