Sporthojforum, är glidare, skogshoj eller moppe ok?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
AlfaGTV skrev:
Hahahahha!!!!
"Anledningen till att den är så farlig är kombinationen av den framåtlutande sittställningen och motorns styrka."

Jag hade ingen aning om att det var farligt att sitta framåtlutad!!!

/Mike

Hehe, skrattade också åt den kommentaren, låter helt sjukt.
Visst, vid en frontalkrock är våra skallar en bit närmre bilen man krockar med, men det känns ju ändå som en krystad kommentar...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
McFille skrev:
Hehe, skrattade också åt den kommentaren, låter helt sjukt.
Visst, vid en frontalkrock är våra skallar en bit närmre bilen man krockar med, men det känns ju ändå som en krystad kommentar...

Till och med min farsa reagerade över den raden på text-tv.
Han resonerade lite som så att den framåtlutade sittställningen kanske kunde inbjuda till att köra fort.
Kanske det, men ändå...

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Utan mångfalden här tror jag att det skulle bli lite trist. De flesta verkar ju vara inne på samma spår, å inte är det krååmprååmar iallafall :7peta

Det finns ju ett forum för varje inriktning här, och några mera övergripande så vad är problemet egentligen?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Lucius skrev:
Mångfald eller enfald?

Dela upp forumet efter allas tycke och vi har en forumsdel för varje användare! Dessutom trodde jag detta var SPORTHOJ.COM?! :va

Därimot finns det zatzy, eller vad fasen sidan heter, för er med fyrhjuliga ambitioner... :pannkyss

Instämmer, det är en hel del som skrivigt vad dom har för bil under "HOJ". För att klargöra så har en motorcykel 2 hjul inte 4! :D

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
t-rex skrev:
Kromslädar hit och kromslädar dit. Är det vad folk kör eller hur de uppför sig/vad de säger som är viktigt?

Kan bara hålla med. Jag blev medlem för ett par dagar sen (efter att ha läst inlägg här ett tag). Och jag kan inte påstå att jag speciellt ofta sneglar under avataren för att se vilka hojar folk KÖR. Jag läser det de SKRIVER. Visst, handlar det om en teknikdiskussion där man diskuterar hur man bäst byter framgaffelolja på en specifik sporthoj, så är det ju mer trovärdigt om skribenten ifråga kör hojen det diskuteras om.

Det hela lär ju vara tämligen självsanerande. Frågar någon om vilken den bästa stereon för glidare är, eller hur man servar backväxeln, lär det inte komma så många svar? Frågar de däremot hur man kan tänkas wheela en GoldWing, så får de min uppmärksamhet iaf... :)

"Här snackas det sporthoj" står det ju där uppe... *pekar*

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en såndära lerig Dakar. Skitball hoj bara så ni vet. Ni ska fan vara glada att jag finns här och berikar det här forumet.

Skämt åsido. Även om jag inte kör en sån där hemsk "Supersport" som Aftonbladet skriver om, så följer jag med intresse vad som skrivs här. Dels för att här finns ett enormt kunnande och dels för att det faktiskt skrivs en hel del kul saker här. Jag lägger mig inte i det som skrivs om sporthojar och jag skriver själv heller ingenting om lera och körteknik i skogen. Det finns det andra forum för.

Så länge folk här håller sig inom ramarna för vad sidan är avsedd för så kvittar det väl om de kör kuståm, cross, bil eller vad det nu må vara?

I "hardcore-trådarna", tex racingforumet (där jag inte satt min fot) antar jag att det ENBART skrivs om racing etc. Har svårt att se vad i ett sånt forum en fransbiker skulle vara intresserad av.

Så länge alla sköter sig så saknar den här tråden existensberättigande. Oftast yttrar sig "missbruk" inte i att folk pratar om "fel" hojjar, utan att vissa pratar om helt fel saker. Då syftar jag på ren rasism och annat som kan uppfattas stötande. Dessa personer brukar dock bli kortvariga här.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Starstriker skrev:
Jag har en såndära lerig Dakar. Skitball hoj bara så ni vet. Ni ska fan vara glada att jag finns här och berikar det här forumet.

