Sporthojskurs med SMC Västmanland på Gelleråsen

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Maciej EVO VI skrev:
2230615 ok, det låter bra :) är så grymt sugen nu så man vill veta om man får plats eller får jaga reservplatser.

Än så länge finns platser kvar, men jag kan ju inte inte garantera hur länge... Så skynda dig att boka!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ella skrev:
2232751 Än så länge finns platser kvar, men jag kan ju inte inte garantera hur länge... Så skynda dig att boka!
jamen dåså :banana jag bokade båda dagarna redan för ett par veckor sedan men eftersom det fortfarande finns platser så har ju jag fått plats :yoparty :yoparty
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
Sporthojskurs..... gäller den också om man vill använda sig av Folksam/SMC-försäkringen (som broms och kurv).
Eller vad är skillnaden?
 
Last edited:

Ståhlis

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -00, KTM 525 EXC -05
Det finns fortfarande några platser kvar till Sporthojskurserna på Gelleråsen den 8 & 9 augusti. Surfa in på www.motorcyklisterna.org, under MC Fortbildning och boka en plats för 700 bagis per dag :Rockbanan

Jocke Jansson från Öhlins och Lunkan från Motospeed kommer att vara på plats under båda dagarna. De kommer att ge en fjädring och stötdämparföreläsning i början på dagen, samt hjälpa deltagare och instruktörer att justera in fjädring och stötdämparinställning mellan körpassen :yoparty

Motospeed kommer även att ha sin rullande landsväg och två gubbar på plats för att ge deltagare och instruktörer möjlighet att bänka sina hojar för 250 kr :D

De kommer också att svara på frågor om deras övriga produktsortiment, se www.ohlins.com och www.motospeed.com för mer info. om deras produkter.

Fjädring och stötdämparföreläsningen samt bänkkörning är öppet även för hojåkare som inte deltar på kursen.

Dessutom kommer frilandsfotograf Mats Åstrand att ta bilder på samtliga deltagare och instruktörer som de får köpa till bra priser på www.frilansfotograf.nu.

Deltagare som kör båda dagarna kommer att få en steg 2 kurs den andra dagen, för SMC vill inte STOPPA utvecklingen..... :squid

Givetvis är Swedie alltid välkommen att förgylla tillställningen med sin närvaro!

Varma däck biter bäst!
Ståhlis
 
Last edited:

Ståhlis

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -00, KTM 525 EXC -05
ManWhore skrev:
2233252 Sporthojskurs..... gäller den också om man vill använda sig av Folksam/SMC-försäkringen (som broms och kurv).
Eller vad är skillnaden?

Kursen kommer att berättiga dig att teckna SMC försäkringen hos Folksam om du aktivt deltar i samtliga moment under kursen och visar omdöme och självinsikt under kursdagen.

Sporthojskurser är riktade broms & kurvkurser som vänder sig företrädesvis till sporthojsåkare och är anpassade till dessa. Givetvis är deltagare med customhojar och motarder också välkommna.
 

Ståhlis

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -00, KTM 525 EXC -05
UltraMarine skrev:
2271112 Per dag? Var det inte för båda dagarna?

Vi är billiga men inte riktigt så billiga :pannkyss , SMC Riks tar 1150 kr/dag för motsvarande kurs......
 
Last edited:

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Jaaa nu blir det två dagar på Gelleråsen.

Snart en månad dit...
Boende fixat också.

Nedräkning påbörjad
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Gunsan skrev:
2277885 Jaaa nu blir det två dagar på Gelleråsen.

Snart en månad dit...
Boende fixat också.

Nedräkning påbörjad

vågar man fråga var ni tänkt bo? :)
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Forsberg skrev:
2277986 vågar man fråga var ni tänkt bo? :)

Ja det var väl det du gjorde?
Men ja vi har lyckats snylta åt oss stuga vid bankanten.
Man ringer till Gelleråsen och bokar.
Annars finns det massor av gräsyta som det säkert går att baxa upp tält på.
Men jag hoppas vara klar med tältandet för i år då...


Den som frågar får svar den som knackar för denne ska dörren öppnas...
Oj nu blev jag lite djup,
 

Krax

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Suzuki GSX1000R 03
Ståhlis skrev:
2271104 Deltagare som kör båda dagarna kommer att få en steg 2 kurs den andra dagen, för SMC vill inte STOPPA utvecklingen..... :squid
Det låter ju mycket kul jag var rädd att det skulle bli en upprepning av dag ett bara :hoppskrat
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Och nu har vi boende också! Jag, Mats (taco) och Erik (forsberg) kommer göra banområdet osäkert även på kvällarna! Vi behöver dock någon som släpper in oss sent på måndagkvällen. Nån som kan ställa upp? :)

Finns det kylmöjligheter någonstans eller är det torrfrukost som gäller? :va
 

R-Sickan

Guest
MrRoadSnail skrev:
2280559 Och nu har vi boende också! Jag, Mats (taco) och Erik (forsberg) kommer göra banområdet osäkert även på kvällarna! Vi behöver dock någon som släpper in oss sent på måndagkvällen. Nån som kan ställa upp? :)

Finns det kylmöjligheter någonstans eller är det torrfrukost som gäller? :va


Om du är snäll så........................ :tungan
Instruktörerna kommer att vara där från ca 20:00.

R-Sickan
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
R-Sickan skrev:
2280662 Om du är snäll så........................ :tungan
Instruktörerna kommer att vara där från ca 20:00.

Haha, jag är *alltid* snäll. Men kanon, vi lär väl dyka upp vid elvasnåret någonstans. Jag kommer förhoppningsvis direkt från mittsverigebanan och de andra måste stänga rörbergskörningen först.
 

Ståhlis

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -00, KTM 525 EXC -05
Krax skrev:
2280459 Det låter ju mycket kul jag var rädd att det skulle bli en upprepning av dag ett bara :hoppskrat

Det kommer troligast att bli lite varierande steg 2 utbildning beroende på vilken grupp man kör i. En automatisk steg 2 är om deltagaren byter till en snabbare grupp till dag 2. Vi kommer att försöka att individ och nivåanpassa utbildningarna så långt som möjligt för att tillfredställa deltagarnas behov och önskemål. Steg 2 deltagare i de snabbare grupperna kommer till stor del själva att få bestämma vad de vill jobba med under dagen.

ps. Det nya SMC står för utveckling :D .ds.
 

skalman77

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 600 Hornet
Falkenberg

Kan bara rekomendera utbildningen som SMC har. Jag gick kursen på Falkenbergsbanan förra helgen. Och känner att jag behärskar hojen mycket mer nu. Det är inte full fart hela dagen, utan du får verkligen lära dig att känna gränserna på din hoj sakta med säkert. Sista 3-4 passen är det fri fart. Gick gul grupp vilket passade mig utmärkt då jag haft kortet drygt ett år och kört ca 500 mil.

:Bugar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top