Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu kommer väl de flesta att skriva att man inte kan köra bana med nakenhoj.
Och visst. jag förstår oxå att det inte är optimalt.
Det jag undrar är om någon gjort det och kan tipsa om en nakenhoj som är lite "sportigare"?
Har kört en del gokartbana med min Hornet 600, och där funkar den skitbra.
Även kört storbana, och den kändes helt OK, men dock lite onödigt instabil på nåt sätt.
Jag är helt såld på nakenhojar, och har helst en sån då jag kör mkt gata oxå.
Sitter och har ångest redan nu (och kommer fortsätta med det hela vintern) över vad man ska ha för nåt.
Så, finns det någon naken, helst 1000cc som funkar OK på bana? Gillar FZ1-n som exempel. Eller måste jag köpa en kåpförsedd hoj "som alla andra har"?
Nån som har erfarenhet?
(värt att tillägga är att jag inte har några ambitioner alls att bli sjukt snabb. utan mer att ta mig runt och ha jävligt kul, men fortf. kunna prestera utan att bli för begränsad av hojen).
Och visst. jag förstår oxå att det inte är optimalt.
Det jag undrar är om någon gjort det och kan tipsa om en nakenhoj som är lite "sportigare"?
Har kört en del gokartbana med min Hornet 600, och där funkar den skitbra.
Även kört storbana, och den kändes helt OK, men dock lite onödigt instabil på nåt sätt.
Jag är helt såld på nakenhojar, och har helst en sån då jag kör mkt gata oxå.
Sitter och har ångest redan nu (och kommer fortsätta med det hela vintern) över vad man ska ha för nåt.
Så, finns det någon naken, helst 1000cc som funkar OK på bana? Gillar FZ1-n som exempel. Eller måste jag köpa en kåpförsedd hoj "som alla andra har"?
Nån som har erfarenhet?
(värt att tillägga är att jag inte har några ambitioner alls att bli sjukt snabb. utan mer att ta mig runt och ha jävligt kul, men fortf. kunna prestera utan att bli för begränsad av hojen).