Skämt åsido. Även om jag inte kör en sån där hemsk "Supersport" som Aftonbladet skriver om, så följer jag med intresse vad som skrivs här. Dels för att här finns ett enormt kunnande och dels för att det faktiskt skrivs en hel del kul saker här. Jag lägger mig inte i det som skrivs om sporthojar och jag skriver själv heller ingenting om lera och körteknik i skogen. Det finns det andra forum för.

Så länge folk här håller sig inom ramarna för vad sidan är avsedd för så kvittar det väl om de kör kuståm, cross, bil eller vad det nu må vara?

I "hardcore-trådarna", tex racingforumet (där jag inte satt min fot) antar jag att det ENBART skrivs om racing etc. Har svårt att se vad i ett sånt forum en fransbiker skulle vara intresserad av.

Så länge alla sköter sig så saknar den här tråden existensberättigande. Oftast yttrar sig "missbruk" inte i att folk pratar om "fel" hojjar, utan att vissa pratar om helt fel saker. Då syftar jag på ren rasism och annat som kan uppfattas stötande. Dessa personer brukar dock bli kortvariga här.
:7peta Det går alldeles utmärkt att ha ett stort intresse av svensk och internationell RR fast man kör med utvinklad gaffel, fransar hatar jag dock.

I övrigt instämmer jag med vad du tycker.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Problemet med det här forumet är ju att en del inte kan ta att folk har olika åsikter, utan sjunker ner till pajkastning. Det har ju inget att göra med vilken hoj man kör, utan mer om man är mogen som person.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Hightuned skrev:
Instämmer, det är en hel del som skrivigt vad dom har för bil under "HOJ". För att klargöra så har en motorcykel 2 hjul inte 4! :D
Håller fulständigt med varför i helvete skriver folk vad dom har för bil?! Ingen här är väl intresserad av vad för slags plåtlåda ni transporterar er i när ni inte kör hoj. Ska jag skriva vad för slags lastbil jag sitter och hasar runt i om dagarna? ...nån som är intresserad?
-Nej trodde väl det.

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Här snackas det Sporthoj - står det onekligen om man läser ordagrannt. Så då tolkar jag det som om att ALLA - bara de är intresserade utav sporthojar är välkomna på SH.

Hade det stått - För oss med Sporthoj, så vore det en helt annat sak! Så det är bara till att byta ordvalet, Swedie ;)

Personligen så har jag reagerat på att så många här inte ens har hoj :confused: Men de har väl sina anledningar antar jag...

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Swedie skrev:
Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Ja, det är taskigt. En snubbe som kör en cromsläde behöver ju inte vara ointresserad av att snacka sporthoj? Och det var väl det det handlade om? Hoppas jag..annars har jag inte mkt här att göra...

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Intagningsprov:

2 stoppisar
2 uiiilllisar
2 ggr 402m race under 10 sekunder
1 ggr förlora körkortet (räcker med en gång..blir taskigt långt intagningsprov annars)
2 ggr lyckad flykt från polis

hmmm...har jag glömt något???

På detta sätt borde vi sålla agnarna från vetet ganska effektivt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja ni har ju rätt att stället är till för att Snacka sporthoj och att ha intresset.

Så ja, det är fortarande ett dilemma. Kan vi komma till en lösning? tveksam. =)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Fråga om att "rensa" forumet från människor med "felaktiga" hojar är lika konstig som Aftonbladets artikel om supersporthojar.

Och svaret på både Aftonblades artikel och frågan här är samma.

Det är användaren bakom och inte hojen som gör det.

Låt det vara som det är,dvs plocka bort fuckona och släng in en blänkare till dom i tråden om folk drar iväg och börjar disskutera chrome-polish till sissy-baren.

Så styr det snart sig själv.

<----- Sen är det ju inte speciellt svårt att ljuga om vilken hoj man har....

