Sportshojar i ABC Stockholm reportage ikväll (SVT2)

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Dagens sändning av ABC (Stockholms lokala tv nyhetsändning) kl.17:55 hade ett reportage om sportshojar som gasar runt Årsta och filmas av en (omärkt?) polisbil som sticker från plasten när polisen stoppar dem vid trafikljus, samt intervju med Bengt Svensson (polismannen som är numera på toppar alla sportshojåkares "hitlist").

Tyvärr försvann ljudet i denna sändning (teknisk fel) men samma reportage bör vara med i sändningarna kl.19:10 och 22:15 på SVT2.

Bör vara intessant.

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
Spökrytaren har legat av sig lite :confused: Konstigt att man inte hört om att han åkt ditt :tungan

//Smålis

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Vad jag förstod så blev det rödljuskörning och kanske en bakhjulskörning som de hade på video. De har ju inga bevis för att han är densamme som körde i filmerna...

s9d8as0vjk

Guest
Fattar inte hur poliserna kan gå med på att visa filmen när dom kvaddar sin egen bil. Har hört att det är obra att hoppa ur bilar med automatväxel utan att lägga i "P".

:cool:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
UltraMarine skrev:
Vad jag förstod så blev det rödljuskörning och kanske en bakhjulskörning som de hade på video. De har ju inga bevis för att han är densamme som körde i filmerna...
Han lär ju åka på att han saknar regplåt oxå :)Fast den hade han nog precis tappat i nåt gupp :rofl

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
var även med på rapport 19:30. Inkl bild där man inte kan avgöra om snuten plockar Spöket eller hjälper honom flytta hojen :)

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
No1 skrev:
Vad skall man säga... :va

Bra polisarbete polisen!!! :Bugar

Okej.. jag tyckte det såg ut som du försökte springa ifrån dom.. såg jäkligt komiskt ut. :D Tur att man fick veta sanningen dårå.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mr J skrev:
Okej.. jag tyckte det såg ut som du försökte springa ifrån dom.. såg jäkligt komiskt ut. :D

Haha, tänkte precis samma sak. Höll fan på att garva läppen av mig :lol

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
No1 skrev:
Prova putta hojen...

Ok, såg inte klokt ut. Polisen såg ansträngd ut som han gjorde sin livs uppgift... kramade en avstängd hoj :). Men vem vet, den hade kanske rullat ifrån honom annars.

No1 skrev:
Vaddå "spöket"... :D

Ghostrider finns ju egentligen inte utan är en del av en folkupplysningskampanj från socialstyrelsen. Drick din mjölk, annars blir du ett trafikfarligt monster som Ghostrider. Ungefär som "Arla-Haren" :hihi

Angående första inslaget fattade jag inte varför poliserna inte blockade med bilen tätt framför hojarna, borde väl åtminstone kunna ta nån av dom (var ju viss överaskningseffekt) då alla inte hinner leda runt cyklarna istället för att parkera med halva bilen på refug och försöka springa ut. Nåja.. bättre lycka nästa gång... :arsele

Dr.EVIL

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Brum...
Verkar smart att förbjuda "snabba motorcyklar". :kocko Undra vart gränsen går??? OCH vad gör man då med sin hoj? Sponsrar staten eller får man ett brev hem som säger: Din MC SKALL skrotas vi beklagar... :mad:

DUMT tycker jag!!!

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Vad jag vet så lyckades polisen greppa en kille som dock slet sig loss, sen fick han ju springa för att fånga sin bil som skenade iväg med driven i.

Tror nog polisen va så uppjagad att han inte riktigt visste vad han gjorde, klart oproffisionellt beteende från polisens sida.

s9d8as0vjk

Guest
Slasker, muhahaha ... kollade in din burnfilm precis ... så ska det brännas ! :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept