KaliZ skrev:Köra sporthoj är inte bara att köra sporthoj... det är även en livsstil och allt vad det innebär. Nu är jag halvmjukis då eftersom jag kört sport-touring. MEN när jag blir stor ska jag också ha sporthoj!
//KaliZ
bech skrev:Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.
1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.
2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..
Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?
bech skrev:Det tog mig ca 1½ dag att inse att folk som åker sporthoj lider av något kroniskt fel, japp ni hörde rätt så det är bara att suga åt er och ta illa upp!
Jävligt tragiskt om jag själv får tycka att det inte behövdes mer än 1½ dag för mig att inse det.
De flesta som åker sporthoj är mogna-wannabe-snubbar som tror att dom vet exakt allt om exakt allt. Deras största hobby är att kränka folk, sätta dom på plats och visa vem som egentligen är bäst och kan allt.
Sporthojsåkare vill gärna se sig själva som tuffa, speciella enskilda individer fast dom egentligen är precis likadana hela bunten.
Kännetäcken för just en sådan person:
Ålder: 21-28
Typ av namn/smeknamn: Stoffa, Bärra, Spiken, hulken, storkuken.
Kroppsbyggnad: Spännis, halvlång och vältränad.
Allmän look: Ofta kort hår, sällan långt.
Favvo kommentarer: "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen"
bech skrev:Slutsats:
En sporthojsåkare gillar inte att hjälpa nybörjare trotts att den själv har varit det, verkar ha svårt att diskutera vettigt med personer som inte åker hoj alls. En allmänt tråkig attityd..
bech skrev:Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj?"
bech skrev:Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? "
M:et skrev:Om du nu tycker det är löjligt att köpa en hoj bara för att ha kul när det finns bättre fordon att transportera sig med, varför i hela helsike köper du en Nissan 200???
Det finns ju massor med bilar som är billigare, driftsäkrare, billigare att äga och skönare att åka i, för gud föbjude, du har väl inte köpt bilen för att åka runt och ha skoj i
Jobbigt med idioter som bara ska sprida flames.......
Qwerty skrev:Och nej. Det är inte du som är den där chefen, en vettig chef beter sig inte på det sättet du precis uppvisat. Oftast inte heller dessa som tjänar kulor heller, därför att ingen som är dryg kommer någonstans i affärs världen.
Mr. Me skrev:Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj?
Jag trodde 99% av anledningen till att köpa hoj över huvud taget var för skoj skull , vill man ha ett transportmedel kan man ju köpa någon gammal nissan eller nåt, men JA, man köper en hoj för skoj skull och vill man åka bekvämt kan man ju köpa sig en BMW x5 eller nåt för finns inga hojar som är bekväma om man jämför med en bil.
Och JA, man köper en sporthoj för att man har råd med det nöjet, vissa går på bio, de som har råd köper sporthoj (om man tycker om fart, annars köper man ett fett hemmabio)
Kawa 636 -02 skrev:Tack var det fick han fram sin mening.
Lite omoget att banna för att någon uttryckte sin åsikt. -Står jag på tur nu?
Alla (bortsett från vissa) inlägg här är hatiska mot hans kommentarer. Svaren är knappast mer mogna än det som först startade "debatten"/"försvarandet".
Den ärliga sanningen kan ibland vara den mest svårsmälta.
bech skrev:Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull?
Fluffig skrev:Hej
Ja, det var som fasiken men jag passar inte alls in på din förklaring så då måste jag vara moppeåkare då?
Jag är tant och ganska mullig fast håret är ganska kort jag har en hoj som gör över 200 men inte med mig i sadeln för det är jag för feg för
Hela inlägget!, vart för långt att citera dock, men du har mig med dig
bech skrev:Jag har visserligen varit reggad här sedan 2003 men har inte börjat använda det förns nu.
Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj
Fattar ingenting, åker långt, och kort och kör alltid för skojs skull, hallå vad gör jag för fel? svara
bech skrev:Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj?
Detta kan väl ungefär jämnföras med när man var liten o cykla runt med sina kompisar i skogen och lekte.
chrilla skrev:Jag köpte sporthoj för skojs skull nu när jag är vuxen, men jag slutade aldrig cykla runt i skogen och leka.
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=5784
Ser inte riktigt hur du kan få någon som stämmer in på din beskrivning till tråkig, snarare barnslig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|