Sporthojskurs Fredag 6/8-2010 på Gelleråsen.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tja det vore första gången för mig är det ok att hoppa på shk istället bkk direkt?

Har du nåt tips på boende är inte så jättesugen på att gå upp i svinottan och bomba de 25 milen från sthlm.

Dafe, jag tänkte se om jag kan få ihop ett gäng som delar på budgetrum på hotell: http://www.karlskogahotel.se/, PMa om det är intressant.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
E sugen på å hänga med. Vore premiär för bankörning för mig :) så ursäkta om mina följande frågor är :va

På kursbeskrivningen står det:
"Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen"
"Det ingår mat och fika under dagen!"

Om nu mat och fika ingår i priset så borde man väl klara sig på det? Kanske är nån extra vatten flaska som menas med bränsle för dig?

Sen det där med bränsle för hojen? Hur löser dom flesta det som tar hojen till banan? Rygga med soppadunk i ?

Skyddsutrustning: Jag kör med CE-Godkänd skyddsväst med tröja över. Får jag köra på banan med det?

Ha med dig en riktig jacka också så du slipper bli nekad körning i onödan.

Tanka kan man hinna göra på lunchen, annars brukar det gå att köpa några liter soppa från någon som har med sig i släpet. Jag brukar ha en 20L-dunk med i släpet varav jag behöver max 10L själv så jag erbjuder alltid behövande att ta från min dunk.

Vattenflaska + ett rör resorb från apoteket. Kanske någon chokladbit, men det serveras macka ungefär när första passen går, sedan är det lunch, sedan serveras en bulle på eftermiddagen + en låda med frukt så man brukar klara sig bra...

Lite ipren e.dyl för oss som gärna får lite känningar i ryggslutet efter en massa hårda inbromsningar. Jag brukar dra i mig en halvliters rockstar energidryck före näst sista passet.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Budgetrum + frukost + handduk + sängkläder är väl inte SÅ mycket billigare än ett vanligt rum nu när det är "helgpriser" som gäller hela sommaren + lite SMC-rabatt på det.

Inte pajja nu när jag försöker locka upp småpojkar på rummet!! :mad:

Jag vet inte vad rabatten är men enkelrum 730 kr x 3 nätter= 2190.
4-bäddsrum 680/4 + 70 kr frukost x 3 nätter = 720

Eller tänker jag fel?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Eller tänker jag fel?

Låter jäkligt bra om du nu har rätt :)
Men 3 nätter? Visst åka ner dagen innan låter ju som en toppen grej men sen på bandagen om nu kursen avslutas senast kl18 kan man väl bränna hem direkt efter? Dvs 1 natt på hotel borde väl räcka?
Kursen börjar kl 07:00 undra när frukosten börja serveras? Annars får man väll fixa den själv...

Vi e 2 killar som e intresserade av å köra..... (å följa med på rummet :tuttar )

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Låter jäkligt bra om du nu har rätt :)
Men 3 nätter? Visst åka ner dagen innan låter ju som en toppen grej men sen på bandagen om nu kursen avslutas senast kl18 kan man väl bränna hem direkt efter? Dvs 1 natt på hotel borde väl räcka?
Kursen börjar kl 07:00 undra när frukosten börja serveras? Annars får man väll fixa den själv...

Vet du man blir jetetrött av bankurs, så det krävs två dar på spa efteråt minst! Närå men jag kommer köra 6-7-8 så jag åker upp 5e, hem 8e.
Frukosten serveras i tid, vi kommer vara ett helt gäng där som ska till banan, hotellet har koll.
PMa om du vill dela rum även om det bara är den 5e så styr jag upp nåt senare i veckan.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Visst skulle det va intressant, men jag tänkte bara köra 1 dag så jag vet inte om det funkar?

Jo det funkar, jag räknar med att några bor den 5e och några andra de andra dagarna. Jag bokar på torsdag, ska få besked av lite tjejer på körningen på onsdag. Jag styr upp en egen tråd för boendet sen.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite

Eller tänker jag fel?

:ajjabajja. Själv bokade jag budgetrum för 365:-/natten. Men bara för körning 7 o 8:e. Ensam på jobbet så då får man inte ledigt annat än på helger.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Beroende på vad man har för sorts hoj så är det väldigt tungt att skippa boendet.
Det är en väldigt tidig morgon om man ska åka direkt till kursen (från Stockholm) och
det blir en väldigt sen kväll om man ska åka hem direkt efter kursen.
(trafiksäkerhet you know...)

Det finns en Statoilmack nära 'hotellet' som de flesta brukar tanka upp på på morgonen
innan kursen. Jag som har en tank stor som en valnöt måste tanka på lunchen men jag
misstänker att dom med stora tankar faktiskt kan klara en dag utan att tanka.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Just nu ligger anmälningssystemet nere.
Hårdvarusfel...
Det jobbas på en snabb lösning....
Mer info kommer..

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Här finns det platser kvar.
Bara 26 anmälda just nu..Mest tjejer ;)

Jag har instruktörer på plats för att hantera över 65 personer.
Dvs mycket instrutktörstät. ;)
Ta denna kurs och du kan få en kanonkurs.

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Här finns det platser kvar.
Bara 26 anmälda just nu..Mest tjejer ;)

Jag har instruktörer på plats för att hantera över 65 personer.
Dvs mycket instrutktörstät. ;)
Ta denna kurs och du kan få en kanonkurs.

Ezzo, du glömmer väl inte dina fantastiska paddock girls!? :banana
Vi håller ordning på både dig, dina instruktörer o alla deltagare :whip

/Hanna

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...