Sporthojskurs Fredag 6/8-2010 på Gelleråsen.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Detta var avsett som en tjejdag. Men då de inte var intresserade så gjorde vi om den till en sporthojskurs.

Det finns gott om platser ännu. Det kommer finnas gott om instruktörer på plats för att ta hand om er. Platsen är Gelleråsen.
in och anmäl er.

https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=bkk&courseId=229&apply=true

Vi kommer även på förarmötet lotta ut 2 platser till tvådagarskursen lördag och söndag.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Länken funkar inte för mig?

Vilken stad?

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
Weee man anmälde och betalade ju på en gång :)
Jag hade missat att det var tjejkörning då också.....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
lyfter tråden.

just nu 14 anmälda.
Vi kommer att ha instruktörer på plats för 2 dagarskursen dagen därpå.
Dvs Det är mycket mycket instruktörstätt..

Kan inte annat än bli en av de bästa dagar ni upplevt.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Vad innebär steg 4?
Och mer viktigt, går det att bara hoppa in oavsett om man kört bana förut eller inte?

Jag missade min helg i April, som var betald och klar och kör mer än gärna om det är för alla. :)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Steg 4 innebär att man får personlig coaching på de saker som man jobbat med under steg 1-.3 och kanske lite mer godbitar om man är mogen för det-

DVS man måste gå steg 1-3 före steg 4. Annars kommer man inte ha någont behållning av steg 4.

Kursen är för alla.
För att undvika missförstånd här nu. då jag får känslan av att vi talar om olika kursdagar.
Den 6/8 en vanlig sporhojskurs med alla stegen.
Den 7-8/8 är en 2 dagarskurs med peronlig inriktning. Vi lägger upp kursen efter dina förkunnskaper. Båda kurserna är öppna för alla.

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
6/8 Gelleråsen SHK

21 anmälda deltagare.

Vi är ca 18 instruktörer på plats...

Snacka om chans för dig att gå en riktigt bra kurs.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ok men när du ändå är på tråden, om jag vill köra 3 dagar = 6-7-8 går det att ordna, vart vänder jag mig ex telefon, kontor i Sthlm eller så? Tänkte alltså om man kunde sy ihop ngt o fixa medlemskapet på samma gång med tanke på att det är ganska kort varsel.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Ok men när du ändå är på tråden, om jag vill köra 3 dagar = 6-7-8 går det att ordna, vart vänder jag mig ex telefon, kontor i Sthlm eller så? Tänkte alltså om man kunde sy ihop ngt o fixa medlemskapet på samma gång med tanke på att det är ganska kort varsel.

Du vänder dig till smc kansli i Borlänge. De hanterar bokningar mm.

Tfn 0243-669 70 Fråga efter Jukka, Finns inte han på plats så finns det säkerligen någo av de andra på kansliet som gladeligen hjälper till.

Mvh
Ezzo

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
E sugen på å hänga med. Vore premiär för bankörning för mig :) så ursäkta om mina följande frågor är :va

På kursbeskrivningen står det:
"Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen"
"Det ingår mat och fika under dagen!"

Om nu mat och fika ingår i priset så borde man väl klara sig på det? Kanske är nån extra vatten flaska som menas med bränsle för dig?

Sen det där med bränsle för hojen? Hur löser dom flesta det som tar hojen till banan? Rygga med soppadunk i ?

Skyddsutrustning: Jag kör med CE-Godkänd skyddsväst med tröja över. Får jag köra på banan med det?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
21 anmälda deltagare.

Vi är ca 18 instruktörer på plats...

Snacka om chans för dig att gå en riktigt bra kurs.

Tja det vore första gången för mig är det ok att hoppa på shk istället bkk direkt?

Har du nåt tips på boende är inte så jättesugen på att gå upp i svinottan och bomba de 25 milen från sthlm.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
E sugen på å hänga med. Vore premiär för bankörning för mig :) så ursäkta om mina följande frågor är :va

På kursbeskrivningen står det:
"Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen"
"Det ingår mat och fika under dagen!"

Om nu mat och fika ingår i priset så borde man väl klara sig på det? Kanske är nån extra vatten flaska som menas med bränsle för dig?

Sen det där med bränsle för hojen? Hur löser dom flesta det som tar hojen till banan? Rygga med soppadunk i ?

Skyddsutrustning: Jag kör med CE-Godkänd skyddsväst med tröja över. Får jag köra på banan med det?

Vattenflaska rekommenderas.
Vi äter typ hela tiden tycker jag ;) Och skulle man behöva ha något mer än det som ingår i kursen finns alltid cafe pitstop. Dock så tar de ej kort.
Bensin så är det rekommenderat att ta med en soppadunk. Annars kan man smita iväg i till Karlskoga och tanka på lunchen tex.

Skyddsutrustning. Det skall vara kläder avsedda för mc-körning.
Dvs Textil eller skinn kläder.
En tröja med skyddsväst. Tja det kan fungera... Jag skulle själv aldrig köra så. Vad händer tex om du ligger och kanar 10 meter på asfalten?
Däremot ska du ha byxor, skor och handskar för mc-bruk

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tja det vore första gången för mig är det ok att hoppa på shk istället bkk direkt?

Har du nåt tips på boende är inte så jättesugen på att gå upp i svinottan och bomba de 25 milen från sthlm.

Ingen skillnad på BKK och SHK Mer än att en BKK kan ha färre sporthojar. Fast inte ens det är säkert.. Varierar från gång till gång.
Kursupplägget är helt detsamma... det enda som skiljer är namnet på kurserna.

Boende
Karlskoga hotell.
Modelflygklubben Typ vandrarhem.
Eller campa i depån. SJälv bor jag i bilen i depån.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept