Sportspam Servicepack 3

Status
Ej öppen för fler svar.

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
Om ca 7 timmar är jag ledig i en vecka :banana
Och på måndag bär det av till lite sydligare breddgrader :yoparty

paser jag kommer in i mitt skinnställ nu, å jag tänkte eftersom det e sånt jäkla gött väder soligt å nästan 30 grader det perfekta hojvädret ska vi ta en sväng med hojen ? köra sköna vägar å få den härliga känslan och..... eller vänta nu du har ju inte ens en hoj !

det var inget paser!

får fråga nån annan helt enkelt som har hoj!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
paser jag kommer in i mitt skinnställ nu, å jag tänkte eftersom det e sånt jäkla gött väder soligt å nästan 30 grader det perfekta hojvädret ska vi ta en sväng med hojen ? köra sköna vägar å få den härliga känslan och..... eller vänta nu du har ju inte ens en hoj !

det var inget paser!

Det där var väl inte speciellt snällt? :gråta
Men hoj har jag iaf! Den funkar bara inte så bra just nu :gnissla

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel

det var inget paser!

:cdevil :hihi :whip

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03

det var inget paser!

haha vilken bitchslap du gav honom :Bugar

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hur gör man transparanta bakgrunder på lager i Photoshop?

Alla lager i PH är transparanta, dock inte "bakgrundslagret". Vill du ha möjligheten att ha transparens även på bakgrundslagret, så dubbelklicka bara på det så kommer det döpa om sig och du får transparens på ditt bakgrundslager. Gör också att du kommer runt att "bakgrundslager" alltid är det sista lagret.

Dock så blir det inte automatiskt genomskinnligt utan har du exempelvis en bild med vit bakgrund, så måste du ta bort det vita. Antingen frilägga eller bara sudda lite eller lasso, beroende på vad du har på ditt bakgrundslager från början.

Eller pratar du transparens vid export, exempelvis för web vid png eller gif (jpg går inte)?

Nu ska jag ut och gasa jätte fort och köra jätte högt, wroooom wroooom :rolleyes:

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Alla lager i PH är transparanta, dock inte "bakgrundslagret". Vill du ha möjligheten att ha transparens även på bakgrundslagret, så dubbelklicka bara på det så kommer det döpa om sig och du får transparens på ditt bakgrundslager. Gör också att du kommer runt att "bakgrundslager" alltid är det sista lagret.

Dock så blir det inte automatiskt genomskinnligt utan har du exempelvis en bild med vit bakgrund, så måste du ta bort det vita. Antingen frilägga eller bara sudda lite eller lasso, beroende på vad du har på ditt bakgrundslager från början.

Eller pratar du transparens vid export, exempelvis för web vid png eller gif (jpg går inte)?

Nu ska jag ut och gasa jätte fort och köra jätte högt, wroooom wroooom :rolleyes:
Jag menade att när jag klippte in en text från en bild med vit bakgrund så blir det som en vit kant runt den när man klistrar in den i nästa bild, men det löstes med magic wand och delete-knappen ;)

Ta't lugnt på vägen, snart kommer jag ut och kör om dig :snabbsomfan

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
hmmm. knappeknapp.... booooored! har absolut ingenting att göra på jobbet just nu, vill köra hoj istället! så hade jag tänkt försöka smita lite tidigare idag men näedå, de där faktureringsunderlagen verkar få egna ben varenda dag det är extra soligt och fint ute... :huvet

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
Hanzzon;3621560Du slita.... hahaha den var bra...[/QUOTE skrev:
Åååååhhhh, belive me... jag har blandat betong i solgazzet... förmodligen har jag brännt mig lite oxå, blek som man e:näsblod men det visar sig senare...

dig tutade jag på när du "slet" tidigare i veckan, men det hann du nog inte fatta...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Är det någon som är sugen på att käka middag nånstans idag? gemensamt? :)

jag finns på luren :) 0735-42 97 88

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...