Sporthojsåkare = tråkiga

Status
Ej öppen för fler svar.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
bech skrev:
Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten

Enligt hans annons här på forumet där han vill byta sin bil så står det att den har 220Hk i "motorkraft"... Det blir inte mycket på bakhjulen det inte...

"280 Hk..." jovisst... :hihi
 

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Bech har ju i alla fall lyckats besanna fördomar om hur html-taggare är...
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hm... :confused: Det var ju trist att du har fått en sådan vriden bild av sporthojsåkare. Inte för att jag åker just sporthoj, men jag kan inte alls minnas att ens en enda sporthojsåkare jag har träffat har betett sig som du skrev... Så jag tycker att du ska ta och skaffa en cykel, och ge dig ut på vägarna, och se vilken gemenskap det är mellan hojåkare. Visst finns det ju ett och annat rötägg, men vart finns det inte rötägg...? Det är inte fordonet som bestämmer en persons attityd...
 

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Det finns sporthojsåkare och sporthojsåkare, kanske har du bara mött fel människor.

En del kanske har doktorerat i dryghet, men många är snälla, hjälpsamma och trevliga. Ibland är gamla ocoola gubbar roligare (faller själv utanför din åldersram med några år).

Jag bruksar min sporthoj så mycket jag bara kan, kör inte som något svin, kan inte åka på bakhjulet och är nog inte så tuff heller - men vad sjutton jag har lika skoj för det.

Sen är det väl så att jag insett att flickorna ändå inte blir så impade av toppfarter, wheelies och sånt.

SNÄLLA kan du inte ge dig av till ett banmöte istället för torget och snacka lite med killar/gubbar och tjejer/tanter där istället - jag tror du träffar andra människor där.

Och det är klart att jag körde min sporthoj på semestern! Ner till Eifelbergen och smiska småvägar och justera in hojen på nordslingan så den känns bra - sen 124mil hem igen. Det är sånt som gör livet värt att leva!

ELLER köp en sporthoj, smiska småvägar själv och skit i andra....

/Oscar
 

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Bergshamra
Hoj
R1 -01
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

.......varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?


???? Om du tjänar så bra som IT konsult varför ägnar du inte hela din tid åt det då?? känns ju jäkligt dumt att behöva ett extrajobb som budbilsförare då.
 

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
E lösningen för mej då, att klippa håret, skaffa platåskor å stoppa sockar innanför gylfen :va Lr måste jag sälja hojen :confused:
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Kan bara säga hehehe... hade ett långt tal förberett som jag tänkt skriva, men jag orkar faktiskt inte så jag nöjer mig med att säga:

:corn :corn :corn :corn :corn :corn
:skrattaåt
 

Raymond

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
stigtomta
Hoj
Yamaha R6
Passar ej in

Fan! jag är 49 år gammal och kör sporthoj,
jag verkar inte passa in i mallen.
Jag måste öva mig på att vara ung, spänstig och otrevlig.

Raymond
 

Stefan77a

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda Hornet 900 -06
RÄTTSÅ GENOMTÄNKT KOMMENTAR JU...TROR ATT DU ÖNSKAR DIG EN SPORTHOJ FAKTISKT SAMT ATT DU SKULLE GÄRNA VILJA KUNNA HANTERA EN.... :kocko
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
Det märks att staten läger ner fler och fler psykvårdsinstitut! När de öppnar dom igen är du nog nummer 1 in igen...
bech skrev:
Jag har visserligen varit reggad här sedan 2003 men har inte börjat använda det förns nu.

Det tog mig ca 1½ dag att inse att folk som åker sporthoj lider av något kroniskt fel, japp ni hörde rätt så det är bara att suga åt er och ta illa upp!
Jävligt tragiskt om jag själv får tycka att det inte behövdes mer än 1½ dag för mig att inse det. Det tog mig ca 15 år innan jag fatta att abdulla och hans kusiner inte var shysta grabbar (med snällare ord).

Självklart så skall jag förklara varför jag tycker såhär, det vore väl jävligt pinsamt om jag kom med anklagelser utan grunder eller hur?


De flesta som åker sporthoj är mogna-wannabe-snubbar som tror att dom vet exakt allt om exakt allt. Deras största hobby är att kränka folk, sätta dom på plats och visa vem som egentligen är bäst och kan allt.

Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj?
Detta kan väl ungefär jämnföras med när man var liten o cykla runt med sina kompisar i skogen och lekte.
Detta förklarar också varför alltid detta "jag är bättre än dig beteendet".

Sporthojsåkare vill gärna se sig själva som tuffa, speciella enskilda individer fast dom egentligen är precis likadana hela bunten.

Kännetäcken för just en sådan person:

Ålder: 21-28
Typ av namn/smeknamn: Stoffa, Bärra, Spiken, hulken, storkuken.
Kroppsbyggnad: Spännis, halvlång och vältränad.
Allmän look: Ofta kort hår, sällan långt.
Favvo kommentarer: "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen"


Slutsats:
En sporthojsåkare gillar inte att hjälpa nybörjare trotts att den själv har varit det, verkar ha svårt att diskutera vettigt med personer som inte åker hoj alls. En allmänt tråkig attityd..



Hoppas ni vart skit sura nu och bara längtar efter att få slå ihjäl mig.. ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top