De motorcyklister som har sett till att sporthojarna har hamnat i skottgluggen för förbudsivrarna i det häringa landet, har samma slags mentalitet som de som håller på med olaglig streetracing.
Är det inte märkligt att inga röster skalla om förbud av diverse trimtillsatser och för den del bilmodeller i detta avlånga land.
Svaret på detta måste väl ändå vara att polisen skall ta hand om dessa problem på samma sätt som de tar hand om andra sorters kriminellt beteende.
Det finns ingen anledning att genomdriva ett förbud och ge en slags kollektiv bestraffning till laglydiga motorcyklister. Kriminellt beteende skall bestraffas, sedan om det är en motorcykel eller något annat fordon inblandat så får de väl se till att ta hand om det på lämpligt sätt, att ge sig ut och gnälla i media om än det ena än det andra förbättrar precis ingenting av sakfrågan.
Om då SMC i sin medlemstidning skriver saker som kan uppfattas som att de inte vill ha med sportmotorcyklister att göra så ska de inte tro att jag som sporthojsåkare tycker att de sköter sig speciellt bra.
Vilka tror ni det är som följer den här diskussionen om sporthojsförbud egentligen, inte medelsvensson i alla fall. Vilka tror ni bestämmer över vår (tillfälliga?) rätt att köra sporthoj på allmän väg, inte vi i alla fall, och INTE SMC.
Så man kan verkligen med fog undra vad SMC egentligen håller på med.
Det skulle vara intressant att få ta del av hur SMC har testat sporthojarna i det senaste numret, jag antar att de inte har brutit mot en enda trafikregel när de kört dem på allmän väg.