Hade varit lite intressantare om tomten körde lite hårdare och framförallt i några kurvpartier
Tyre management, han ska ju köra rätt långt
Hade varit lite intressantare om tomten körde lite hårdare och framförallt i några kurvpartier
Igår träffade jag på tre stycken av Mercedes kommande lillebror till SLS som ska vara en direkt konkurrent till Porsche 911 och Jaguar F-Type. De hade även med sig just en 991.
Tydligen ska den heta GT eller SLC och utifrån det lilla ljud jag hann uppfatta är den utrustad med en V8. Kan bli intressant att se om den kan utmana. De var snabba på att täcka över dem men jag hann knäppa en bild på en av dem.
Igår träffade jag på tre stycken av Mercedes kommande lillebror till SLS som ska vara en direkt konkurrent till Porsche 911 och Jaguar F-Type. De hade även med sig just en 991.
Tydligen ska den heta GT eller SLC och utifrån det lilla ljud jag hann uppfatta är den utrustad med en V8. Kan bli intressant att se om den kan utmana. De var snabba på att täcka över dem men jag hann knäppa en bild på en av dem.
Intressant att du säger att den liknar första Viper GTS i profil för det var exakt vad jag tänkte när jag synade bilden precis efter att jag tagit den. Linjerna är väldigt lika och proportionerna måste vara närmast identiska.Vågar man säga att den påminner en del om första Viper GTS i profil? Det där är en spännande bil, ska bli intressant att se vad det blir av den. Ryktet säger väl att det blir en 4-liters dubbelturboåtta i den, samma motor som ersätter nuvarande 5,5 när den inte klarar avgaskraven längre?
P1 på ringen; otroligt snyggt!
Är det där 6:47-tiden som det gått rykten om? Lite synd om Porsche i så fall...
Nya bilar är tråkiga.
Intressant att du säger att den liknar första Viper GTS i profil för det var exakt vad jag tänkte när jag synade bilden precis efter att jag tagit den. Linjerna är väldigt lika och proportionerna måste vara närmast identiska.
I verkligheten är den dock slående lik SLS. Trodde först att det var en ny sådan jag såg tills jag insåg att den var för liten. Kommer nog inte finnas några tvivel om vem den är bror till när den släpps. Ska bli intressant att se som sagt. Man kan väl misstänka att den kommer ha ett par urstarka motoralternativ och vara lite mer GT-vagn än vad 911 är.
Undan gåre
Undrar dock hur mycket saktare det skulle gå med en amatör bakom spakarna, min gissning är att det skulle nog gå ruggigt fort då också.
Här spekuleras det om 6:45 för P1 på gatdäck och så lågt som 6:33 på skurna slicks.
Herrejösses om det är sant!
[video]http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20131206/mclaren-p1-har-kort-under-sju-minuter-pa-nurburgring[/video]
Om det stämmer så har de onekligen visat vart skåpet ska stå, det är en ganska skaplig tid att knappa in.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|