Sporthojjars forsatta existens-berättigande...?

Calypso

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
R1:NSR 250SPx2
Om man som journalist måste förklara och förtydliga vad man menar i ytterligare långa inlägg på olika forum så har man nog missat lite vad gäller "tidningspedagogiken". Varför skrev inte den gode Per vad han menade från början?

Man undrar ju lite.

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Calypso skrev:
Om man som journalist måste förklara och förtydliga vad man menar i ytterligare långa inlägg på olika forum så har man nog missat lite vad gäller "tidningspedagogiken". Varför skrev inte den gode Per vad han menade från början?

Man undrar ju lite.
:va Jag fattade redan efter att ha läst artikeln. Ovilja från vissa läsare kanske? :tungan

Dessutom är nog inte Per journalist.

Calypso

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
n'Lasse skrev:
:va Jag fattade redan efter att ha läst artikeln. Ovilja från vissa läsare kanske? :tungan

Dessutom är nog inte Per journalist.

Ovilja och ovilja, jag tycker bara att om man sitter med möjligheter att få ut sina egna åsikter som gällande för ett helt kollektivs tyckande, så bör man nog tänka efter lite innan ens artiklar publiceras. Annars får man förklara sig, precis som den gode ?er har gjort.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
GuW skrev:
Vad angav dom, och till vem?
Angav dom er till polisen, och i så fall varför?
Var det för att ni körde för fort eller wheelade, eller var det för att någon körde utan körkort eller berusad?

Dom ville helt enkelt bli av med oss, visst vi busade en del i stan. Dock inget helt vansinnigt, vi smet oftast ut på industriområden och härjade som mest.
Polisen dök då upp och fotade oss alla med moppe och skinnställ ett flertal gånger, vi fick dock aldrig några böter :tungan ren tur...
Har såhär i efterhand fått höra ifrån medlemmar i styrelsen att dom aktivt motarbetade oss på sporthoj tillsammans med polisen, då vi i deras tycke busade för mycket på stan.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Calypso skrev:
Ovilja och ovilja, jag tycker bara att om man sitter med möjligheter att få ut sina egna åsikter som gällande för ett helt kollektivs tyckande, så bör man nog tänka efter lite innan ens artiklar publiceras. Annars får man förklara sig, precis som den gode ?er har gjort.

Bullshit. Han är solklar. Dom som inte fattar är antingen rejält korkade eller så tar dom åt sig av texten och vägrar se vad som klart och tydligt står.

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Och du ska kanske lägga ner de meningslösa spydigheterna? Jag tycker det är en meningslös text som om den är ämnad att vara förklarande missar målet med en kilometer. Om jag eller någon annan då vill ha ett förtydligande så bör det vara fritt fram att be om ett sådant. Visst, du är säkert jätteduktig på att tolka och att fantisera ihop vad du tror han menar. Grattis till dig isåfall, men pracka inte på någon annan det.
Jag prackar inte på någon något utan undrar bara hur man kan missförstå den ursprungliga texten som enligt mig och många andra som läst den är solklar.
(En del har i sina inlägg varit betydligt hårdare mot dem som inte förstår texten).

Den missar inga mål med en kilometer men du kanske brukar ringa upp Göran Persson när du undrar över budgeten istället för att fråga någon bekant som är mer insatt?

Tycker det är rätt löjligt att inte ta till sig av andras tolkningar...

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Ingen idé att tjöta. Dom gör sig till och har bestämmt sig för att gnälla (du vet, som på dagis).

sandstream

Guest
Domifuling skrev:
Ingen idé att tjöta. Dom gör sig till och har bestämmt sig för att gnälla (du vet, som på dagis).
Nu när de fått svar och det var som alla vi andra idioter trodde så kanske det inte är kul att diskutera längre....

Calypso

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
De motorcyklister som har sett till att sporthojarna har hamnat i skottgluggen för förbudsivrarna i det häringa landet, har samma slags mentalitet som de som håller på med olaglig streetracing.
Är det inte märkligt att inga röster skalla om förbud av diverse trimtillsatser och för den del bilmodeller i detta avlånga land.
Svaret på detta måste väl ändå vara att polisen skall ta hand om dessa problem på samma sätt som de tar hand om andra sorters kriminellt beteende.
Det finns ingen anledning att genomdriva ett förbud och ge en slags kollektiv bestraffning till laglydiga motorcyklister. Kriminellt beteende skall bestraffas, sedan om det är en motorcykel eller något annat fordon inblandat så får de väl se till att ta hand om det på lämpligt sätt, att ge sig ut och gnälla i media om än det ena än det andra förbättrar precis ingenting av sakfrågan.
Om då SMC i sin medlemstidning skriver saker som kan uppfattas som att de inte vill ha med sportmotorcyklister att göra så ska de inte tro att jag som sporthojsåkare tycker att de sköter sig speciellt bra.
Vilka tror ni det är som följer den här diskussionen om sporthojsförbud egentligen, inte medelsvensson i alla fall. Vilka tror ni bestämmer över vår (tillfälliga?) rätt att köra sporthoj på allmän väg, inte vi i alla fall, och INTE SMC.
Så man kan verkligen med fog undra vad SMC egentligen håller på med.

Det skulle vara intressant att få ta del av hur SMC har testat sporthojarna i det senaste numret, jag antar att de inte har brutit mot en enda trafikregel när de kört dem på allmän väg.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Calypso skrev:
...

Det skulle vara intressant att få ta del av hur SMC har testat sporthojarna i det senaste numret, jag antar att de inte har brutit mot en enda trafikregel när de kört dem på allmän väg.

Men shit! Har du verkligen läst hans artikel? Och hans inlägg här?

Calypso

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
t-rex skrev:
Men shit! Har du verkligen läst hans artikel? Och hans inlägg här?
Enda anledningen till att "hans inlägg" finns här är att tillräckligt många har uppfattat artikeln som att den är negativ till sporthojar, och ja jag har läst artikeln och inlägget här - och sista inlägget på SMC;s forum.

sandstream

Guest
n'Lasse skrev:
*suck* Jag fattar faktiskt inte hur du kan uppfatta artikeln på det viset?
[SARKASM]
Men är du helt bäng eller? Försök inte prakca på oss din tolkning för den är fet fel och går bort direkct!
Jag fattar inte ett smakc av vad SMC-gubben yrar om och eftersom vi snakcar om det här måste han ju va helt blåst!!!
[/SARKASM]

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...