Sporthojs Drömmen Krossad...

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Vad är det med er och helförsäkringar? Varför ska alla ha helförsäkringar. Har ni inte lust att ta något som helst ansvar för er egendom?

Gör man misstag så svider det, så är det. Det enda sättet att lära sig av sina misstag. Dessutom är halvförsäkring mycket billigare.

Så kom inte och säg att det inte finns något val, jag är 20 år studerande och äger en Ninja ZX6R '98 och kör halvförsäkring på mig själv och jag kunde inte vara mer nöjd med pris och skydd. Stöld är något som jag verkligen ogillar, och det tycker jag alla har rätt till att skydda sig mot. Men att helt ignorera det faktum att man själv är orsaken till de flesta kostnader på hojjen genom att tillåta sig att köra hur man vill (helförsäkrat) är riktigt dumt.

Kör du halvförsäkrat så kommer du också leva längre, det borde kunna visas statistiskt. Man tänker efter två gånger innan man gör något, det är poängen.

/a

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag ska åka på min FZR så jag har varken det senaste eller det snabbaste,och för er som inte tror jag klarar av den så kan jag informera om att jag kör Halvförsäkrat så jag kommer ej att höja våra premier.
Jag håller med dig alcatraz man tar inget ansvar för sin egendom med helförs dessutom tror jag många skulle låta bli att öva wheelies och stoppies på 100 000kr hojar om dom inte hade helförs.

svar på detta:Varför så bråttom med sporthoj?
Som nån annan sa, börja med offroad eller ännu bättre, motard, när du haft kortet ett tag och lärt dej att göra 50 meters stoppies kan du börja fundera på sporthoj...

svaret: man behöver inte göra stoppies och wheelies för att man ska kunna köra sporthoj,köra mc går inte bara ut på att impa på polarna.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
aLcATRAZ skrev:
Vad är det med er och helförsäkringar? Varför ska alla ha helförsäkringar. Har ni inte lust att ta något som helst ansvar för er egendom?

Gör man misstag så svider det, så är det. Det enda sättet att lära sig av sina misstag. Dessutom är halvförsäkring mycket billigare.

Så kom inte och säg att det inte finns något val, jag är 20 år studerande och äger en Ninja ZX6R '98 och kör halvförsäkring på mig själv och jag kunde inte vara mer nöjd med pris och skydd. Stöld är något som jag verkligen ogillar, och det tycker jag alla har rätt till att skydda sig mot. Men att helt ignorera det faktum att man själv är orsaken till de flesta kostnader på hojjen genom att tillåta sig att köra hur man vill (helförsäkrat) är riktigt dumt.

Kör du halvförsäkrat så kommer du också leva längre, det borde kunna visas statistiskt. Man tänker efter två gånger innan man gör något, det är poängen.

/a

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Har precis samma inställning, men har dock inte vågat mej på halvförsäkring än :rodnar

För trådskaparen rekommenderar jag denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8530

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
red_ninja skrev:
Coolrider< Ring o kolla på min gamla hoj från 91, en suzuki gsx r 750 med regnr; KLR-396, så får du i alla fall en hum om vad det kostar på dom årsmodellerna, den är nog inte jättebillig men nåra 80k kostar den inte i alla fall, lycka till med hojvalet! :hej

hahaha, ringde precis & kolla mé susab... ;)
någon som har försäkrat enlikadan modell som denna lr en annan kawwa på susab ? hehe...jag fick 50k på den här precis som jag fick på zx6r ;)
dom sade att det är inte mitt fel... :rolleyes: det är själva hojen som är såhär dyr...det spelade ingen roll om jag var 67 & hade haft körkortet sen jag var 20 blir ändå lika dyrt ;)

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Det är skitsnack av dom,jag kollade en r1 02:a 73000kr på mig 8000kr på en arbetskompis av samma bolag.åldern gör allt mest näst mest är hur länge du haft kortet.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
schrunken skrev:
Varför så bråttom med sporthoj?
Som nån annan sa, börja med offroad eller ännu bättre, motard, när du haft kortet ett tag och lärt dej att göra 50 meters stoppies kan du börja fundera på sporthoj...

Det är möjligt att jag är gammaldags av mig, men jag tycker inte att en 50 meter lång stoppie är att likställa med att man kan köra hoj. I min värld så svänger man nämligen med hojen, och kör till jobbet och är ute i trafiken. Man lär sig läsa trafiken, andra som färdas på samma vägar och vägen i sig. När man har skaffat sig erfarenhet av ovanstående, vilket tar runt 5000 mil, då kan man fundera på att köpa sig en hoj med mer än 100 hk. Jag vill inte enbart hävda att en 18-åring inte ska åka sporthoj, eftersom det faktiskt finns de som gör det och inte blir en i statistiken (de är försvinnande några iofs.). Jag hävdar att alla nybörjare ska lära sig köra innan de skaffar räser, även om du så är 40 år gammal och har kört bil i 20 år innan. Man är precis lika ovan hojåkare om man är 40 med nytaget körkort som när man är 18. Man har (troligen) mer självdiciplin, självkänsla, livserfarenhet och normalt förnuft när man är 40, men du saknar det mest elementära, nämligen kunskapen om att köra ett tvåhjuligt fordon. Premierna ser ut som de gör pga systemet vi hade för några år sedan med strypta hojar, pga försäkringsbolagens överseende med skenförsäkringar, pga att det stjäls en massa hojar varje år, pga att börsen har rasat den senaste tiden, pga att bolagen har bytt alltförmycket delar på krashade hojar men främst: För att vi hojåkare kör dåligt.

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
tyvärr ingen sporthoj...

Har tyvärr ingen sporthoj till salu men om du är ute efter en billig försäkring på en rolig hoj (om än ingen sporthoj) så har jag en till salu.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...