Sportigare hojkurs Linköping 19 Juli.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Japp, förra året körde vi en kursdag för lite snabbare förare och det blir givetvis en repris i år. Vi ställer inga direkta krav men man bör hålla sig runt minuten för att inte bli "överkörd" av dom andra.
Max 40 deltagare, en personlig instruktör per 5-6 deltagare som följer sin grupp hela dagen.
Det blir inga "pass" utan gruppledaren/instruktören bestämmer när ni skall åka och när ni skall vila. Inget avbrott för lunch heller.

Vad går det ut på då? Jo att lära sig köra fort, speciellt på banan i Linköping. Det blir riktig spårvalsträning, bromspunkter, bromsteknik i olika kurvor, blickplacering osv.
Massor av körning och korta pauser för instruktioner, sen ut och köra igen.
Körningen pågår 10-15 och det är fullt ös som gäller.

Instruktörerna är mestadels erfarna tävlingsförare.

Anmälan sker på denna sida!!

/HW

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Anmälde mig för ett par veckor sen men man får ingen bekräftelse och ingen deltagarlista.

Har nog lyckas anmäla mig två gånger nu..

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Blir man stoppkloss om man vanligen kör i lite längre fram i mellangruppen på era kvällskörningar?

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Besten skrev:
2262976 Blir man stoppkloss om man vanligen kör i lite längre fram i mellangruppen på era kvällskörningar?

När är det inskrivning?

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
HW sitter i bilen påväg från vårt grannland i väst men jag ska försöka fylla i åtminstonde ett frågetecken.

Inskrivning kommer att 08.30 och vi börjar köra 10.00 sen är det fullt ös fram till klockan 15.

Med tanke på att det inte blir något lunchbreak så rekomenderar jag att ni tar med vatten och något lätt att äta typ bananer till bandepån för att få ut så mycket som möjligt av körtiden, självklart så ska vi se till att alla hinner tanka men bortsett från det så ska vi helt enkelt lära oss så mycket som möjligt på intensiv tid :yoparty

@MC Doktorn, jag tror att det kan finnas någon plats kvar.

Vi ses där!

//TwinSucker

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Stabilt det är bara två som skrivit in sig som lugn grupp, gissa om vi kommer få mycket hjälp =) :yoparty

/Urban

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
sir Urban skrev:
2312688 Stabilt det är bara två som skrivit in sig som lugn grupp, gissa om vi kommer få mycket hjälp =) :yoparty

/Urban
Hahaha, jag tror nog att det kommer att bli fler men jag hoppas på att ni ska få lika mycket hjälp iaf :tummenupp

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag väntar på svar om det är någon som kan ta mitt pass på onsdag isf kommer ja me :yoparty

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
TwinSucker skrev:
2312696 Hahaha, jag tror nog att det kommer att bli fler men jag hoppas på att ni ska få lika mycket hjälp iaf :tummenupp

Aha..... jag som trodde att vi fick vara bara två då det bara fanns två långsamma på listan =)

/Urban

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vilka är instruktörer? Hittade ni SNABBA instruktörer som uppfyllde kraven?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Eftersom jag tar med mig egen bensin vore det bra om jag kunde få en uppskattning på hur mycket vi kommer att köra. Lite svårt att svara på, jag vet, men om det underlättar frågeställningen så kan vi tala i termer av tjugominuterspass alternativt effektiv åktid. Bensinförbrukningen skiljer sig inte så jättemycket åt mellan min lilla, men bensintörstiga, racer och en vanlig fyrtaktare. Hur mycket gjorde deltagarna av med förra gången det begav sig? 30, 40, 50 liter?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2312891 Eftersom jag tar med mig egen bensin vore det bra om jag kunde få en uppskattning på hur mycket vi kommer att köra. Lite svårt att svara på, jag vet, men om det underlättar frågeställningen så kan vi tala i termer av tjugominuterspass alternativt effektiv åktid. Bensinförbrukningen skiljer sig inte så jättemycket åt mellan min lilla, men bensintörstiga, racer och en vanlig fyrtaktare. Hur mycket gjorde deltagarna av med förra gången det begav sig? 30, 40, 50 liter?
Åk förbi mitt garage och ta med fatet så har du så du klarar dig. :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...