Sporthojforum, är glidare, skogshoj eller moppe ok?

IronMike

Guest
Kanske dags att "dela iväg" de andra? ..om det nu ska heta sporthoj, var och varannan åker virago 535 eller ktm 660, va ere frågan om?

Swedie, ge dom en egen forum del?

Kanske finns fler som behöver egna delar för att undvika framtida konflikter ..tex sthlm pajsare ..eller forumdel för sport-tourare?

Vad tycker ni som hänger här?

Kanske de många onödiga konflikterna skulle undvikas om olikas intressen hamna på olika delar av forumet?

Som i en del av nya förändringarna... Känner själv att jag pasar bättre in i div forumdelar, där jag kan prata ostört utan en del som har andra intressen.

Mvh
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Vad är en sporthoj då?
Ska det finnas en lista på godkända hojar eller?
Vilka intressen är det du menar? Du själv har ju skrivit minst en tråd iaf om hur du "tävlat" med din bil, är det sånt du menar?
//Tobbe
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Mångfald eller enfald?

Dela upp forumet efter allas tycke och vi har en forumsdel för varje användare! Dessutom trodde jag detta var SPORTHOJ.COM?! :va

Därimot finns det zatzy, eller vad fasen sidan heter, för er med fyrhjuliga ambitioner... :pannkyss
 

Finnberg

lagom häftig
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Upplands Väsby
Hoj
xt660x
Men måste man för tillfället äga en sporthoj? om ambitionen att göra detta eller intreset i almänhet finns borde väll ändå d räcka? skillnad vore väll om man var EMOT sporthojar och relaterade ting men då hänger man knappast här iaf.
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
IronMike skrev:
Kanske dags att "dela iväg" de andra? ..om det nu ska heta sporthoj, var och varannan åker virago 535 eller ktm 660, va ere frågan om?


Vad är det jag har missat ?
Du har ju själv ingen hoj enligt tidigare inlägg.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Diskussionen har varit uppe förr, och varenda gång har vi kommit fram till att sajten heter SPORThoj.com för en anledning.
Visst finns det en och annan som inte kör en sporthoj, men långt ifrån varannan. Loggan säger "Här SNACKAS det Sporthoj", och så länge alla håller sig till det så tycker jag de får köra vad de vill.

Och en sporthoj tycker JAG iaf. är en hoj som man kör aktivt och sportigt på landsväg, alltså t.ex. en kåpförsedd japsräser, en streetfighter á la triumph speed triple eller en supermotard.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
McFille skrev:
Och en sporthoj tycker JAG iaf. är en hoj som man kör aktivt och sportigt på landsväg, alltså t.ex. en kåpförsedd japsräser, en streetfighter á la triumph speed triple eller en supermotard.

Helt rätt. Tycker jag.

En sporthoj tycker inte jag definieras av hojen utan av hur föraren kör den. Har man "kreativa ambitioner" med sin hoj så blir det en sport att köra den. Oavsett hoj.

Sen så kan det ju vara så att man kanske "sett ljuset" och VILL ha en sporthoj men att ekonomin eller annat är i vägen för att förverkliga sin dröm. Ska man då inte få vara här och fråga frågor osv?

För övrigt är motard ofta mer sportigt än en R1 då motardförare i många fall har en "sportigare" körstil än många poserande McD-rettor.

Som jag sa, sporten tycker jag är hos föraren, inte hojen. (därför kan de värsta moralkärringarna köra vilken hoj dom vill, dom kör ändå inte sporthoj :))

/Lucky9
 

-PV-

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Firestorm
Bra idé, vi kan även dela upp folk efter etniskt ursprung t ex :rolleyes:

Jag tror inte folk reggar sig här och skriver om de inte har det minsta intresse för sporthojar och det är det som räknas tycker jag i alla fall. Jag har t ex inte sporthoj enbart för ekonomins skull men kommer att skaffa så fort jag har pluggat färdigt.

