Sporthojs överflödiga biltråd

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kanske är lukrativt att vara lantbrukare i England med tanke på Harry Metcalfe och hans bilpark som ju inte skäms för sig heller även om den inte är riktigt i klass med de här bilarna.

Det är säkert väldigt lukrativt att vara markägare i England. Man har ju fortfarande stora privilegier bland adeln som är stora markägare i England.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är säkert väldigt lukrativt att vara markägare i England. Man har ju fortfarande stora privilegier bland adeln som är stora markägare i England.

Kanske är därför Rolls kom med en cab, så man kan jaga räv ståndsmässigt på sina ägor utan att behöva kliva ur bilen? :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Var det inte någon som var sugen på en bil för track days?

[video]http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28859[/video]

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå bilarna här i tråden, Miatan är ju billig för gamla ex, hur är den som vinterbil? (Om man ignorerar att det är en cab). Bakhjulsdrift och bra viktfördelning lovar ju rätt gott. :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Apropå bilarna här i tråden, Miatan är ju billig för gamla ex, hur är den som vinterbil? (Om man ignorerar att det är en cab). Bakhjulsdrift och bra viktfördelning lovar ju rätt gott. :D

Med en växellåda och dess känsla som spöar det mesta oavsett prisklass.. faktiskt. Fast MX5 låter manligare ;)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kanske är därför Rolls kom med en cab, så man kan jaga räv ståndsmässigt på sina ägor utan att behöva kliva ur bilen? :)

"TaxTheRich100 was in the news only three months ago after uploading a video of a £280,000 Rolls-Royce Phantom being drifted with some skill around an English country estate. It was later discovered the vehicle in question was part of the car maker’s press vehicle fleet, leading to speculation over the identity of the mystery driver. Suggestions included Harry Hunt, the rally licence-holding son of Foxton's estate agent founder Jon Hunt, although this claim was denied by TaxTheRich100. Its most recent video features a Ferrari Enzo also being off-roaded, this time around a farm."

http://www.driving.co.uk/news/lamborghini/10509

12 sidor lång diskussion om 288 GTO videon på pistonheads. Det är från den länken ovan kommer och i kommentarerna står några gånger uppgifterna nedan. Företaget såldes 2007 för 370 miljoner Pund.

"possibly Jon (foxtons founder) Hunt's sons - Harry Hunt is a rally driver
Heveningham Hall, his 18th century Suffolk estate"

http://www.pistonheads.com/gassing/...Ferrari+288+GTO:+TaxTheRich+at+it+again&mid=0

Ytterligare en länk nedan jag precis hittade där det står om Rolls Royce historien:
http://www.carthrottle.com/foxtons-son-rally-driver-harry-behind-viral-rolls-royce-drift-video/

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har vart ut på banan i Söderhamn en gång med bilen. Det känns som att det sliter rejält på grejerna, bromsar, däck och chassie får mycket mer stryk än cykeln, men kul var det. Ganska otäckt också!

550hk, urkopplingsbar 4wd.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28883

600hk, inget pris satt än.

Tydligen sattes 7.08-tiden med någon form av track pack och inställningar av fjädringen som förmodligen kommer att erbjudas till "vanliga" kunder också men med annan aerodynamik (jättevinge), helt annan fjädring från Öhlins och ytterligare viktminskningar.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
En första provkörning av GT-R NISMO

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=28908

De uppskattar priset till ca. 120K pund jämfört med 78K pund för en standard GT-R, rätt mycket pengar alltså. Jag har för mig att en Turbo S börjar på ca 140K pund i England och den ligger på ca 1,9mkr i Sverige utan tillval. GT-R NISMO bör alltså ligga någonstans runt 1,6-1,7mkr i Sverige. Det är mycket pengar för den bilen tycker jag men jag har ju aldrig kört en GT-R så jag kan inte säga om den är värd det priset eller inte. Å andra sidan är den ju grymt snabb på ringen men det sattes ju som sagt med ytterligare tillval och inställningar, undrar vad priset för den konfigurationen hamnar på?

Att den bara verkar vara 20kg lättare än en standard GT-R är ju lite synd, för det merpriset skulle jag nog förväntat mig lite mer viktminskning.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Maste vara ganska hardcore Nissan fan for att kopa en av dom. 120,000 pund... :näsblod

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28927

Sista Gallardon är äntligen(?) tillverkad och nu återstår bara något halvår tills vi får se efterföljaren i mars. Ska bli spännande att se vad Lambo gör med Cabrera, som ryktet säger att den ska heta. Gallardon är ju vid det här laget antik. Den kom ju medan Ferrari fortfarande sålde 360 och har väl specifikationsmässigt och kördynamiskt hamnat rejält på efterkälken jämfört med 458 och MP4-12C medan värdemässigt det kanske inte är riktigt lika illa ställt eftersom den bjuder på 95% av prestandan för betydligt mindre än 95% av priset och med en i min smak mer tidlös design utan att för den skullen bli tråkig, som jag tycker Maccan är. Ska bli intressant att se vad de gör med Cabreran för den måste nog upp ett hack i näringskedjan för att inte hamna i exakt samma segment som R8 V10, framförallt nästa generation R8 som bygger på samma VAG mittmotorplattform som Cabrera, samtidigt som jag har svårt att se att Lambo på allvar kan ge sig i kast med Ferrari och McLaren på samma villkor och till samma pris. 458:an ska ju dessutom enligt ryktet ersättas nästa år.

En begagnad bakhjulsdriven Gallardo med kulissväxellåda är nog en av de åtråvärdaste alternativen i den prisklassen just nu i alla fall!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Test av M5 Competition Package och E 63 AMG S.

Galet att de bänkar en standard 63 S till mellan 630 - 670hk på veven beroende på vilken drivlineförlust man antar...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ytterligare en provkörning av Porsche 918. Porsche har ju under hela utvecklingen varot väldigt öppna och låtit journalister både åka med och köra bilen själva, framförallt om man jämför med McLaren som redan sålt alla P1 och inte ordnat någon officiell provkörning (även om Leno fick provköra en i en video, kanske för att öka intresset i USA) och ännu mer Ferrari som ju sålde alla LaFerrari innan de ens visade för allmänheten hur den skulle se ut.

Är man lite cynisk kan man anta att Porsches provkörningsiver kanske beror på att de har flera hundra osålda 918...

På tal om svindyra ultraexklusiva bilar så har de också åkt med i en One-77. Cool bil men Aston hade nog tur att de sålde slut innan Ferrari visade sin F12 med liknande teknisk spec för en bråkdel av priset. Säger ju en hel del om Ferraris kapacitet som bilbyggare också.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...