Sporthojsåkare = tråkiga

Status
Ej öppen för fler svar.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Jasså

bech skrev:
Kännetäcken för just en sådan person:
Slutsats:
En sporthojsåkare gillar inte att hjälpa nybörjare trotts att den själv har varit det, verkar ha svårt att diskutera vettigt med personer som inte åker hoj alls. En allmänt tråkig attityd..

Hoppas ni vart skit sura nu och bara längtar efter att få slå ihjäl mig..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?


Hej

Ja, det var som fasiken men jag passar inte alls in på din förklaring så då måste jag vara moppeåkare då?

Jag är tant och ganska mullig fast håret är ganska kort jag har en hoj som gör över 200 men inte med mig i sadeln för det är jag för feg för.

Sen tycker jag att sporthojsåkare faktiskt hjälper oss nybörjare om vi ber om hjälp. Ännu har ingen nekat mig hjälp om jag frågart efter det. När jag hängt med på en tur så ha de visat hänsyn och inte bett mig åka hem och lära mig köra fort utan snällt väntat vid nästa vägkrök.

Jag har inte heller problem att prata med andra som inte åker sporthoj. Fast nu jobbar jag ju som teknikinformatör och webbdesigener så jag vet vad de tjänar. Men om du nu är så duktig så varför så köra budbil?
Vadå lyckats?
Du har två hemsidor i din portölj varav den ena inte en fungerar med databaskoppllingarna.

Sen får jag gratulera dig till din iaktagelse som passar in på i princip alla typer av människogrupper med något intresse i vårt samhälle som tex
ryttare
sportbilsägare
flygtokiga
datanördar
etc

Allt man köper behöver inte vara vettigt det räcker att det är kul att hålla på med och ge en den upplevelse av AHA som man är ute efter.
Alla grupperingar har sitt sätt att "skryta" om vad de gjort sen senast.
So du nu berättade om vilken bil du hade och att den var extrautrustad.

Sen blir jag inte skitsur men undrar vem som sårat dig så mycket att du tvingats skriva den här klagosången att det är sååå synd om dig. Passar inte skorna så prova kartongen. Fast det är ju det du gjort och kör bil :lol

Men om nu sporthojsåkare bara vill sätta folk på plats vad försöker du göra nu då? Uppmuntra folk?

Nej om du nu inte gillar sporthojar så varför vara på ett sporthojsforum?
Ska du gå in på ett ryttarforum nu och börja klaga på att hästar luktar?

Hoppas du lär dig njuta av vad du har och låta andra njuta av sina leksaker.
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
mankan skrev:
Det är nog ingen idé att svara på killens inlägg. Jag tror han är bannad av Swedie :D


Nä Jäkla Swedie :mad: Förstör allt roligt.
Kanske skulle Banna den där Swedie i stället :3freak
 

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Hahaha han var ju till och med bättre än han Mc_Kille_25 eller vad han kallade sig, hahaha nu blev jag glad igen
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag håller faktiskt med delvist. Synd att öppna med en vad jag uppfattar som rasistisk kommentar.

Jag upplever det som att folk med sporthoj sätter lite mer prestige i sin körning även om det bara handlar om körning för att det är roligt. Det är som att åker man sporthoj är man lite tuffare å lite bättre än andra. Det gäller självklart inte alla sporthojsåkare, kanske inte ens hälften, men det är ändå betydligt mer än hos crosskillar, motardkillar och vanliga landsvägsåkare (borsett från kromprom-åkare som sätter ännu mer prestige i sitt åkande).

Jag jämför främst sporthojsåkare och motardåkare. Står man i depån på en roadracingbana så står folk och blänger folk på varann oavsett om man åker sporthoj eller motard. Står man i depån på en motardträff så möts man av leenden och ofta folk som kommer fram och pratar. Brukar ta max en minut sen man stannat bussen å börjat lasta ur innan det kommer nån nyfiken.

Är man på en tävling i motard så kommer tillåme de bästa förarna fram och frågar hur det går, hur det känns, om det är kul osv osv.

Jag funderar om det handlar om antalet tusenlappar man lägger in i sin sport, kanske blir man lite bittrare med 300 000 spenderat på en säsong än mina 80 000. (inräknat motorcykel osv)
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
grymt skön kille...önskar att jag också var IT-konsult och kunde köra Nissan, det är grejor det...typ alla IT-konsulter jag känner kör Nissan, äter hummer till frukost och torkar sig i röven med tusenlappar...

som någon sa, tjänar man grymma pengar brukar man sällan vilja prata om detta, det syns iaf oftast...
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
kan det vara så att sanningen är illa hörd??
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?

1. Men kom igen, "har själv haft lätt mc"... Du är inte sporthojsåkare för det, speciellt när du inte har råd att köpa en. Som om jag skulle kalla mig för IT-konsult för att jag har gjort två hemsidor. :rolleyes:

2. Man kan använda en sporthoj till exakt lika många nyttiga saker som en "sportbil". Återigen, du har inte råd att köpa en sporthoj.

