Sporthojforum, är glidare, skogshoj eller moppe ok?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
JKay skrev:
Då kan jag passa på att fråga dig om hur NY en hoj måste vara för att passa in som sporthoj? Mig vetterligen så var min i alla fall klassad som supersport maskin när den kom -83!
Nä, KÖR man sportigt så vill jag nog ta o skita i vilken typ av hoj man kör. Att sen min längtan är en NY sporthoj, av dagens mått mätt, den stora drömmen är ju en annan sak.

1969 klassades CB750 som en supersporthoj, ett farligt effektmonster... Skulle nån kalla det för sporthoj idag? Samma sak med gixxxer 750 -85! Vem vet vad dom kommer att kalla dagens rettor å gixrar om 10-20 år? Trötta betongsuggor antagligen...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Swedie skrev:
Ska jag skapa en offroadsektion och låsa in er där? :tungan
Du... Det finns redan... Den heter "Supermotard / Offroad". Hah! :blah

Jag är här för att stanna och mig blir ni inte av med i första taget... :brynad
(men om min ekonomiska situation etc hade varit lite annorlunda så hade jag kanske haft något med lite fler hästkrafter)



Edit: faan, sen igen...
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Om vissa delar av forumet var avgiftsbelagt(typ 30-50:) så kanske man skulle slippa en hel del flames/nyreg och kunna ha lite mer seriösa trådar utan massa onödiga inlägg.

/
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Swedie skrev:
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt. Så länge det inte skapas diskussioner om annat än SPORThoj.com och de kategorier som finns. Sådant tar jag bort för att sajten just inte ska dras åt fel håll, och inte längre locka den grupp jag mest vill ha här. Bara och rapportera störiga och orelaterade trådar. :) Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Det här var bland de sämre inläggen jag läst på länge - jag hoppas det är skrivet med en stor portion ironi som inte gått fram. Men för all del, börja med att definiera begreppet sporthoj. Passa också på att förklara när supermotard blev sporthoj, streetfighters likaså. Eller varför du valt att skapa forumdelar för turbo och dragracing, minimoto och 125-klassen. Spännande att höra kopplingen till sporthoj där...

Nej, ruska på huvudet - gör om - gör rätt. Hoppas på mångfald i stället för enfald.
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Flyer skrev:
.... och 125-klassen. Spännande att höra kopplingen till sporthoj där...

Vad är det just med 125cc som inte kan vara en sporthoj? Det finns olika kategorier som sporthoj, offroad, supermotard etc. Bara att man inte behöver vara 18 år för att få köra dessa mindre modeller motorcyklar. Det kräver fortfarande körkort ifall du missat det!
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Hmm

McFille skrev:
Och en sporthoj tycker JAG iaf. är en hoj som man kör aktivt och sportigt på landsväg, alltså t.ex. en kåpförsedd japsräser, en streetfighter á la triumph speed triple eller en supermotard.

Klockrent tycker jag. :tummenupp

Sen tror jag det är självsanerande. Gillar man inte "tugget" (ursäkta min stockholmska), så kollar man nog inte här.

Börjar man dela upp och sätta regler tror jag man tappar charmen, det är väl ändå mångfalden som håller detta fenomen levande.
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Vanish skrev:
Vad är det just med 125cc som inte kan vara en sporthoj? Det finns olika kategorier som sporthoj, offroad, supermotard etc. Bara att man inte behöver vara 18 år för att få köra dessa mindre modeller motorcyklar. Det kräver fortfarande körkort ifall du missat det!
Du har helt rätt, det är lika mycket (eller lite) sporthoj som nåt annat. Just 125cc-klassen är ju väldigt mycket racing, i alla fall på banorna - precis som 250cc. Jag menade inte att diskriminera någåt eller någon - jag är bara nyfiken på vilka kriterier som gör en sporthoj.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Hrm ... Det känns det lite konstigt att man skall "bli utslängd" för att man kör en sportster....... :confused:

Jag är nog på samma linje som dig Emmi,, spelar roll vad man kör, skulle mycke väl kunna ta en repa på bogge med en "kromfranzsläde" om piloten körde på ett sätt som passa + var vettig (vem är vettig för'exten)

:tungan
Å andra sidan har jag en del andra moppar oxå 250 cross + en FZR och en gammal Rickman som man oxå busar med ...... Fast 883 :an är roligast då ingen förväntar sig att den körs som den gör....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
hejdaniel skrev:
Swedie, Du har ju en forumdel som kallas Supermotard/Offroad... ändå kan man bli bortplockad om man äger en offroad... :va

// Daniel
haha.. suck. jadu. vad ska jag säga... suck suck suck.

Jag vet inte. Antar att jag har fel o det får iaf vara som det är.

Men inga kromslädar ska hit!! :tungan
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Lucky9 skrev:
Helt rätt. Tycker jag.

En sporthoj tycker inte jag definieras av hojen utan av hur föraren kör den. Har man "kreativa ambitioner" med sin hoj så blir det en sport att köra den. Oavsett hoj.
/Lucky9

Jag vet ett par "gubbar" som inte platsar under detta kriteriet
Banna?

:hihi
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Swedie skrev:
haha.. suck. jadu. vad ska jag säga... suck suck suck.

Jag vet inte. Antar att jag har fel o det får iaf vara som det är.

Men inga kromslädar ska hit!! :tungan


De e fan bud på o banna dig! :cdevil

Känner en som känner an annan som e burnar-polare med en snubbe som e lumparkompis med en som känner huvfud-moderatorn här på forumet. :martialar HuuuuAAAA!
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Chris Ash skrev:
Varför inte bara banna folk som beter sig illa eller är störiga? Det finns gott om idioter här som kör sporthoj och beter sig som knarkande babianer och gott om väldigt kunniga och intressanta personer som inte kör sporthoj(tänker tex främst på Ulf Lundin). Så länge de tillför någonting så vinner man ingenting på att sparka ut dem.


Problemet är att de som beter sig VÄRST är moderatorer! Jobbigt å banna sig själv...................................... :tungan






:rolleyes:
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Swedie skrev:
Men inga kromslädar ska hit!! :tungan

Skitsamma vad man kör för hoj!!!
Vad gör det om jag har värsta kromsläden om jag har ett stort intresse för sporthojar? Jag kanske inte har råd just denna säsongen eller nåt annat dumt. Eller inte har nån hoj alls.
Koncentrera dig på vad som sägs, inte på vad som körs...
 

AlfaGTV

Il Ducce
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati 750 SS -92
bissmark skrev:
Läs gårdagens Aftonbladet för definition.

HÄR

Hahahahha!!!!
"Anledningen till att den är så farlig är kombinationen av den framåtlutande sittställningen och motorns styrka."

Jag hade ingen aning om att det var farligt att sitta framåtlutad!!!

/Mike
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
BMW R90s skrev:
Polering av sporthojsramar fälgar mm. vad är det för skillnad mot att polera
ett avgasrör?

Skillnaden är precis vad du skriver, att det handlar om en SPORTHOJS fälgar och ramar, INTE om en kromslädes avgassystem.
Sen kanske tekniken för själva polerandet är den samma, men det är inte poängen.

Så länge majoriteten av diskussionerna har någon sorts koppling till sporthojar så tycker iaf. jag det är ok, oavsett om den som skriver det kör en gammal BMW ( :tungan ) eller en R1, så länge intresset för sporthojar finns...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top