Sportigare hojkurs Linköping 19 Juli.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Teddy skrev:
2312891 Eftersom jag tar med mig egen bensin vore det bra om jag kunde få en uppskattning på hur mycket vi kommer att köra. Lite svårt att svara på, jag vet, men om det underlättar frågeställningen så kan vi tala i termer av tjugominuterspass alternativt effektiv åktid. Bensinförbrukningen skiljer sig inte så jättemycket åt mellan min lilla, men bensintörstiga, racer och en vanlig fyrtaktare. Hur mycket gjorde deltagarna av med förra gången det begav sig? 30, 40, 50 liter?
Jag kan bara säga hur jag har tänkt att ta det med min grupp och då blir det 20-30 minuters körning och ca tio min feedback och sen är det ut och köra igen men jag vet inte hur de andra kommer att lägga upp det.
Jag kommer att försöka hålla mig efter denna tidsindelning för att slippa avåkningar pga om somliga tappar koncentrationen av för mycket körning, men det kommer att visa sig på onsdag.

Kanske ska tillägga att jag kommer ta hand om de som är lite mindre snabba.

//TS

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Teddy skrev:
2312891 Eftersom jag tar med mig egen bensin vore det bra om jag kunde få en uppskattning på hur mycket vi kommer att köra. Lite svårt att svara på, jag vet, men om det underlättar frågeställningen så kan vi tala i termer av tjugominuterspass alternativt effektiv åktid. Bensinförbrukningen skiljer sig inte så jättemycket åt mellan min lilla, men bensintörstiga, racer och en vanlig fyrtaktare. Hur mycket gjorde deltagarna av med förra gången det begav sig? 30, 40, 50 liter?

Hur mycket körtid det blir kommer ju din personliga instruktör i slutändan bestämma, men du vet ju vad dom säger: Hellre för mycket än för lite...

Du får tanka min bil med det som blir över om du vill ;)

/ Jens

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
TwinSucker skrev:
2312936 Jag skule nog tippa på att HW har dom som behövs.

Don Q kommer iaf

finns det platser kvar borde ju klara av den där banan under en minut iaf :va

Last edited:

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Gottis skrev:
2313267 Don Q kommer iaf

finns det platser kvar borde ju klara av den där banan under en minut iaf :va
Det är ju inte jag som håller i den här körning så jag vet inte hur det är med platser kvar :confused:

Det tror jag helt klart att du gör, jag körde ca 1.04 efter några varv och då laddade jag inte det minsta.
Jag hade HW framför mig på sin motard så den fungerade som bromsklots :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
TwinSucker skrev:
2312933 Jag kan bara säga hur jag har tänkt att ta det med min grupp och då blir det 20-30 minuters körning och ca tio min feedback och sen är det ut och köra igen men jag vet inte hur de andra kommer att lägga upp det.

Det skulle alltså bli två tjugominuterspass i timmen, gånger fem timmar är lika med 10 pass. 10 pass gånger 20 varv är 200. Ett varv är cirka 2 km, gånger 200 är 40 mil, gånger en bensinförbrukning på 1,5 liter milen blir 60 liter!Jösses, det är sjukt mycket, kan det verkligen stämma? Jag tror att det är få som orkar lägga 200 varv på fem timmar. Det kommer nog bli en del svinn i form av utdragna raster. Nu har jag i och för sig aldrig kört en sådan intensiv bandag så jag har lite svårt att bedömma hruvida 200 varv är realistiskt eller inte. Om jag kört upp mer än 40 liter när dagen är slut kommer jag att vara mer än nöjd. Nåja det är väl bäst att man knölar ner tre jeepdunkar i bakluckan.

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Teddy skrev:
2313492 Det skulle alltså bli två tjugominuterspass i timmen, gånger fem timmar är lika med 10 pass. 10 pass gånger 20 varv är 200. Ett varv är cirka 2 km, gånger 200 är 40 mil, gånger en bensinförbrukning på 1,5 liter milen blir 60 liter!Jösses, det är sjukt mycket, kan det verkligen stämma? Jag tror att det är få som orkar lägga 200 varv på fem timmar. Det kommer nog bli en del svinn i form av utdragna raster. Nu har jag i och för sig aldrig kört en sådan intensiv bandag så jag har lite svårt att bedömma hruvida 200 varv är realistiskt eller inte. Om jag kört upp mer än 40 liter när dagen är slut kommer jag att vara mer än nöjd. Nåja det är väl bäst att man knölar ner tre jeepdunkar i bakluckan.
Som du själv säger så kommer det självklart bli lite svinn när man ska prata och förklara och tanka å allt vad som kan komma emellan.
Det är alltid bra at ha soppa med sig så att det räcker och blir över :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Zeb_Macahan skrev:
2312934 Du får tanka min bil med det som blir över om du vill ;)
Nu är det inte så fint som det låter, jag kör på Alkylatbensin för 13:41 kr/liter från OKQ8, det är oslagbart när det kommer till att få mesta möjliga bang for the buck. 92 MON!

Mattias skrev:
2312940 Har du en Trabant?
Boris Jr här på forumet har en himmelsblå Trabant, jag är grymt avis.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ja, tack för en trevlig dag med mycket åkning.Vart väl kanske lite för stora fartskillnader ibland och lite trångt men funkade väl bra överlag. :)

Nu har man fått lite att fundera på och träna på kommande tisdagsträningar.. :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Teddy skrev:
2313508 Boris Jr här på forumet har en himmelsblå Trabant, jag är grymt avis.

Åhh en himmelsblå! Precis den färgen jag vill ha! Trabant är den häftigaste bil som någonsin gjorts ju!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Eftersom den här kursen var för redan snabba förare som vill bli snabbare. Kan ni inte göra en kurs för lite långsammare förare som vill bli snabbare?
Skulle gärna ta en heldag på Sviestad så att man verkligen kan nöta.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hoppas att de tips och råd jag gav var värda att tänka på. Om inte ... så ja då är jag kass o ni för snabba. :)

Sista passet var inte många ute längre... då de likt jag började bli trötta på körning. Tror jag la runt 80 varv och jag vet jag körde inte mer än många andra.

Jag latcha iaf runt o testa att sladda ut ur kurvorna... fick till en del mysiga saker :hihi

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Swedie skrev:
2317082

Jag latcha iaf runt o testa att sladda ut ur kurvorna... fick till en del mysiga saker :hihi

Fick se det på nära håll i utgången ur esset, rita ett litet svart streck mitt framför nosen på mig.
Såg härligt ut..
:tummenupp

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Swedie skrev:
2317082 Hoppas att de tips och råd jag gav var
värda att tänka på. Om inte ... så ja då är jag kass o ni för snabba. :)
* Snacka om att lägga upp en smashboll..... men jag låter bli denna gång!
Swedie skrev:
2317082
Tror jag la runt 80 varv och jag vet jag körde inte mer än många andra.

Kjell och en kille till slutade inte åka förrän runt 19:00.
Det kom bara ett 5-tal till supermototräningen så vi varvade supermoto och rr-pass resten av kvällen.

Snacka om uthållighet!!

/HW

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...