3. Jag vet inte vad en IT-konsult tjänar men jag känner en hel hög som är arbetslösa, de har bara gjort två hemsidor åt nån polare. Förlåt, du har lyckats i livet. Du har nästan tagit studenten och har inte råd med en sporthoj.

4. Kom igen när du har tagit studenten, har ett körkort, ett heltidsjobb, en sporthoj och ett liv som du lyckats med.

PS. Det bästa med det här inlägget är att du är bannad och sitter och tjurar för att du inte kan svara. :tummenupp
 

Kawa 636 -02

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
636 Ninja - 02
bech skrev:
"Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? "

Helt korrekt. Det finns bättre hojjar att åka på längre semestrar med.

"Sporthojsåkare vill gärna se sig själva som tuffa, speciella enskilda individer fast dom egentligen är precis likadana hela bunten."

Vi uppfattas som det. It's a part of the image.


Ålder: 21-28
Typ av namn/smeknamn: Stoffa, Bärra, Spiken, hulken, storkuken.
Kroppsbyggnad: Spännis, halvlång och vältränad.
Allmän look: Ofta kort hår, sällan långt.
Favvo kommentarer: "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen"

- Det mesta stämmer in på mig. Jag är 26, vältränad, kort hår för att inte förstöra frissen när jag drar på mig hjälmen. Favortikommentar "jag körde bara i 230km/h" och jag kallas Storkuken.


"Slutsats:
En sporthojsåkare gillar inte att hjälpa nybörjare trotts att den själv har varit det, verkar ha svårt att diskutera vettigt med personer som inte åker hoj alls. En allmänt tråkig attityd.."

Hur kan man dra den slutsatsen utifrån den pläderingen du gjort?

Det är synd att du inte fått den hjälp du behövt med hojjen, när jag var nybörjare fick jag all hjälp jag behövde. Jag fick tom åka med på turer trots att jag inte var så duktig på att köra.


1½ dag...var det all tid du investerade i väntan på att få hjälp med dina frågor? Patience is a bliss.

Kram på Er! *mjuka sidan hos mig*
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?


Aha, det var HÄR skon klämde!

Alla människor vill bli bekräftade både som spädbarn och som vuxna. Får man inte tllräcklgt med bekräftelse hemmifrån (familjen) så söker man den på andra platser.

Så fort en grupp människor bildas söker man bekräftelse för att känna sammhörighet, det är naturligt och inget att klanka ner på. Du gör ju lika dant i detta inlägget (se QUOTE). yvärr "brännde" du dina chanser att bli bekräftad i och med ditt första inlägg.

Jag är säker på att någon kommer finna dig intressant och spännande i framtiden men du har gått lite väl hårt åt kollektivet här på www.sporthoj.com och får nog ta en liten pause ett tag, vilket jag hoppas du inser själv!?

Försök njuta av livet och det du har i stället för att klaga på andra så skall du se att allt blir roligare och lättare. Du har en bil sm enl. upgift från dig skall ha 280 hk (eller missuppfattade jag det hela?). Njut av den, du kan säkert ha kul på kurviga vägar och någon bandag. Men försök inte ta ifrån oss andra att vi också försöker ha kul här i livet.

Man behöver inte köra sporthoj för att ha kul på 2-hjul, även om det underlättar på bana, men när du väl har öppnat upp ditt snne för att lära ännu mer om hur ett 2-hjuligt fordon framförs så kommer nog även du att tycka det är SKITKUL :banana

// Niklas
 

Kawa 636 -02

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
636 Ninja - 02
PS. Det bästa med det här inlägget är att du är bannad och sitter och tjurar för att du inte kan svara. :tummenupp[/QUOTE]


Tack var det fick han fram sin mening.


Lite omoget att banna för att någon uttryckte sin åsikt. -Står jag på tur nu?


Alla (bortsett från vissa) inlägg här är hatiska mot hans kommentarer. Svaren är knappast mer mogna än det som först startade "debatten"/"försvarandet".


Den ärliga sanningen kan ibland vara den mest svårsmälta.
 

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Åre
Hoj
crf 450
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?

haha.. ja du har ju verkligen lyckats! :Bugar hoppas du e riktigt nöjd med livet, driter ganska hårt i va en IT konsult tjänar!! :arsele
de e väl inge fel o köpa en "leksak" o dra ut o ha kul.. om du har kört lätt mc o har så grymt mycke pengar kanske de e så att du inte vågar köra på två hjul med lite mer kraft? men du har ju lyckats med att få massa svar o hoppas på att de va de som va meningen annars de du ju rätt så :kocko åkte hoj te banken idag, de va väl "nyttigt" eller va e de som räknas, köra runt på ett piano eller nån annan riktigt cool pryl!?
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
bech skrev:
Jag har 2 yrken, jag kör budbil och jag extraknäcker som webbdesigner. Jag har en egen bil som jag köpte själv (en Nissan 200sx S13) och som jag betalar försäkring på samt allt annat som jag petat i bilen (trim, ljud m.m).

Jag har nog råd om jag säljer bilen min..

hmm vänta nu, du är cs-spelare, då fattar jag ditt beteende genast :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top