Vem ska i så fall definiera var gränserna ska dras tycker du?
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
IronMike skrev:
Kanske dags att "dela iväg" de andra? Mvh

ey, med sporthoj menas väl hojar som används att utöva en sport med, alltså klassas motarder också under sporthoj. har jag rätt eller har jag fel?

snackar du superbike eller plastraket är din kategori lite snävare och jag ska inte klaga, kanske är det så att dom som har en plastraket ska ha en egen del att hållas i istället för ALLA andra?

Kan förstå att dom som sysslar med racing ERF mm. vill hålla sig för sig själva då så mkt (löst) folk har en tendens att göra av en eller annan anledning helt ogrundade inlägg om saken vilken dom inte har en aning om är rätt eller fel men tror sig kunna.
dom har ju iof en egen avdelning om du klickar på knappen FORUM nästan längst upp till vänster så hittar du alla olika forum på sidan.

Själv tycker jag inte att det är något problem att rensa bort de ointressanta trådarna som hamnar i listan på första sidan.

Jag tycker inte heller det är svårt att se över alla forum och hitta det jag söker.

kanske är det dags för användarna att sluta vara så lata och lära sig ett och annat om hur man använder sidan bättre istället för att bygga om den.

/sajk
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
För min del tycker jag inte det spelar nån roll vad man kör så länge man har ett intresse för sporthojar.

Jag tycker att plasthojar liksom motarder, streetfighters hör hit, man kör dem på samma sätt på väg. Offroad, enduro & cross och hör väl egentligen inte hit men har man ett sporthojsintresse så gör det väl inget vad man kör? Oftast så har de samma sorts adrenalinintresse som sporthojsåkare, till skillnad från folk som kör glidare/custom/tourers typ Goldwing.

Vi som kör motard/offroad har dessutom ett eget forum att snacka motard i, likaså för streetfighters.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sällar mig till den skara som påpekat att sajten faktiskt heter SPORTHOJ.COM...nån som åker Virago 535 borde nog inse att de inte finns så mkt att hämta här.

Kolla vad som hänt med Bike.se där man blandat glidare och mopedister och fan vet allt...total jävla sandlåda där 14-åringar delar med sig av sin omfattande erfarenhet av R1 och dyl...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt. Så länge det inte skapas diskussioner om annat än SPORThoj.com och de kategorier som finns. Sådant tar jag bort för att sajten just inte ska dras åt fel håll, och inte längre locka den grupp jag mest vill ha här. Bara och rapportera störiga och orelaterade trådar. :) Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?
 
Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Swedie skrev:
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt. Så länge det inte skapas diskussioner om annat än SPORThoj.com och de kategorier som finns. Sådant tar jag bort för att sajten just inte ska dras åt fel håll, och inte längre locka den grupp jag mest vill ha här. Bara och rapportera störiga och orelaterade trådar. :) Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Helt rätt. Diskussioner om vilken sissybar är bäst, eller vilket putsmedel som är bäst till det nya fishtail-avgassystemet skall väck illa kvickt! :machinegu

Som någon annan skrev så är det ofta så att de som inte kör en sporthoj för tillfället registrerar sig här för att de "sett ljuset" och är sugen på en sporthoj.
Det är ju bara kul att vi har en möjlighet att konvertera hedningarna genom detta underbara forum!
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Swedie skrev:
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt. Så länge det inte skapas diskussioner om annat än SPORThoj.com och de kategorier som finns. Sådant tar jag bort för att sajten just inte ska dras åt fel håll, och inte längre locka den grupp jag mest vill ha här. Bara och rapportera störiga och orelaterade trådar. :) Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Håller på dig. :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Swedie skrev:
Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Ja, det är helt rätt. Bättre att ha ett gäng relevanta medlemmar än en massa dravvel.

Det finns gott om internetsidor med forum där folk kan efterlysa knullkompisar eller svamla om att dom ska ut o dra en repa med bil eller så.

//Mad-RRRRR
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Madhonda skrev:
Ja, det är helt rätt. Bättre att ha ett gäng relevanta medlemmar än en massa dravvel.

Det finns gott om internetsidor med forum där folk kan efterlysa knullkompisar eller svamla om att dom ska ut o dra en repa med bil eller så.

//Mad-RRRRR
Tycker din mamma om när du använder så grova ord? :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top