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Först och främst, är detta ngt som stör dig Swedie?
Att folk har "fel" hoj?
Tänk er själva att "profilerna" som är überjäkliga på hojskruva och felsökning åker offroad eller cb750-77.
Skulle dessa profiler skickas ut från forumet så skulle den delen av forumet tappa väldigt mkt status.
Frågan är väl vad som stör er som tycker att endast en smal nisch av hojar ska förekomma? Är det att killar som kört hoj i 15-30år eller mer kommer och talar om att det inte är hälsosamt att filma "feta bultenrepor"?
Eller är det att hojen präglar människan så pass att den personen inte kan tillföra ett skit på forumet?

Jag stör mig inte alls på vilken typ av hoj folk har, flera medlemmar på forumet har skiftat från plastraket till motard till plastraket osv.
Jag ställer mig in i ledet som tycker att personen och vad den tillför forumet är viktigare än valet av bike.
Men visst, med tanke på forumets namn och tänkta inriktning så är det väl inte rätt ställe att fråga om mopeder och kromslädar.
Men i sanningens namn, förekommer det så mkt nu då?
//Tobbe

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Ja, mitt preussiska ordningssinne ger mig panik & tvångstankar i denna oreda.
Ordnung muß sein! Viragos and Mofas, zum links einordnen bitte
Eller så gör det inte det :rolleyes: .

Om man kan diskutera bilköp, mördarspindlar och universums andra ände i OT-forumet, vad gör det då om ngn har en grusräzer eller Virago så länge det snackas sporthoj i resten av forumet.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Chris Ash skrev:
Varför inte bara banna folk som beter sig illa eller är störiga? Det finns gott om idioter här som kör sporthoj och beter sig som knarkande babianer och gott om väldigt kunniga och intressanta personer som inte kör sporthoj(tänker tex främst på Ulf Lundin). Så länge de tillför någonting så vinner man ingenting på att sparka ut dem.

Håller med! :fakta

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Swedie skrev:
Ja ni har ju rätt att stället är till för att Snacka sporthoj och att ha intresset.

Så ja, det är fortarande ett dilemma. Kan vi komma till en lösning? tveksam. =)
Jag ser inte alls dilemmat (såvida jag inte missat en massa "kustom"-trådar på sistone? :va ) och lösningen är väl att fortsätta precis som nu (det är väl anledningen till den stora mängden inlägg/aktivitet här, läs= vinnande recept). Eller har den här problematiken något att göra med den bristfälliga servern?
Någonstans är det ju så att det är användarna här (& deras inlägg) som gör hela forumet (community't), att börja plocka bort delar av dessa ger att innehållet minskas/försämras.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Crap, då faller det för mig på det sista "provet". Hm, om nu inte "ungdomsförbrytelser" på moppe räknas? Det kaaaan det väl det får göra, snälla?

MaScoot skrev:
Intagningsprov:

2 stoppisar
2 uiiilllisar
2 ggr 402m race under 10 sekunder
1 ggr förlora körkortet (räcker med en gång..blir taskigt långt intagningsprov annars)
2 ggr lyckad flykt från polis

hmmm...har jag glömt något???

På detta sätt borde vi sålla agnarna från vetet ganska effektivt.

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
det är mitt inatten och jag är trött och knäckt så jag har tyvärr inte orkat läsa alla inlägg i tråden... så följande kanske redan finns påtalat men...

skulle inte admin kunna lägga upp en länklista och hänvisa till div. touring, cross å andra roliga mc-sajter? det kanske inte löser problemet helt men det skulle nog sålla ut dem som har mc/dirtbike-frågor i allmänhet om de kan hitta "hem till sig"... kanske även kan ställa en fråga vid login typ "hör du mest hemma på sporthoj, touring, dirtbike osv. osv." och om man då svarar dirtbike så länkas man till en lämplig sajt...! :)

vill bara tillägga att jag är totalt nollad inom data, så jag har ingen anin om detta är möjligt med rättigheter att länka var man vill osv...

tycker kanske för övrigt att sporthojsåkning är mer förare än hoj inom vissa gränser...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln